Aspen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Streamen naar Apple TV 3 niet meer mogelijk sinds medio maart

Sinds enkele weken gebruik ik de ziggo go app om via mijn apple TV (3) naar mijn tv te streamen, dat ging allemaal goed tot een paar dagen gelden toen kreeg ik de melden:

 

“an error occured loading this content. try again later” 

 

Later is nu een paar dagen later maar er veranderd niets, zolang ik met de app niet de apple tv probeer te bereiken werkt het prima maar zodra ik het probeer krijg ik enkel dit zinnentje te zien.

 

weet iemand een oplossing? verdenk de update van de app ver van….

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Mark Ziggo wrote:

Hoi allemaal, dank voor jullie meldingen. Dit is niet het enige kanaal waarop deze meldingen zijn binnengekomen natuurlijk en er loopt inmiddels een onderzoek om dit probleem te achterhalen.

We hebben al wel bevestigd dat overige Apple TVs geen problemen ervaren, zelfs een Apple TV gen2 werkt nog. Het is geen bewuste actie om ondersteuning voor Apple TV 3 te laten vallen o.i.d. en we hopen de oorzaak snel te kunnen vinden.

Update: Een aantal van jullie hebben al wat zenders ontdekt die je wel kunt streamen en dat is ook uit het onderzoek gebleken. Zenders zonder ondertiteling zijn wel af te spelen en zenders met ondertiteling geven een foutmelding. Maar of dat aan Ziggo GO ligt of aan de Apple TV weet ik niet. Het blijft opvallend dat het alleen op de gen3 een probleem oplevert.

Het terugdraaien van een update in de appstores wordt natuurlijk overwogen als er een nieuwe bug wordt gevonden na lancering, maar daarmee maken we ook weer iets stuk voor andere klanten dus het is kiezen tussen twee kwaden en daarmee zullen we nooit iedereen blij kunnen maken. We kiezen dan voor de optie die de minste negatieve impact heeft.

Bekijk in context

112 Reacties 112
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk weet @EnergieBoy hier iets over te vertellen, hij komt langs als hij online is.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Aspen 
Misschien heb je iets aan dit filmpje?
 



Bedankt @Be rt 

Aspen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hi @Be rt  denk niet dat dit op gaat want ik gebruik de app op mijn iphone 6. Daarnaast heb ik een Macbook pro. Maar t is toch vreemd dat iets spontaan stop goed te functioneren

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Aspen Ik weet er te weinig van, mogelijk heeft @EnergieBoy nog een ander inzicht.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Zelf heb ik er geen weet van maar als je kijkt via Google dan krijg je veel voorbeelden en oplossingen. Er zijn verschillende mogelijkheden waar dit aan kan liggen.

Ga naar Google:
https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=an+error+occurred+loading+this+content+try+agai...

Kan alles wel aflopen maar zoals ik al schreef, er zijn verschillende mogelijkheden 😞

MES

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Heb hetzelfde probleem. Alles geprobeerd maar het werkt niet meer. Denk dat Ziggo het onmogelijk heeft gemaakt om vanaf je iPhone nog te streamen. Zodat je altijd een extra mediabox nodig hebt. Maar misschien heb ik het fout. Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Want dan zijn we er snel achter.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Heeft iemand van jullie een Next box? Dan zou je ook via deze weg kunnen streamen. Maar wat heb jij al getest @MES? Lukt het wel buiten het netwerk, ergens anders? Wat krijg jij voor foutmelding en wanneer?

MES

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik krijg de mededeling “Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal”. Tot gisteren was er niets aan de hand. Wat heb ik gedaan: kabels opnieuw aangesloten, hdmi gecontroleerd, apple tv opnieuw oogestart, account opnieuw aangemeld, netwerk gecontroleerd, router opnieuw opgestart, ziggo go app verwijderd en opnieuw gedownload. Alle stappen die worden genoemd op de apple site doorlopen. Niets helpt. Sinds gisteren werkt het niet meer. Daarvoor ging het altijd prima. 

MES

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Die foutmelding krijg ik zodra ik (live) tv kijk via de ziggo app op mijn telefoon en vervolgens probeer te streamen via AirPlay naar mijn samsung smart tv.  Tot gisteren werkte dat gied. 

Swiertje003

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij hebben hetzelfde probleem, apple tv 3 en zodra ik ziggo Go ga casten meteen een foutmelding.

 

Heb ook een nieuwere apple tv van mijn ouders, hebben ze omgewisseld om alles te testen, daar geen problemen mee maar als we de oude (apple tv 3) bij hun gebruiken hetzelfde euvel.

 

kan overigens wel amdere dingen casten naar de apple tv.

heb vandaag een factory reset geprobeerd, maar ook helaas zonder resultaat

 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Super bedankt voor deze update. 
Mooi iets voor ziggo om iets aan te doen. 
Misschien kan @Cecilia Ziggo hier ook helpen?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @MES, heb jij net als @Aspen en @Swiertje003 een Apple TV 3? En proberen jullie allemaal vanaf een iOS apparaat te streamen naar de Apple TV?

Opvallend dat het op de nieuwere (HD of 4k?) wel werkt, dat suggereert een probleem met Ziggo GO voor iOS in combinatie met de Apple TV 3. Ziggo GO voor iOS is laatst geupdated op 9 maart 2020, dat ligt ook wel dichtbij.

Voor de Apple TV 3 worden volgens mij geen updates meer uitgebracht, die draait op 7.4 (sept 2019) toch?

En lukt het wel om vanaf een ander apparaat (niet iOS) te casten naar de Apple TV?

MES

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb inderdaad apple tv 3. Weet niet of daar nog updates voor worden uitgebracht. Wat ik wel heb ontdekt dat streamen soms wel werkt bij zenders zoals comedycentral. Dat is toch vreemd? Begrijp ook niet dat het sinds de update van Ziggo niet meer werkt. Dat is niet zomaar. Denk dat ze er een beveiliging op hebben gezet opdat het gewoon niet meer kan. Vermoed dat het binnenkort ook met de nieuwere apple tv niet meer mogelijk is. Nu kan je namelijk op meerdere tv’s kijken zonder box en dat zullen ze wel willen voorkomen. Maar dat communiceren ze natuurlijk niet en doen ze liever onopvallend. Zal dus ook niet toegegeven worden wanneer je daar naar vraagt. Hooguit dat ze het niet begrijpen. Enfin, reden om mij te beraden en een andere provider te zoeken. 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @MES 
De Apple TV 3 en oudere versies maken geen gebruik van tvOS. Daar zou het aan kunnen liggen!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
MES wrote:

Ik heb inderdaad apple tv 3. Weet niet of daar nog updates voor worden uitgebracht. Wat ik wel heb ontdekt dat streamen soms wel werkt bij zenders zoals comedycentral. Dat is toch vreemd?

Dat is inderdaad vreemd.

 

Zijn er meer zenders die nog wel werken of is het alleen Comedy Central?

En heeft één van jullie dit al kunnen testen met een ander apparaat (geen iPhone/iPad)?

Michel G 1970

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem en zie dat de app gisteren ge-update is naar versie 2.3.47 en die doet het dus niet meer met de ATV 3...

DiederikvO

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier hetzelfde probleem. AppleTV 3 kan geen Ziggo Go live streams meer ontvangen. 
NPO start, YouTube geen probleem. Lekker bezig weer Ziggo!

 

Maarten1113

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Yes, hier sinds 2 dagen exact hetzelfde probleem. Ziggo Go app vanaf smartphone streamt niet meer door naar tv via Apple Tv 3e generatie A1469. Geeft direct foutmelding bij laden materiaal.

PetitJean

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo heeft het onmogelijk gemaakt om met Apple produkten ziggogo te streamen.

OSX blijft bufferen en IOS lukt helemaal niet meer sinds 15 Maart. Alleen Ziggo kan dit oplossen, maar dit gaat natuurlijk niet gebeuren,anders was er door Ziggo zelf hier wel uitsluitsel over gegeven. Het begon met Safari en geldt nu dus bij alles van Apple. Bespaar je moeite om oplossingen hierover te vragen aan dit forum. Oplossing kan zijn : Sluit je IOS op je TV aan dvm een kabel. Wel een lightning naar HDMI device aanschaffen…

Netflix en You Tube kan je natuurlijk probleemloos streamen,maar een beetje Smart TV heeft deze apps al ingebouwd.

NB. ik hoef van Ziggo geen : “Jippie” of “Wow “wat denk je lekker mee op onze (!) community. Ben je tevreden of heb je nog een vraag…...

Uitgelicht topic