1
Vraag
2
Reacties
Henrisp

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Streamen Ziggo GO in Griekenland geeft foutmelding 'je bevindt je buiten de EU'

Heb een probleem met ziggo go hier in Griekenland : gisteren niet meer mogelijk om via google dongel naar tv te streamen.

Nu krijg ik het bericht dat Griekenland niet in de EU ligt ! 😳

Heeft iemand een idee of oplossing ?

Uitgelicht
Steefb

Level 20
  • 16903Reacties
  • 3093Oplossingen
  • 8042Likes

Dit is een starlink adres, ook hiemee kan geen locatie worden vastgesteld en wordt daarom geblokkeerd.

129.222.69.104 IP - Comments and Complaints (ip-whois-lookup.com)

Starlink - Wikipedia

84 Reacties 84
Meldingen
Aan Uit
Hatolex

Level 16
  • 1668Posts
  • 51Oplossingen
  • 1107Likes

@YfkeR , je bent geen lid van Ziggo, maar klant, net als ik. En het maakt niet uit voor een probleem of je lang klant bent of kort. Een probleem moet worden opgelost zonder onderscheid.  En dat je een duur abbo hebt maakt ook niet uit. 😉

Hier is alleen de vraag of het probleem bij Ziggo ligt, en zei dus voor de oplossing kunnen/moeten zorgen.

Steefb

Level 20
  • 16903Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8042Likes

Hier wordt het nog maar eens duidelijk uitgelegd.

Televisie app werkt alleen thuis en gebruik van de mobiele apps « Breedbeeldweetjes (wordpress.com)

De apps in tablets, smartphones en de websites tv.kpn.com en ziggogo.tv hebben alleen de beperking dat ze gebruik moeten maken van een EER IP adres. De app in je telefoon, tablet en webpagina werken alleen in de landen van de Europese Economische Ruimte.

Bij beide providers heeft dit dezelfde redenen. Namelijk rechten en beperking van TV account delen. Het wordt anders wel erg makkelijk dat tot 2 anderen op jouw account gratis kunnen meeliften.

Ook streamingdiensten als Netflix, Viaplay, Videoland, Prime, HBO e.d. leggen beperkingen op om delen zoveel mogelijk te beperken.

En voor degene die denkt dat het via de groene buren allemaal veel beter gaat.

Kan geen iTV kijken in Spanje via Starlink | KPN Community

YfkeR

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gaan we het nu over hebben hoe we  iets omschrijven, en of iemand langer in t buitenland zit? 
Er is een probleem, en dat vind ik hoogst irritant. Ik betaal er voor, als “klant” en genoeg ook.. Balen ervan niet meer te kunnen kijken. Wat eerst wel gewoon kon..  

Pineapple

Level 16
  • 2031Posts
  • 192Oplossingen
  • 837Likes

@YfkeR  schreef:

Gaan we het nu over hebben hoe we  iets omschrijven, en of iemand langer in t buitenland zit? 
Er is een probleem, en dat vind ik hoogst irritant. Ik betaal er voor, als “klant” en genoeg ook.. Balen ervan niet meer te kunnen kijken. Wat eerst wel gewoon kon..  

En toch is het zo en relevant. 

DON PAPA

Level 17
  • 4077Posts
  • 64Oplossingen
  • 3434Likes

Ik zit nu in Turkije en kan zelfs zonder mijn eigen VPN server te gebruiken naar NLZiet kijken met het mobiele Unlimited plus abonnement van Odido (via Tukey telecom) 😀

Liesbeth54

Level 8
  • 232Posts
  • 7Oplossingen
  • 94Likes

Gefeliciteerd

Garihd

Level 17
  • 3637Posts
  • 119Oplossingen
  • 2000Likes

@DON PAPA  schreef:

Ik zit nu in Turkije en kan zelfs zonder mijn eigen VPN server te gebruiken naar NLZiet kijken met het mobiele Unlimited plus abonnement van Odido (via Tukey telecom) 😀

Dat is wel bijzonder want dat land wordt niet genoemd in hun dekkingsgebied. Nog los van het punt dat NLZIET wel een online inhoudsdienst is waar de tv apps van de providers dit niet zijn.

DON PAPA

Level 17
  • 4077Posts
  • 64Oplossingen
  • 3434Likes

@Garihd Schreef: Dat is wel bijzonder want dat land wordt niet genoemd in hun dekkingsgebied. 

Het ligt niet aan NLZiet maar aan Odido, want ik heb gewoon een Nederlands IP, ondanks dat ik in Turkije ben. Alle andere streaming-diensten werken ook gewoon, omdat ze denken dat ik in Nederland ben 😃

1000024216.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34926Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17559Likes

Ik was eind augustus een dag in België en Luxemburg en zag toen ook dat ik nog steeds met mijn Nederlandse IPv4-adres van Vodafone online ging.

Schoone

Level 7
  • 193Posts
  • 4Oplossingen
  • 42Likes
  • het verbaasd mij enorm dat de moderators/Ziggo medewerkers zich in stilzwijgen hullen. Vaak zijn ze er snel bij om iets op te lossen maar waarschijnlijk is er nu geen oplossing voor handen . En krijgen we steeds
  • de waanzinnige opmerking te zien dat het allemaal komt omdat Griekenland niet bij de EU hoort!!!!!
HBO Fan

Level 14
  • 958Posts
  • 12Oplossingen
  • 730Likes

@Steefb  schreef:

Hoe was dat ook alweer met die appels en peren vergelijken.

Ik kan er ook een paar verzinnen.

Je mag je vpn  wel gebruiken, niet om streaming diensten mee te kijken.

Je mag een hamer gebruiken, niet om er iemand mee dood te slaan

Je auto kan 180, mag alleen nergens.

Elke alcoholist is met melk begonnen.

Wat een treurnis, in Griekenland moet iemand het shownieuws missen.

Ik heb overigens nog nooit een waarde oordeel uitgesproken voor of tegen een vpn.

Ik geef alleen  aan wat de reden is die ziggo en anderen (dus ook kpn, obido, netflix, hbo enz.) aangeven.

Goed dat mijn voorbeeld u aan het denken heeft gezet, missie geslaagd zo ik willen toevoegen.

Mijn post was enkel bedoelt om juist aan te geven dat Ziggo, en mogelijke andere providers, erg selectief zijn in hun maatregelen tegen "illegaal" bekijken van materiaal waar rechten op verleend zijn.

VPN dichtzetten voor Ziggo Go doet wel geteld 0.00001% (misschien meer, misschien minder, heb er geen harde cijfers over) iets aan het echte probleem van illegaal bekijken van beeld/ geluidsmateriaal. Sterker nog, Ziggo Go app (en Next boxen) zijn al gekraakt en worden (mis)(ge)bruikt voor aanbieden van IPTV via het illegale circuit.

Denk je dan dat het VPN blokkeren van Jan, Mien, Mohammed of Dounia, als betalende klant, helpt tegen dergelijke praktijken?

Come-on... Het is symbool politiek.... en ja Ziggo en andere providers hebben vast een juridisch gelijk, en dat helpt de illegale aanbieder alleen maar en daarmee ook heel veel andere bedrijven die verdienen aan het tegengaan van deze business.

Zelf betaal ik gewoon voor mijn content en als het in een land niet te zien is dan maar niet, maar als mensen nu gewoon hun RTL -4 Boulevard of SBS-6 VI willen kijken, waarom dat blokkeren...? Wat denk je dat je klanten dan gaan denken?

Dan heb je grote kans dat je klanten voor 100euro per jaar, wat bij een gemiddelde provider echt wel 5 tot 10x duurder zal zijn, bij een ander instappen en het risico pakken dat ze mogelijk binnen dat jaar moeten overstappen op een volgende aanbieder... en voor dat geld hebben ze werkelijk alles... 

Ik keur het niet goed, absoluut niet zelfs, maar  "ik snap het wel, maar begrijp het niet" ~ B&A

DON PAPA

Level 17
  • 4077Posts
  • 64Oplossingen
  • 3434Likes

@Steefb Schreef: Hoe was dat ook alweer met die appels en peren vergelijken.

• Maar dat doen de providers blijkbaar zelf ook, want wil je via WiFi of een ander vast netwerk kijken in het buitenland dan ondervinden klanten vaak problemen (net als de TS hier in de topic). Maar doe je het via een mobiel netwerk, dan krijg je gewoon een NL ip van verschillende providers en kun je wel gewoon alle streamingdiensten kijken (zelfs als je in Turkije zit, ik kan daar nu gewoon naar de ZiggoGo app kijken, net als Netflix,  Videoland,  Prime,  enz enz met mijn Odido Unlimited plus mobiele abonnement). Ze meten zelf blijkbaar ook met twee maten wat wel en niet mag bij het streamen in het buitenland...
VZWatcher

Level 12
  • 744Posts
  • 3Oplossingen
  • 624Likes

@DON PAPA maar je zegt dat je een eigen VPN-server gebruikt, En dan klopt het natuurlijk wel dat je kan kijken in Turkije. Op deze manier kan je ook op elke andere plek van de wereld en dus ook buiten de EU en met satellietinternet via Starlink kijken. Je maakt immers via internet verbinding met je eigen server thuis. En die maakt daarna verbinding met de streamingdienst. In dit geval is dit dus Ziggo Go. Doordat e als tussenstation e eigen VPN-server thuis gebruikt, veronderstelt Ziggo of welke andere online dienst dan ook dat je in Nederland bent.

Op deze manier wordt dus bijvoorbeeld op Curaçao en Bonaire (zelfs op het vliegveld Hato kan je op televisies nu uefa voetbal via Ziggo Sport kijken) in resorts, bars,restaurants en in huiskamers van expats  naar Nederlandse zenders gekeken.

DON PAPA

Level 17
  • 4077Posts
  • 64Oplossingen
  • 3434Likes

@VZWatcher Nee ook zonder mijn eigen VPN server krijg ik gewoon een NL ip nummer met mijn mobiele Odido Unlimited plus abonnement hier in Turkije. En mijn neefje trouwens ook met een mobiel Vodafone abonnement (zonder vpn), die heeft ook gewoon een NL ip hier in Turkije, en kan daar ook gewoon alle streamingdiensten mee bekijken als of hij thuis is. Een VPN server is dus blijkbaar helemaal niet nodig als je op deze manier tv wilt kijken...

VZWatcher

Level 12
  • 744Posts
  • 3Oplossingen
  • 624Likes

Maar speelt dan de beperkte buitenlandbundel bij het mobiele unlimited abonnement geen beperkende rol bij het kijken?

DON PAPA

Level 17
  • 4077Posts
  • 64Oplossingen
  • 3434Likes

@VZWatcher > Ik heb een buitenland bundel van 50Gb in mijn mobiele abonnement en een uurtje NLZiet kijken op mijn telefoon is ongeveer 1,3Gb, Voor de 10 dagen dat ik nu in Turkije ben, ik red het dus makkelijk om af en toe even Nederlandse tv te kijken...

digibaro

Level 8
  • 222Posts
  • 0Oplossingen
  • 145Likes

@DON PAPAOf je een NL IP krijgt op mobiel ligt eraan of het klant verkeer bij de roaming provider het Internet op gaat of ge-tunneld (GTP) wordt naar de klant provider. Zal dit niet afhangen van de gekozen APN in de telefoon. Naar NL doorsluizen heeft mijn inziens voordelen met legal interception van de NL klant.

Garihd

Level 17
  • 3637Posts
  • 119Oplossingen
  • 2000Likes

@HBO Fan  schreef:

@Steefb  schreef:

Hoe was dat ook alweer met die appels en peren vergelijken.

/knip

Ik heb overigens nog nooit een waarde oordeel uitgesproken voor of tegen een vpn.

Ik geef alleen  aan wat de reden is die ziggo en anderen (dus ook kpn, obido, netflix, hbo enz.) aangeven.

Goed dat mijn voorbeeld u aan het denken heeft gezet, missie geslaagd zo ik willen toevoegen.

Mijn post was enkel bedoelt om juist aan te geven dat Ziggo, en mogelijke andere providers, erg selectief zijn in hun maatregelen tegen "illegaal" bekijken van materiaal waar rechten op verleend zijn.

/knip

@HBO Fan heb je ook overwogen dat bepaalde acties juist bedoeld zijn om dergelijke louche iptv leveranciers het steeds lastiger te maken. En van Starlink wordt er bij mijn weten niets bewust geblokkeerd in tegenstelling tot VPN diensten. Bij Starlink spelen wat ik er tot nog toe van begrijp en lees andere problemen. Is dat niet zo dan moeten diverse providers hun informatie pagina's aanpassen.

Het gebruik van VPN diensten en 'illegale' IPTV gaat al terug naar het begin van hen internet en dat zal niet veranderen. Probleem is dat de financiële impact steeds groter wordt omdat het steeds makkelijker wordt voor de 'gewone mens'. Zonder inkomsten geen nieuwe films en series zo eenvoudig is het.

Ik vraag mij ook af en toe af wat heeft de Nederlandse tv te bieden dat je dit bij een langdurig verblijf buiten Nederland nodig hebt?

De redenatie ik betaal Ziggo een groot bedrag dus ik verwacht dat...... daar kan ik mij ten dele in vinden echter het overgrote deel van die abonnementskosten gaat naar het stukje internet niet naar TV.

Laten we het nu eens dichterbij huis houden. Neem voor € 23,82 eens het KabelTV pakket ook daarbij heb je toegang tot Ziggo Go maar als je geen internet van Ziggo afneemt wat minimaal € 43,50 extra kost heb je geen fluit aan de apps voor Samsung en LG die zijn uitgebracht. Dat vind ik persoonlijk veel kwalijker dan wat over de grens wel of niet kan en mag.

Helaas gaat ook bij dit abonnement op dat het in de basis geen abonnement is bij een online content dienst. De afspraken met content leveranciers staat daar wezenlijk buiten, voor commerciële zenders is het toch belangrijk dat er zoveel mogelijk kijkers de reclame zien of dit afkopen met een abonnement voor cloudopname en dan mogen doorspoelen.

Dan hier nogmaals een link naar de werkelijke verordening  daarin zouden ook ander draagbare apparaten moeten worden benoemd want de Chromecast met GoogleTV of een Firestick zijn ook behoorlijk draagbaar. Het is echt onzin die te bestempelen voor thuisgebruik en zelfs dan in bepaalde situaties niet eens bruikbaar.

"De technologische ontwikkelingen die hebben geleid tot een toenemend aantal portabele apparaten zoals laptops, tablets en smartphones, vergemakkelijken in toenemende mate het gebruik van online-inhoudsdiensten door het verlenen van toegang tot deze diensten, ongeacht de locatie van de consumenten. Er is een snelgroeiende vraag van de kant van de consumenten naar toegang tot inhoud en innovatieve onlinediensten niet alleen in hun woonlidstaat, maar ook wanneer zij tijdelijk in een andere lidstaat aanwezig zijn."

Zelfs als zouden er veranderingen komen dat video materiaal net zo makkelijkwereldwijd mag worden verspreid als met muziek, zal dat voor een abonnement bij Ziggo weinig betekenen. Omdat het in de basis geen online-inhoudsdienst is. Alles wat nu wel of niet kan en mag is meegenomen.

"

DON PAPA

Level 17
  • 4077Posts
  • 64Oplossingen
  • 3434Likes

@Garihd Schreef: Laten we het nu eens dichterbij huis houden. Neem voor € 23,82 eens het KabelTV pakket ook daarbij heb je toegang tot Ziggo Go maar als je geen internet van Ziggo afneemt wat minimaal € 43,50 extra kost heb je geen fluit aan de apps voor Samsung en LG die zijn uitgebracht. Dat vind ik persoonlijk veel kwalijker 

Mee eens, ik heb die regel sowieso nooit begrepen. Ik heb bijvoorbeeld een Chromecast 4K met UTP aangesloten, en kan met mijn Odido vast internet gewoon een programma met de ZiggoGo app streamen naar de Chromecast. Ik moet alleen het programma eerst even starten op mijn telefoon en vervolgens casten naar de Chromecast, maar daarna kan ik gewoon mijn telefoon helemaal uitzetten, en blijft het programma gewoon via een stream (utp Odido internet) verder spelen op de Chromecast.

Ik zie al die regeltjes (waar en hoe je wel of niet "tv" mag kijken) dan ook meer als klantjes pesten, want er zijn genoeg mogelijkheden te bedenken om het te omzeilen, dat de regeltjes eigenlijk een wassen neus is 😉

HBO Fan

Level 14
  • 958Posts
  • 12Oplossingen
  • 730Likes

@Garihd  schreef:

/knip

@HBO Fan heb je ook overwogen dat bepaalde acties juist bedoeld zijn om dergelijke louche iptv leveranciers het steeds lastiger te maken.

Cker.. 👍

De huidige maatregelen die de providers nemen werken alleen tegen "het laag hangende fruit", en dat is een heel heel klein percentage. Het is voor de providers een goedkopere en gemakkelijke maatregel, maar het werkt helemaal niet tegen de grotere "louche/ illegale" IPTV-aanbieders. Ik zet het bewust tussen haakjes omdat ik er persoonlijk geen waardeoordeel aan wil hangen, maar niet weet hoe ik het onderscheid anders kan duidelijk maken.

Huidige/ nieuwe technologie die gebruikt wordt werkt op andere wijze waardoor het flink lastiger wordt om op te sporen en maatregelen tegen te nemen. Maar het is een blijft een ratrace tussen de partijen.

Wat mijn punt is is dat de maatregel van Ziggo, en andere providers,in het beperken van bijvoorbeeld VPN ook (te)veel legale klanten treft waarbij het beoogde effect discutabel is. Nog nooit was het zo gemakkelijk om voor +/- 100euro per jaar alle content te ontvangen, op welk devices of locatie dan ook, incl. alle streamingdiensten.

Daarmee keur ik het niet goed, zal het zelf nooit gebruiken, maar het wordt komende tijd nog veel gemakkelijker voor mensen die er minder principiële bezwaren mee hebben. Dus "ik snap het wel, maar begrijpen doe ik het niet" 😀