Pamali

Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Steeds weer uitvallende Ziggo Go app op android tablet

Sinds ca. een week, na de laatste update valt de GO App steeds weer uit na 10 - 20 Minuten. Het begint   met stotterend beeld wat steeds erger wordt om vervolgens de app uit te schakelen. Eerst dacht ik nog aan een slechte wifi verbinding waardoor ik een extra accespoint ben gaan inrichten ( met stp kabel, edimax) vlak bij de plek waar mijn samsung tablet hoofdzakelijk gebruikt wordt. Signaalsterkte, gemeten met app op telefoon, -26dB en een snelheid tot 460 mbps. Niks mis mee zou ik denken. Wat ik nu ook mis is is het draaiende cirkeltje bij een slechtere wifi verbinding als aanduiding voor bufferen. Het betreft een samsung A510

12 Reacties 12
TQU

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. In het begin werkt het een minuut of 20 goed en daarna krijg je steeds vaker haperingen, tot zelfs elke 30 seconden. Allemaal sinds de laatste updates. Het werkte voor de updates prima, speedtest laat prima resultaat zien, alles uit en aan zetten heeft ook geen effect.

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemiddag en sorry voor de late reactie allereerst! Ik zie dit topic nu pas. Hoe staat het er momenteel voor met Ziggo GO op jullie Android tablet? Is er nog steeds sprake van haperingen en uitval of gaat het inmiddels beter?

Mochten jullie streamen naar bijvoorbeeld een Chromecast, dan kan het inderdaad zijn dat er sprake is van haperingen of uitval na verloop van tijd. Dit probleem is bekend en daar wordt aan gewerkt. Op jullie toestel zelf moet het goed werken. Als het probleem nog steeds aanwezig is adviseer ik jullie Ziggo GO eens te testen terwijl jullie verbonden zijn met een ander (evt. mobiel) netwerk. 

TQU

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je voor de reaktie!

Het gaat inderdaad om streamen naar een Chromecast en dat gaat inderdaad nog steeds niet goed, in het begin even wel maar hoe langer je streamt hoe vaker het hapert.

Ik heb het nog niet geprobeerd met alleen het tablet, dat zal ik nog doen. Het wifi netwerk geeft een prima bandbreedte en al het andere streamen gaat gewoon goed (zoals bv Netflix, Amazon, HBO). 

Ik hoop dat het probleem met streamen naar Chromecast snel opgelost wordt!

Met vriendelijke groet,

Theo

Pamali
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren is weer meerdere keren achter elkaar een uitval op de zelfde manier geweest. Het begint steeds met haperend beeld, het geluid blijft goed, om vervolgens de hele app uit te schakelen waarna de ziggo app opnieuw gestart moet worden. Bovendien heb ik nu ook al twee keer een nieuw fenomeen gehad. Direct na het opstarten van de ziggo app begint het beeld met een relatief hoge frequentie te knipperen, ook nu blijft het geluid goed. Ik moet dan mijn tablet eerst helemaal afsluiten of de app via instellingen helemaal afsluiten om de app überhaupt weer te kunnen starten.

Pamali
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag, zaterdag 25-06 nog steeds het zelfde probleem. Echter wanneer ik kijk met 10 seconden vertraging (dus na slechts 10 seconden terugkijken) kan ik gewoon zonder uitval kijken. De datastroom is dus precies het zelfde waardoor ik denk dat er een probleem met de buffering van het ontvangen signaal is bij live kijken, wat blijkbaar bij terugkijken anders wordt afgehandeld.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@TQU Helaas spelen er op dit moment nog problemen met Chromecast sinds de laatste Ziggo Go update. Dit probleem is in onderzoek en we werken aan zodat we dit op kunnen lossen. In dit topic lees je hierover meer. Houd voor het complete overzicht van bekende problemen ook ons centrale Ziggo Go update topic in de gaten. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Pamali Op dit moment zijn er nog problemen bekend met de performance van de Ziggo Go app sinds de laatste update. Dit is bij ons in onderzoek en we doen ons best om dit op te lossen. Ik heb jouw voorbeeld doorgeven aan de collega's die het in onderzoek hebben. 

Pamali
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, na twee dagen kunnen kijken met een vertraging (10-20 seconden terug kijken) weer het zelfde probleem. Uitval na enige tijd kijken. Enige oplossing is dan weer de app opnieuw opstarten. Uitval soms na 20 minuten, soms al na 5 minuten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19167Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Pamali Er spelen op dit moment helaas nog problemen met de Ziggo GO app. Achter de schermen werken wij aan een oplossing.

Pamali
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag, 19 juli nog steeds de zelfde problemen. Soms een aantal uren probleemloos kijken, dan weer uitval na 10 minuten. 

Barry1971

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spelen de problemen nog altijd ? Go app via Chrome vast 4k valt iedere keer op zwart beeld. Soms 10 minuten dan weer 15 of 20 minuten...

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Barry1971,

 

Er zijn al flinke verbeteringen doorgevoerd op het gebied van de Chromecast, maar er speelt nog wel een aantal issues. Heb je de Chromecast met de ingebouwde/geïnstalleerde Ziggo GO TV App of cast je er naar toe? Heb je altijd dat het om de zoveel minuten misgaat? Merk je nog verschil tussen Live TV en terugkijken?

Uitgelicht topic