Aspen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Streamen naar Apple TV 3 niet meer mogelijk sinds medio maart

Sinds enkele weken gebruik ik de ziggo go app om via mijn apple TV (3) naar mijn tv te streamen, dat ging allemaal goed tot een paar dagen gelden toen kreeg ik de melden:

 

“an error occured loading this content. try again later” 

 

Later is nu een paar dagen later maar er veranderd niets, zolang ik met de app niet de apple tv probeer te bereiken werkt het prima maar zodra ik het probeer krijg ik enkel dit zinnentje te zien.

 

weet iemand een oplossing? verdenk de update van de app ver van….

112 Reacties 112
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoi allemaal, dank voor jullie meldingen. Dit is niet het enige kanaal waarop deze meldingen zijn binnengekomen natuurlijk en er loopt inmiddels een onderzoek om dit probleem te achterhalen.

We hebben al wel bevestigd dat overige Apple TVs geen problemen ervaren, zelfs een Apple TV gen2 werkt nog. Het is geen bewuste actie om ondersteuning voor Apple TV 3 te laten vallen o.i.d. en we hopen de oorzaak snel te kunnen vinden.

 

Op dit moment is er verder nog niets bekend, dus ik durf ook nog niets te zeggen over een oplostermijn, maar er wordt aan gewerkt.

Michel G 1970

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wellicht de oude App terug in de AppStore zetten en de nieuwe pas uitrollen als het probleem is gevonden en opgelost?

Onzerob

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi! Hier exact hetzelfde probleem. @Ziggo: is de vorige versie van de app beschikbaar te maken? Dan werkt het weer en kunnen we rustig wachten op jullie oplossing.

Timit

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier ook het probleem, vorige versie werkte inderdaad wel!

 

Erto55

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aspen wrote:

Sinds enkele weken gebruik ik de ziggo go app om via mijn apple TV (3) naar mijn tv te streamen, dat ging allemaal goed tot een paar dagen gelden toen kreeg ik de melden:

 

“an error occured loading this content. try again later” 

 

ik heb hetzelfde probleem. Werkte eerder deze week goed, nu zijn maar een aantal zenders te casten via ZiggoGo en AppleTV.  Met name de Nederlandse’ zenders geven deze melding. 

Aspen wrote:

 

Later is nu een paar dagen later maar er veranderd niets, zolang ik met de app niet de apple tv probeer te bereiken werkt het prima maar zodra ik het probeer krijg ik enkel dit zinnentje te zien.

 

weet iemand een oplossing? verdenk de update van de app ver van….

 

Putje75

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is toch bestbijzonder. Ik heb ook een Apple TV3 en ervaar hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Wat nog meer bijzonder is (ik ben geen techneut...) is dat RTLZ zich bijvoorbeeld wel laat streamen net als FOX.

Is mijn conclusie nu terecht dat het niet aan AppleTV3 ligt?

Putje75

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Putje75 wrote:

Het is toch bestbijzonder. Ik heb ook een Apple TV3 en ervaar hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Wat nog meer bijzonder is (ik ben geen techneut...) is dat RTLZ zich bijvoorbeeld wel laat streamen net als FOX.

Is mijn conclusie nu terecht dat het niet aan AppleTV3 ligt?

Net als het TV informatiekanaal van Ziggo dat zich ook laat streamen…...

Putje75

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Putje75 wrote:
Putje75 wrote:

Het is toch bestbijzonder. Ik heb ook een Apple TV3 en ervaar hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Wat nog meer bijzonder is (ik ben geen techneut...) is dat RTLZ zich bijvoorbeeld wel laat streamen net als FOX.

Is mijn conclusie nu terecht dat het niet aan AppleTV3 ligt?

Net als het TV informatiekanaal van Ziggo dat zich ook laat streamen…...

En ziggo sport…..

Didymus

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier een Apple TV 3e generatie (A1427) die errors geeft zodra er gestreamd wordt vanuit de Ziggo Go app (versie2.3.47). Geprobeerd vanaf meerdere iPhones (SE, 6, 😎

Therealkelly

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook hetzelfde probleem! Het ligt aan de nieuwste versie van de ziggo go app! Op oude iphone apparaat werkte het nog en toen opnieuw app gedownload en het werkt nu niet meer… GRAAG oude app versie terugzetten. In deze tijden ben ik afhankelijk van deze app om het nieuws te volgen en zou fijn zijn als dit verbonden blijft via apple tv. Ik heb de oudste versie van apple tv en het heeft altijd gewerkt. Kan hier ajb iets aan gedaan worden??? Dankjewel. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Mark Ziggo wrote:

Hoi allemaal, dank voor jullie meldingen. Dit is niet het enige kanaal waarop deze meldingen zijn binnengekomen natuurlijk en er loopt inmiddels een onderzoek om dit probleem te achterhalen.

We hebben al wel bevestigd dat overige Apple TVs geen problemen ervaren, zelfs een Apple TV gen2 werkt nog. Het is geen bewuste actie om ondersteuning voor Apple TV 3 te laten vallen o.i.d. en we hopen de oorzaak snel te kunnen vinden.

Update: Een aantal van jullie hebben al wat zenders ontdekt die je wel kunt streamen en dat is ook uit het onderzoek gebleken. Zenders zonder ondertiteling zijn wel af te spelen en zenders met ondertiteling geven een foutmelding. Maar of dat aan Ziggo GO ligt of aan de Apple TV weet ik niet. Het blijft opvallend dat het alleen op de gen3 een probleem oplevert.

Het terugdraaien van een update in de appstores wordt natuurlijk overwogen als er een nieuwe bug wordt gevonden na lancering, maar daarmee maken we ook weer iets stuk voor andere klanten dus het is kiezen tussen twee kwaden en daarmee zullen we nooit iedereen blij kunnen maken. We kiezen dan voor de optie die de minste negatieve impact heeft.

Michel G 1970

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Mark Ziggo,

 

het is niet enkel de oudste versie. Mijn ATV 4’s doen het ook niet meer en in de reactie boven de jouwe lees je ook dat de oudste ATV versie het niet meer doet. 
 

Maarten1113

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het terugdraaien van een update in de appstores wordt natuurlijk overwogen als er een nieuwe bug wordt gevonden na lancering, maar daarmee maken we ook weer iets stuk voor andere klanten dus het is kiezen tussen twee kwaden en daarmee zullen we nooit iedereen blij kunnen maken. We kiezen dan voor de optie die de minste negatieve impact heeft.

dus de conclusie is dat het hem niet meer gaat worden met mijn apple tv 3? Dat hoor ik graag nog even want dan moet ik iets nieuws gaan verzinnen. Alvast dank!

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hi @Maarten1113 
En als je iets nieuws wilt verzinnen, volgens iCulture komt Apple dit jaar met een nieuwe Apple TV kastje. Dus dan zou ik niet deze nu kopen, maar wachten op die nieuwe. Of je koop wel deze, als die nieuwe te koop is, dan zal deze (versie 4) wel goedkoper zijn. 🙂

Succes! 

Erto55

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met andere woorden: jammer joh. Koop maar een ander device dat wel werkt. 
 

Dat heb ik inmiddels gedaan. Met een Chromecast Ultra mediastreamer werkt het prima in combinatie met al mijn Apple spullen.  Kost € 90 -  Gaat Ziggo daar nog een gebaar in maken? Of moet ik dat op de koop toenemen naast mijn abonnement van € 110 per maand?

 

 

 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Maarten1113 wrote:

 Dus de conclusie is dat het hem niet meer gaat worden met mijn apple tv 3? Dat hoor ik graag nog even want dan moet ik iets nieuws gaan verzinnen. Alvast dank!

 

Erto55 wrote:

Met andere woorden: jammer joh. Koop maar een ander device dat wel werkt. 

Nee. We onderzoeken het probleem tussen Ziggo GO en Apple TV's zodat we met een bugfix hopelijk het probleem op kunnen lossen. Of en wanneer dat zal lukken weet ik nu nog niet.

 

Maarten1113

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ok dankjewel @Mark Ziggo voor deze toevoeging. En @EnergieBoy dank voor je suggestie. Ga ik me in verdiepen. Vervelende is nu even dat ik niks heb. Dus dan is een snelle andere oplossing verleidelijk. 

 

daarover gesproken: zouden jullie mij zo’n chromecast ultra of nieuwe apple tv aanraden? gaat eigenlijk alleen om streamen ziggo go naar tv

Timit

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mark Ziggo wrote:
Maarten1113 wrote:

 Dus de conclusie is dat het hem niet meer gaat worden met mijn apple tv 3? Dat hoor ik graag nog even want dan moet ik iets nieuws gaan verzinnen. Alvast dank!

 

Erto55 wrote:

Met andere woorden: jammer joh. Koop maar een ander device dat wel werkt. 

Nee. We onderzoeken het probleem tussen Ziggo GO en Apple TV's zodat we met een bugfix hopelijk het probleem op kunnen lossen. Of en wanneer dat zal lukken weet ik nu nog niet.

 

Graag want ik wacht ook nog steeds op een oplossing!

Onzerob

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Een andere optie is het versneld beschikbaar maken van een Ziggo app die werkt met een geïntegreerde AppleTV app op de tv. 
Er zou bovendien een verschil moeten zijn in de programmering van de actuele app en de vorige versie. Dat kan voor ontwikkelaars niet extreem moeilijk zijn te vinden. 
Het voelt wat kort door de bocht om ons als  ‘streamers’ nu te laten zitten terwijl de update van de app een aanwijsbare oorzaak is. Succes!

 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Het is natuurlijk allemaal niet zo moeilijk, maar ik denk, maar dat is persoonlijk, dat de Coronavirus alles een beetje ophoud nu. Alles ligt stil, projecten moeten wachten. Ik denk nu dit ook 😞

Uitgelicht topic