1
Vraag
2
Reacties
Henrisp

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Streamen Ziggo GO in Griekenland geeft foutmelding 'je bevindt je buiten de EU'

Heb een probleem met ziggo go hier in Griekenland : gisteren niet meer mogelijk om via google dongel naar tv te streamen.

Nu krijg ik het bericht dat Griekenland niet in de EU ligt ! 😳

Heeft iemand een idee of oplossing ?

Uitgelicht
Steefb

Level 20
  • 16854Reacties
  • 3088Oplossingen
  • 8000Likes

Dit is een starlink adres, ook hiemee kan geen locatie worden vastgesteld en wordt daarom geblokkeerd.

129.222.69.104 IP - Comments and Complaints (ip-whois-lookup.com)

Starlink - Wikipedia

79 Reacties 79
Meldingen
Aan Uit
Karel.

Level 16
  • 2370Posts
  • 290Oplossingen
  • 1633Likes

Je kan op verschillende manieren de ZiggoGO apps en/of website gebruiken. Voor de gebruiker lijkt het hetzelfde maar zijn toch anders in mogelijkheden.

De ZiggoGOTV app die je gebruikt op de SmartTV en boxjes werkt alleen op een Ziggo internet verbinding. Dus niet op een andere internet aansluiting. https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

• ZiggoGOTV app installeerbaar op SmartTV,GoogleTV, AndroidTV, AppleTV, Amazon stick is een zelfstandige applicatie, Ziggo Internet aansluiting noodzakelijk.
  • ZiggoGOTV app werkt wel op een niet Ziggo Internet aansluiting maar dan alleen voor het kijken naar UEFA voetbal van NL clubs i.c.m een Ziggo sport free login. https://www.ziggo.nl/uefa 
  • ZiggoGO app installeerbaar op een smartphone/tablet, kan eventueel streamen/casten naar een Chromecast, GoogleTV, AppleTV. Zorg er dan wel voor dat ZiggoGOTV app daar dan niet op geïnstalleerd is, anders neemt die de controle over en is alsnog een Ziggo Internet aansluiting nodig..
  • Ziggogo.tv website werkt op een computer/laptop, is eventueel met HDMI kabel aan de TV aan te sluiten om die als monitor te gebruiken

De mobiele ZiggoGO app en Ziggogo.tv website moeten wel werken via een niet Ziggo aansluiting binnen de EU van een in de EU geregistreerde provider/IP adres. Voor alle bovenstaande ZiggoGO apps/website het werkt niet via commerciële VPN diensten naar een VPN server in Nederland/EU. Zodra deze VPN servers bekent zijn bij Ziggo worden die geblokkeerd.

Veel gestelde vragen:

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

bgennip

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hier ook het probleem in Griekenland. De Ziggo GO app werkt niet op de tablet. We krijgen de melding dat deze app niet beschikbaar is buiten de EU, terwijl Ziggo zelf aangeeft dat Griekenland bij de EU hoort. De eerste paar dagen werkte het nog wel, maar daarna niet meer. Graag een oplossing. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17519Likes

@bgennip Hoe/waarmee is de tablet verbonden? Kun je een screenshot plaatsen van whatismyipaddress.com plaatsen?

jansmarcel

Level 16
  • 1618Posts
  • 80Oplossingen
  • 765Likes

Hoort heel Griekenland bij de EU?

Steefb

Level 20
  • 16854Posts
  • 3088Oplossingen
  • 8000Likes

@jansmarcel  schreef:

Hoort heel Griekenland bij de EU?

Ja.

Maar als je zelf een vpn gebruikt, of de wifi aanbieder gebruikt een vpn of een buitenlands adres ( gebeurt nogal eens bij hotelketens ) krijg je deze foutmelding,

bgennip

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Verbondenmet de WiFi van het hotel : 129.222.69.104

bgennip

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik gebruik geen VPN. Het vreemde is ook dat de eerste twee dagen er geen problemen waren, daarna 1 of 2 dagen dat de app het wel deed maar om de 15 a 30 minuten met die melding kwam, en na het opnieuw openen van de app deed ie het weer even. Maar sinds een paar dagen doet ie helemaal niks meer en komt ie gelijk met de melding (buiten de EU).

Steefb

Level 20
  • 16854Posts
  • 3088Oplossingen
  • 8000Likes

Dit is een starlink adres, ook hiemee kan geen locatie worden vastgesteld en wordt daarom geblokkeerd.

129.222.69.104 IP - Comments and Complaints (ip-whois-lookup.com)

Starlink - Wikipedia

bgennip

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank je voor je reactie. Het blijft dan wel vreemd dat er in eerste instantie geen problemen waren, daarna af en toe, en daarna helemaal geen verbinding meer.

jansmarcel

Level 16
  • 1618Posts
  • 80Oplossingen
  • 765Likes

@Steefb  Ik stelde die vraag niet zomaar. Ik wist toen nog niet dat het niet om een eiland ging. Cyprus hoort bij Griekenland, maar heeft toch een aparte status.

Garihd

Level 17
  • 3539Posts
  • 113Oplossingen
  • 1961Likes

Dan moet Ziggo toch ook maar eens met de GPS locatie gaan werken in plaats van alleen ip gebaseerd.

bgennip

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Inderdaad. Ik vind het een hele slechte service van Ziggo. Ze vermelden wel vol trots dat je lekker op vakantie vanuit je hangmat op een Franse camping of aan het strand in Griekenland je favoriete programma's kunt kijken. Maar die vlieger gaat dus lang niet altijd op. 

YfkeR

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij hebben het zelfde probleem

We hebben weken goed kunnen kijken, en ineens lukt t niet meer. 
Onze  wifi gaat via Starlink, ik zit in Griekenland. En krijg steeds de melding dat we buiten de eu zijn.

Ik betaal al jaren  iedere maand genoeg aan ziggo, dan mag ik toch verwachten dat ik in Griekenland gewoon kan kijken! Wat nu???

digibaro

Level 8
  • 222Posts
  • 0Oplossingen
  • 145Likes

Van Ziggo hoef je niet veel te verwachten. Beste jongetje van de klas. 😉 Een mogelijkheid die technische expertise vraagt is een VPN op zetten naar een Nederlands IP-adres dat niet toebehoord aan een VPN provider. Voorbeeld thuis of een goedkope VPS (hosting) afnemen in de EU vanaf 1 Euro per maand en daar openVPN of wireGuard op installeren. Ik geef toe het is wrang met de hoge "lidmaatschrapprijzen" voor deze vereniging dat je nog extra moet investeren.

YfkeR

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maar waarom konden wij 4 maanden gewoon kijken via Starlink.

En nu ineens niet meer ? Het heeft altijd wel gewerkt!

Ik baal enorm, betaal genoeg  aan ziggo..

digibaro

Level 8
  • 222Posts
  • 0Oplossingen
  • 145Likes

Waarom eerst wel en nu niet meer. De reden is dat die geoIP (plus VPN?) database lijsten periodiek worden bijgewerkt waarvan Ziggo gebruik maakt. De gratis versies minder vaak dan de betaalde.

Steefb

Level 20
  • 16854Posts
  • 3088Oplossingen
  • 8000Likes
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17519Likes

In geval van bgennip verwijzen het IPv4- en IPv6-adres beide correct naar Athene in diverse IP/geo databases (gecontroleerd via www.iplocation.net). Starlink biedt zelf ook een CSV aan met daarin de mappings van IPv4 subnets en IPv6 prefixes naar geografische locatie.

129.222.69.0/25,GR,GR-IX,Athens,
2a0d:3344:3340::/42,GR,GR-IX,Athens,

Ik zie wel dat verbinding wordt gemaakt met een Starlink PoP/grondstation in Sofia (customer.sfiabgr1.pop.starlinkisp.net) welke ongeveer drie weken geleden voor het eerst werd vermeld en de vierde beschikbare PoP is in Europa, naast Londen, Frankfurt en Madrid (bron). Mogelijk is het probleem ontstaan sinds de Starlink routers waar bgennip en YfkeR gebruik van maken met die PoP zijn verbonden?

Paolo2901

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas niet gelukt televisie te kijken via Ziggo Go zowel met als zonder vpn en blijft maar zeggen dat ik buiten de EU ben terwijl dit toch echt Griekenland is.
Afgelopen 7 jaar (al dan niet in het begin met vpn) maar ook afgelopen april/mei geen enkel probleem gehad.
Ook rechtstreeks streamen van de mobiel (vodafone/cosmote) naar de iPad hetzelfde resultaat. 
Het is adres gecontroleerd in Maxmind en geeft keurig Athene aan. 

Wat te doen want ik zit hier nog wel even.

IMG_0974.png