AlainP

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing ziggo go op Android tv

Beste lezers, na net weer ruim 20 minuten met de klantenservice te hebben gebeld werd ik doorverwezen naar dit forum.

Graag jullie ideeen?

ik heb thuis een modem en een mediabox next aangesloten via WiFi met een mesh systeem van ziggo.

Nu heb ik boven een Android tv neergezet en deze aangesloten op WiFi en de ziggo go app geïnstalleerd. Als ik dit gedaan heb werkt alles naar behoren totdat de app plots niet meer werkt. Ik kan wel al m’n programma’s zien en aanklikken maar er gebeurt niks. Tv opnieuw naar fabrieksinstellingen, opnieuw ziggo go app installeren werkt maar dan gebeurt hetzelfde na verloop van tijd. Soms na minuten soms na dagen. Ik had bedacht dat dit te maken heeft met het dynamische Ip adres van de next box. Deze hard gereset. Probleem blijft. Helaas is internet bekabeling naar zowel ziggo next als Android tv bijna niet te doen. Had als alternatief een kabel aan de mesh gekoppeld.

graag hulp?

19 Reacties 19
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het mesh systeem is neem ik aan de Deco M4 van TP link gehuurd of gekocht via Ziggo.

 

Wat is op een ander apparaat de verbindings snelheid via wifi? 

 

Met de opmerking dat er niks gebeurd, bedoel je daarmee dat het gekozen programma niet wordt afgespeeld? 

Wat bedoel je met het dynamische IP adres, is dat het publieks adres, of een interne door de Connectbox uitgedeeld adres? De Next staat er los van.

 

Als ik het goed lees kan je normaal gesproken gewoon kijken. De problemen gebeuren onregelmatig.

AlainP
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste RoWi,

idd deco mesh,

goede snelheden en geen problemen met Netflix en youtube.

De ziggo go app schiet bij het aanklikken van een serie naar het thuisscherm en het laadcirkeltje blijft eindeloos draaien. Normaal schiet het scherm op zwart en wordt er aangegeven welk programma er wordt geladen...

Dat ip adres verhaal heb ik zelf bedacht maar ik heb er geen verstand van....

groeten Alain

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoe gebruik je de AndroidTV app op een mediaspeler of een Televisie?

Ik verwacht een Televisie met het AndroidTV besturingssysteem.

AlainP
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt met de Android ziggo go app via de App Store van de tv

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@AlainP  schreef:

Klopt met de Android ziggo go app via de App Store van de tv


Ik had moeten vragen welk merk en model, de app is zover ik weet nog steeds in de beta fase dat kan hier meespelen. 

Ik begrijp dat je een kabel aan een Deco unit hebt gekoppeld deze unit is vermoedelijk niet bedraad. Dan speelt dat ook nog mee.

AlainP
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is deze tv;

https://www.splashvision.tv/spiegel-tv-splashvision-esi-27.html
en de deco die achter de muur staat is niet bekabeld

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het lijkt om een TV met Android te gaan niet om AndroidTV ik kan niet achterhalen welke versie Android en de exacte wifi specificaties.

AlainP
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

C804EB20-FAB3-45E1-8205-5CB519EEE969.jpeg

 Android 7.1.1

AlainP
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

961465BC-D2C0-4BC2-951E-314A092750F8.jpeg

 Los via WiFi of “bedraad” via de mesh maakt voor het probleem geen verschil. Dacht alleen dat als er tussen het deco paaltje en de tv een kabel zou zitten dat het stabieler was

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Helaas niet onbedraad halveert een Deco unit de maximaal haalbare snelheid, neem je 50 Mb af houd je met een beetje geluk 25 Mb over. Dan gaat de sterkte van het wifi signaal mee spelen tussen twee units, hoe minder die sterkte des te lager de haalbare snelheid. 

 

De kwaliteit van de diverse onderdelen zoals de wifi antenne in de TV en alles daarmee samenhangend bepaald de werking, mijn welgemeend advies sluit de Deco unit bedraad aan dan haalt de TV normaliter de maximale snelheid.

AlainP
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Of de tv rechtstreeks bedraden? Want dat maakt qua afstand geen verschil.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@AlainP  schreef:

Of de tv rechtstreeks bedraden? Want dat maakt qua afstand geen verschil.


Inderdaad maar wellicht is de Deco unit even goed nuttig.

AlainP
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Laatste vraag; geldt dat halveren van de snelheid door de deco unit ook als deze bekabeld is of kan ik deze dan bekabeld doorlinken naar de tv? Bedankt Alain

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nee, bedraad hoor je de volle snelheid te halen. 

AlainP
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb zojuist ook in de instellingen van m’n deco “router” verandert in “access point” zou dat nog helpen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat kan zeker schelen, ook voor de huidige problemen.

AlainP
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alleen geven mijn Apple producten nu aan dat het netwerk minder veilig geworden is... iets over wpa2 en 3?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is deels een apple ding het is raadzaam om de ecryptie te veranderen naar WPA2 (AES) 

AlainP
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt, doe ik dat via de deco app of via het ziggo modem?

Uitgelicht topic