Toin69

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Streamen Ziggo GO hapert via Chromecast

Ik heb sinds een tijdje een issue met het streamen van Ziggo Go via mijn Chromecast.  Met name bij het terugkijken van eerder uitgezonden series. Ik krijg om de paar minuten stilstaand beeld. Ik heb nog 6 andere streamingsdiensten, maar daar heb ik nooit zulke problemen.

 

Als ik in de Deco app (3 tp links units) kijk naar de doorvoersnelheid, dan zie ik ook flinke fluctaties in de doorvoersnelheid. Het varieert tussen de paar kbs en 12 Mbs. Zodra het laag wordt begint het stilstaande beeld.

 

Herstart Chromecast en batterij optimalisatie Ziggo Go app helpt niet. Nieuwste versie Ziggo Go is reeds geïnstalleerd.

 

Het lijkt dus aan de app te liggen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Toin69  schreef:

....Chromecast, die hapert bij Ziggo tv terugkijken. Andere streamingsdiensten hebben daar nooit last van. Router staat in ap mode.



Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet de Chromecast aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat de chromecast in de lijst van verbonden apparaten ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer de chromecast
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.

-Zet daarna de andere stations weer aan


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Ik neem aan dat je Modem wifi wel uit staat en alles via de TP Link doet.

 

Neem even kijkje voor de TP-Links hier in dit topic, want misschien staat er een instelling verkeerd.

 

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

Toin69
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi op de router staat uit.  Het is alleen de ziggo app die bij terugkijken tv uitzending hapert.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

@Toin69 

Is de Hoofd Deco wel met UTP verbonden naar het Modem toe en staan de overige Deco's tussen de 4/7 meter van de Hoofd deco, mocht je ze kunnen bekabelen via switch van Modem naar de Deco's heb je betere connectie ( hoeft niet) even schuiven en afstellen.

 

Staat ie wel in volgende modus

 

Klik op MEERKlik op MEERIMG_4185.jpgIMG_4186.jpg

 

Dave-_0-1613530655023.png

 

En anders kan @Pasi je hierbij helpen, die is veel beter ondersteunend in de Deco's ik ben overgegaan (helaas) naar de Smart Wifi Pods, hiervoor had ik ook de Deco's.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de wifi verbonden apparaten een IP-nummer uit de 192.168.68.xxx range en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

 

Zowel de firewall, als de eigen IP-range kunnen verbindings-problemen veroorzaken, als u de Deco's in router mode in uw netwerk wil integreren.

 

 

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

 


De up- en download moet eerst snel en stabiel zijn, pas daarna misschien de onderstaande setting proberen. De IGMP setting is alleen bereikbaar via de browser.

Deco IGMP - Unicast.png

Ps. ik heb beide instellingen uit staan, maar ik cast dan ook niets...

Toin69
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt. Hopelijk helpt dat. Ik heb de snelle roaming op ingeschakeld gezet. Beneden staat deco1 via kabel aan de router. Vervolgens een kabel naar 2e verdieping  naar deco2. Deco 3 ook 2e verdieping is via wifi helaas via Deco1 verbonden. 1m van Deco3 staat de Chromecast, die hapert bij Ziggo tv terugkijken. Andere streamingsdiensten hebben daar nooit last van. Router staat in ap mode.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Toin69  schreef:

....Chromecast, die hapert bij Ziggo tv terugkijken. Andere streamingsdiensten hebben daar nooit last van. Router staat in ap mode.



Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet de Chromecast aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat de chromecast in de lijst van verbonden apparaten ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer de chromecast
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.

-Zet daarna de andere stations weer aan


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

Stylo

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat een onzin oplossingen. Het ligt aan de ziggo app en niet aan je instellingen in je router. Want alle andere tv apps werken zo als het hoort. Geen haperingen maar het is altijd raak met de ziggo app. Dus 1+1=2 Ligt aan hun app die vol restricties zit. 

Uitgelicht topic