joan.simone

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Streamen met Ziggo GO naar Salora TV

We hebben ZiggoGo op tablet en Mobile telefoon en willen kunnen streamen naar een Salora TV met ingebouwde Chromecast. Dit doen we bijvoorbeeld op een camping. De TV en de tablet altijd op zelfde Wifi.

Thuis werkt alles prima, we kunnen dus streamen van de tablet naar de Salora TV. Met andere woorden het ligt niet aan de TV. Op de camping hebben we sinds een half jaar ongeveer wel een probleem. Op de tablet kunnen we via ZiggoGo TV kijken maar het symbool van streamen verschijnt niet. Als we bijvoorbeeld YouTube starten verschijnt dat tekekunnen we wel streamen. Met andere worden het ligt niet aan de TV én niet aan de Wifi op de camping. We hebben 3 keer telefonisch contact gehad met Ziggo en 2 keer in een winkel van Ziggo / Vodafone gweest maar niemand kan helpen. Wie heeft hier een oplossing / verklaring voor?

14 Reacties 14
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Salora heeft naar ik vermoed de YouTube app voor geïnstalleerd dan werkt het net iets anders.

Het is u bekend zijn dat beide apparaten met hetzelfde netwerk verbonden moeten zijn. Dat lijkt ook inorde te zijn.

 

U zult vermoedelijk via de Home app de Chromecast opnieuw moeten koppelen met de wifi van de camping of is die procedure ook uitgevoerd?

Mag u met meer dan 1 apparaat tegelijk verbonden zijn via de WiFi van de camping?

 

joan.simone
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, ja dat heb ik allemaal geprobeerd en gecontroleerd. Het lijkt erop dat je ZiggoGo alleen kunt streamen als de WiFi op de camping van Ziggo provider is. Van Ziggo kreeg ik de tip om niet te streamen maar de app op de tv te zetten maar dat werkt ook niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De app op de TV installeren gaat inderdaad zeker niet werken, daar is echt een Ziggo verbinding voor nodig. Dat is een raar en verkeerd advies. De Ziggo Go TV app zal alleen bij u thuis werken.

 

Via Chromecast casten mag dat niet uitmaken, die methode hoort provider en netwerk onafhankelijk te zijn. 

 

Heel misschien helpt het de tablet een keer uit en aan te zetten. Wat was er een half jaar geleden anders 

 

joan.simone
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is volgens ons niets veranderd op de camping(s). De nieuwste App is geïnstalleerd, de WiFi op beide apparaten is gelijk. We zorgen ervoor dat er maar één device is aangesloten. Het advies van Ziggo om de app op de tv te installeren was gewoon niet slim, dat werkt alleen als de WiFi op de camping ook van Ziggo is. De tv is ook gecontroleerd. Alles kunnen we streamen behalve ZiggoGo

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vanaf wat voor Tablet of smartphone welke Android of iOS versie welke versie van de Ziggo Go app? 

 

Ik kan niks noemen wat nog niet is geprobeerd hooguit een update van de Salora.

joan.simone
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet t ook niet meer, alles gecontroleerd, nieuwste versie van app, chromecast gereset, waarom werkt het thuis wel en op camping niet. Lijkt er toch op dat Ziggo niet accepteert dat ZiggoGo over andere provider wordt gestreamd. Maar daarop geven ze zelf ook geen antwoord 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

U kunt via de WiFi van de camping toch wel op de tablet zelf kijken met de Ziggo Go app? Het niet verschijnen van de Chromecast icoon staat daar buiten. Dat is sofware en wifi gerelateerd.

 

Het enige wat niet kan/mag is de Ziggo Go TV app voor AndroidTV streamen via een ander netwerk.

 

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Het wifinetwerk van de camping op de tablet verwijderen en opnieuw activeren al geprobeerd?

joan.simone
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat hebben we ook al geprobeerd, het blijft een raadsel. Vorig seizoen hadden we nooit problemen, ook op zelfde camping als nu, ging het toen goed. Uiteraard kunnen we wel kijken op de tablet maar waarom het streamen niet meer werkt is dus een groot vraagteken.

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Welke androidversie heeft de tablet?

joan.simone
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPad 6e generatie software versie 15.1

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@joan.simone  schreef:

iPad 6e generatie software versie 15.1


Kijk daar kunnen we iets mee. Hier iets wat ik vond vanuit Google zelf. Vermoedelijk een instelling 

 

Stap 1. Zorg ervoor dat lokale netwerktoegang is ingeschakeld 

  1. Tik in het startscherm van uw iOS-apparaat (iOS 14 of hoger) op Instellingen
  2. Tik op Privacy RoWi_0-1655323102018.png

     

     Lokaal netwerk. Er wordt een lijst met apps weergegeven.
  3. Schakel Lokale netwerktoegang in voor de app(s) die u toegang tot uw netwerk wilt geven. Hierdoor krijgt uw apparaat de rechten die nodig zijn om cast-apparaten te vinden.
joan.simone
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas dat had ik ook gevonden en gecontroleerd, dat is het probleem ook niet maar toch bedankt voor het meedenken.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @joan.simone - welkom op de Ziggo Community!

 

Wat hinderlijk dat dit opeens niet meer werkt. We hebben enkele meldingen gekregen over het icoontje dat is verdwenen, maar een reset van de Chromecast zou dit moeten verhelpen. Maak je gebruik van een externe Chromecast of zit deze ingebouwd in de TV zelf? Kun je proberen deze eens stroomloos te maken en opnieuw te laten opstarten?

Uitgelicht topic