1
Vraag
2
Reacties
JeroenVZ72

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Streamen naar Chromecast werkt niet vanaf mijn Iphone (icoon niet zichtbaar)

Ik heb net een nieuwe Google Chromecast geinstalleerd op een TV

Via mijn Iphone (Software 14.3) kan ik wel Netflix en YouTube streamen.

Ik zie in de Ziggo Go App (heb de meeste up-to-date) echter geen ChromeCast Icon. (wel een Airplay Icon)

 

Ik heb reeds naar oploissing gezocht op dit platform zoals;  update naar apple 14.3, opnieuw opstarten van telefoon en chromecast…. maar eea werkt nog niet… kan iemand mij helpen?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @JeroenVZ72,

Ik zie dat hierboven al veel is getest en geprobeerd, top! Maar als ik het goed begrijp is er nog geen definitieve oplossing gekomen.

We hebben hier recent meer meldingen van gezien, het ontbreken van het Chromecast-icoon op iOS-devices. Dit lijkt mis te gaan met machtigingen van de app. In het bijzonder voor Bluetooth en ‘lokaal netwerk’

Wil je het volgende controleren:

  • Open Apple Instellingen
  • Ga naar Apps
  • Scroll meteen helemaal naar beneden in de lijst om Ziggo GO te vinden (waarschijnlijk de laatste app in de lijst)
  • Klik op Ziggo GO
  • Schakelaars aanzetten voor “Geef Ziggo GO toegang tot”: Bluetooth en Lokaal Netwerk
  • Het Chromecast icoon zal dan vrijwel onmiddellijk zichtbaar worden in Ziggo GO

Je Bluetooth hoeft niet daadwerkelijk aan te staan, maar beide opties zorgen ervoor dat het ‘mechanisme’ wordt gestart in de app die de Chromecast kan vinden. Wil je laten of dit het heeft opgelost?

Bekijk in context

25 Reacties 25
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gaat het om een oudere Chromecast of de nieuwste met Androidtv/GoogleTV?

 

JeroenVZ72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens mij de wat oudere, niet het allernieuwste model

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is puur de Ziggo app begrijp ik?

Er waren wel problemen wat zover ik weet is opgelost. Een andere Apple gebruiker zal je hierbij verder moeten adviseren.

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/streamen-naar-chromcast-werkt-niet-meer-opgelost-67461

JeroenVZ72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat idd puur om de Ziggo App… Ik hoop dat iemand anders mij kan helpen… thx anyway!

 

 

JeroenVZ72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo kan jij hier misschien antwoord op geven? Ik zag dat je bij soortgelijke issues ook betrokken was.

Alvast bedankt

Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

Hallo @JeroenVZ72 ,

Heb je gecontroleerd of je Chromecast en je Iphone aan dezelfde WiFi zijn gekoppeld ?

En, staan eventuele VPN verbindingen uit ?

Werkt hier als een zonnetje

JeroenVZ72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja ze zijn beide gekoppeld aan hetzelfde wifi netwerk…. vwb VPN… weet ik eigenlijk niet… gebruik ik niet… hoe check ik dat?

@Rene F 

Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

Onder Settings/instellingen staat bij mij onder Personal Hotspot "VPN” .

En, beiden gekoppeld aan je -eigen- WiFi, niet aan "Ziggo” ?

JeroenVZ72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar kijk je dan? Op welk apparaat? Zowel mijn telefoon alswel de chromecast zijn beide met hetzelfde wifi netwerk verbonden… (via de deco unit)

 

Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

Ah. Qua VPN, op de IPhone., instelling, daar is een VPN menu item. VPN moet uit staan.

Qua WiFi zou ik toch de vraag bij jou willen neerleggen, aangezien je al hebt gezegd dat beide apparaten aan hetzelfde WiFi netwerk zitten. Waar heb je dat gecontroleerd ?

JeroenVZ72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN staat idd uit op de iphone…

Qua wifi, dit heb ik gecheckt op iphone bij instellingen>wifi, en voor de chromecast in de google ‘home app’ op mijn telefoon, daar staat bij apparaat instellingen>algemene instellingen, hetzelfde wifi netwerk

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met hetzelfde netwerk bedoel je naam van het wifi toegangspunt dat is niet speciaal hetzelfde netwerk. Als je meerdere wifi toegangspunten hebt.

Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

VPN uit, prima. En hetzelfde WiFi netwerk ook prima, zolang dat WiFi netwerk maar geen Ziggo heet.   Pff, dan zou je nog eens in de Profiel Instelling van de Ziggo App kunnen kijken (Icoontje links  boven) , Kies je profiel (ik heb alleen een gedeeld profiel) , Instellingen, Diagnostiek , zou je daar een afdruk van kunnen delen ?

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Je moet op dezelfde Wifi zitten met je eigen Ziggo internet anders werkt casten van Ziggo Go niet!

Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
HereIsTom wrote:

Je moet op dezelfde Wifi zitten met je eigen Ziggo internet anders werkt casten van Ziggo Go niet!


Ja. Dat zeg ik 🙂 Al een tijdje

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

App eens verwijderen en opnieuw installeren.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @JeroenVZ72,

Ik zie dat hierboven al veel is getest en geprobeerd, top! Maar als ik het goed begrijp is er nog geen definitieve oplossing gekomen.

We hebben hier recent meer meldingen van gezien, het ontbreken van het Chromecast-icoon op iOS-devices. Dit lijkt mis te gaan met machtigingen van de app. In het bijzonder voor Bluetooth en ‘lokaal netwerk’

Wil je het volgende controleren:

  • Open Apple Instellingen
  • Ga naar Apps
  • Scroll meteen helemaal naar beneden in de lijst om Ziggo GO te vinden (waarschijnlijk de laatste app in de lijst)
  • Klik op Ziggo GO
  • Schakelaars aanzetten voor “Geef Ziggo GO toegang tot”: Bluetooth en Lokaal Netwerk
  • Het Chromecast icoon zal dan vrijwel onmiddellijk zichtbaar worden in Ziggo GO

Je Bluetooth hoeft niet daadwerkelijk aan te staan, maar beide opties zorgen ervoor dat het ‘mechanisme’ wordt gestart in de app die de Chromecast kan vinden. Wil je laten of dit het heeft opgelost?

JeroenVZ72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo , top! dat was het……. alles werkt nu

Thx

 

AL2

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Alex,

 

Bedankt voor het antwoord. Dit heeft mij geholpen het probleem op te lossen!

 

Is het een idee om dit in app zelf bij "Veelgestelde vragen" en/of "Diagnostiek" toe te voegen? Bij diagnostiek zou een kopje "Chromecast" kunnen komen met daarin een check of alle rechten goed staan.

 

Ook is jullie telefonische servicedesk nog niet op de hoogte van deze oplossing (zij verwezen mij naar de Community).

 

Fijne avond.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic