Streamen Ziggo Go naar Chromecast hapert regelmatig

Al geruime tijd is streamen vanuit Ziggo Go op iPad, IPhone of Samsung S20 zeer instabiel. Hangt regelmatig vast en start pas geruime tijd later weer door. Of er komt een foutmelding -5020 of (2). 
Met Netflix en andere streamingdienst geen of nauwelijks problemen vanaf zelfde apparaten. 
Lijkt ook zendergevoelig: gisteravond de ESPN voetbalzender redelijk kunnen kijken, maar op bbq Nederland 1 tussen Kunst en kitsch heel veel “zandlopers”. 
Chromecast al paar keer volledig gereset. Ook Connect Box regelmatig herstart, idem voor de wifibooster ( de zwarte). 
Helpt allemaal niks. Of niet merkbaar. 
Wat kan ik nog meer doen of ligt de oorzaak volledig bij de Ziggo Go app?

Maurice_
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
7 Reacties 7

Goedemorgen @Maurice_! Welkom allereerst hier op de Community 🙂 Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden!

Ik begrijp dat je nogal wat instabiliteit ervaart met het casten van Ziggo GO naar je televisie en dat er meermaals haperingen optreden of dat de stream zelfs vastloopt. Dat komt je kijkplezier natuurlijk niet ten goede en het lijkt me erg irritant om telkens te moeten resetten.

Het streamen van Ziggo GO vergt veel van je draadloze wifi verbinding en vaak wijzen dit soort problemen in de richting van een verbindingsprobleem. Is zowel je mobiele device als de Chromecast goed 'in range' van het wifi-netwerk waarmee je verbonden bent? Test het eventueel nog eens door het dichter bij je modem of booster te proberen. Als het dan stabieler functioneert weet je meer.

Verder ben ik benieuwd welk type Chromecast je precies gebruikt. Is dit een relatief nieuwe, of maak je nog gebruik van een oudere variant? Sluit sowieso de Chromecast aan op een stopcontact en dus niet middels de USB-voeding op je televisie voor stroom. We weten dat het aansluiten van de Chromecast middels de USB-voeding soms ook voor problemen kan zorgen.

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 821Reacties
  • 94Oplossingen
  • 121Likes

Hallo Erik, betreft een chromecast 2 ( zoon en dochter hebben er allebei een) en die zit op netspanning. Op zelfde verdieping is een ziggo wifibooster actief (de zwarte) die met utp aan de connect box hangt. 

Maurice_
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie, @Maurice_! Ervaar je op beide Chromecasts dezelfde problemen? En stream je via het 5.0 GHz wifi-netwerk dat je Wifibooster uitstuurt? Staat de Wifibooster daarnaast centraal op dezelfde verdieping zodat beide Chromecasts goede wifi-dekking hebben?

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 821Reacties
  • 94Oplossingen
  • 121Likes

Beide chromecast zelfde probleem. Ook al toen er nog geen extra booster was op 1e verdieping. Netflix geen of nauwelijks probleem maar Ziggo Go hapert frequent. Booster zendt 2.4 en 5ghz uit. Extra booster lijkt geen verbetering. 1 chromecast zit op booster ander op connect box. Merk geen verschil. Ook geen grote afstanden, alles binnen 5 Max 10 m. 
Waarom Netflix geen of nauwelijks probleem en Ziggo Go veel meer probleem? Lijkt ook nog eens zender specifiek zoals eerder aangegeven. Voetbal ESPN ging laatst vrij goed, maar NL 1 helemaal niet. 

Maurice_
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Maurice_ Dank voor je aanvullingen! Lastig dat de problemen zich beperken tot slechts 1 of enkele zenders. Het verschil met Netflix en Ziggo Go is enigszins te verklaren. Bij Ziggo Go wordt er voortdurend informatie ingeladen, daar waar Netflix vooruit kan bufferen, want alles wat 'ie moet doen is bekend. Zowel beelden als metadata (onder andere de tv gids).

Hoe werkt het als je content uit het Movies & Series (XL) pakket streamt naar de Chromecast? Ondervind je ook problemen wanneer je geen gebruik maakt van een Chromecast? Dus enkel Ziggo Go op een mobiel device?

Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1153Reacties
  • 94Oplossingen
  • 211Likes

T is niet zo dat het probleem zich beperkt tot 1 of enkele zenders. Wel dat er verschil te merken was tussen 2 zenders. Hoeveel zenders gebruikt worden weet ik niet zeker. Netflix wordt meer gebruikt. Movies en Series eigenlijk nooit. Ziggo Go op mobiel kijken geeft weinig probleem. 

Maurice_
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had hier ook heel veel last van met mijn oude chromecast, ik heb inmiddels een Chromecast Ultra aangesloten deze zit bekabeld aangesloten, en hierdoor zijn de problemen verleden tijd geworden, dus misschien is dat nog een optie voor je.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 1337Reacties
  • 29Oplossingen
  • 1120Likes

Uitgelicht topic