1
Vraag
2
Reageer en help mee
Theo03

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Steeds weer inloggen op Ziggo-go app mobiel

De Ziggo-go app op mijn mobiel (Samsung S9, SM G960F) kan niet meer automatisch verbinding maken met Ziggo. Ik moet daarom steeds opnieuw inloggen. Mijn vrouw en zoon gebruiken het zelfde account maar hebben dit probleem niet.

Wat moet ik (of Ziggo?) doen zodat de Ziggo-go app weet direct opstart?

12 Reacties 12
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5731Posts
  • 228Oplossingen
  • 4383Likes

Dag @Theo03 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Met de Ziggo Go app kunt u met maximaal drie apparaten tegelijk tv-kijken. Of u nu kijkt op een pc, laptop, mobiel of tablet: dat maakt niet uit.
Uw vrouw en zoon kijken óók via de Ziggo Go app, zou u daarom eens willen uitproberen of u wèl ingelogd blijft als uw vrouw en zoon uitloggen via hun Ziggo Go app (dus niet alleen uitzetten)?

Theo03
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De mobiel van mijn vrouw is uitgelogd, maar dat maakt geen verschil.

De vraag blijft dus waarom mijn inloggevens voor de ziggo go app niet bewaard worden, ik steeds weer moet inloggen.

Ik kan trouwens ook niet vanuit de link in de email via de mijn ziggo app inloggen. Dan krijg ik steeds de melding "oeps er is iets fout gegaan, kan geen verbinding maken.....".

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 800Posts
  • 66Oplossingen
  • 362Likes

Wat lastig @Theo03, dat je steeds opnieuw in moet loggen in de app. En frustrerend als dat bij de rest van je gezin wel lukt. Ik kan me voorstellen dat je dan vraagt waar het aan kan liggen. 

Goed dat je al even hebt gecheckt of er niet teveel accounts ingelogd staan. Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik ben heel benieuwd of je dan ook gewoon weer de inloggegevens kunt laten onthouden.

Theo03
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Renata,

Ik heb de app >10x verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daar zal het niet aan liggen lijkt mij. Ook op vakantie (Oostenrijk en Duitsland) blijft Ziggo-go dit gedrag vertonen.

Wat nog een aanwijzing kan zijn is dat het steeds weer moetrn inloggen eerder af en toe gebeurde en pas vanaf de laatste weken iedere keer gedaan moet worden. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8415Posts
  • 986Oplossingen
  • 3687Likes

Hi @Theo03,

Ontzettend irritant dat je dit ervaart. We hebben op dit moment een onderzoek lopen naar een issue waarbij je telkens opnieuw moet inloggen, maar waren tot dusver in de veronderstelling dat zich dit tot iOS-apparaten beperkte. Zie ook [dit topic]. Of dit dezelfde oorzaak is, weten we nog niet, maar weet in ieder geval dat we dit aan het onderzoeken zijn. Ik heb ondertussen nog een aantal vragen:

-Welke Android-versie heb je draaien op je telefoon? 

-Maakt het nog uit hoe lang je de app niet gebruikt? Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je de app wegdrukt en je opent hem daarna direct weer. Ben je dan ook uitgelogd?

Theo03
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zie onderstaande schermafdrul voor de Android versie (10).

Als ik de app wegdruk moet ik direct daarna weer inloggen. Het maakt ook niet uit of ik inlog via Wifi of 4G.

Theo03
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is er enige kans dat dit probleem opgelost wordt?

Het is n.l. wel erg stil in de community...

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8415Posts
  • 986Oplossingen
  • 3687Likes

Hi @Theo03,

Ik had goede hoop dat dit probleem zou opgelost worden met een ander mysterieus scenario, waarbij het klantnummer willekeurig (ver)wisselde met een oud nummer. Dat is opgelost, maar heeft dus helaas niet bij jou voor resultaat gezorgd.

In het verleden gebeurde dit omdat de app op de achtergrond crashte. Ook dit zien we echter niet meer voorkomen laatste tijd. Ervaar je dit alleen bij Ziggo GO of zijn er ook nog andere apps waar je soms opnieuw moet inloggen?

Ga ook eens naar [Instellingen] > [Apps] > [Ziggo GO]

• Verwijder daar voor de zekerheid eerst de cache via [Opslag] > [Cache legen] en [Gegevens wissen]. Na deze handeling moet je sowieso eenmalig opnieuw inloggen.
  • [Wis machtigingen bij niet gebruik app] > Indien deze aan staat, zet deze uit
  • [Mobiele gegevens] > [Gegegevensgebr. achtergrond toestaan] > Indien deze uit staat, zet deze aan

Om misverstanden te voorkomen: De laatste 2 instellingen zouden geen verschil mogen maken, ook als je machtigingen wissen aan en gegevensgebruik  uit hebt, hoort dit normaal te werken, maar het is wel het testen waard. Indien het geen verschil maakt, kun je ze weer terugzetten naar de originele instelling.

Theo03
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb al jouw tips nogmaals geprobeerd, maar ook dit werkt (nog steeds) niet.

Het lijkt er sterk op dat de inlognaam en het wachtwoord in de app steeds weer 'vergeten' worden.

Is dit idd een instellingsprobleem van de Ziggo-go app of moet ik dit elders zoeken?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8415Posts
  • 986Oplossingen
  • 3687Likes

Is dit idd een instellingsprobleem van de Ziggo-go app of moet ik dit elders zoeken?

Dat vind ik nog erg lastig te bepalen! Ik ga je situatie intern nog eens voorleggen of we iets kunnen vinden. Vooralsnog is het zuur dat we ook niet meer recente voorbeelden zijn tegen gekomen, ook niet via bijv. de App Stores.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8415Posts
  • 986Oplossingen
  • 3687Likes

Hi @Theo03,

Helaas aan onze kant geen nieuws of meer voorbeelden gevonden. Hoe staat het er op dit moment bij jou voor?

Theo03
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is nog steeds hetzelfde. 

Hopeloos dus.

Trouwens, als ik wil inloggen op de community moet dat eigenlijk via de Ziggo app. Maar dat werkt dus ook niet (heeft het nooit gedaan).

Ik krijg dan zoiets als 'oeps er is iets misgegaan.....'. Leuk die popie-jopie taal, maar daar heb ik niets aan.

Geeft Ziggo nu een en ander niet op orde (iets werkt niet en Ziggo weet ook niet hoe dit op te lossen) of ligt het aan mij?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic