Witzgo

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Steeds opnieuw moeten inloggen op Ziggogo.tv

Na het grote probleem met ziggogo van afgelopen week (en waarschijnlijk daaropvolgend een tijdelijke oplossing) heb ik sinds een paar dagen een nieuw dingetje:

De website vraagt mij steeds om opnieuw in te loggen, zelfs meermaals per dag.
Daarna moet ik natuurlijk weer opnieuw kiezen voor mijn voorkeursprofiel etc...

 

Er raakt niets kwijt, maar het is vreselijk irritant. Ik gok op een cookie-probleem (zoals

voorheen) maar dan net even anders.

 

Ik gebruik Firefox, laatste versie.

 

Ben ik de enige of is dit herkenbaar?

 

75 Reacties 75
papareese

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik moest zojuist weer opnieuw inloggen, nadat ik gisteren nog ingelogd was. Maar eens kijken hoe het morgen gaat...

 

Witzgo
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik vermoed (nu) dat het kan komen als je een venster (of de hele computer) afsluit zonder eerst netjes het programma, dat je eerder aan het kijken was, af te sluiten.
Vind ik wel nog steeds een aanfluiting op cookie-gebied als dat zo is... En ik kan het verschijnsel nog altijd niet helemaal vermijden.

papareese

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Witzgo  schreef:

Ik vermoed (nu) dat het kan komen als je een venster (of de hele computer) afsluit zonder eerst netjes het programma, dat je eerder aan het kijken was, af te sluiten.
Vind ik wel nog steeds een aanfluiting op cookie-gebied als dat zo is... En ik kan het verschijnsel nog altijd niet helemaal vermijden.


Ik weet dat Edge inderdaad meldt, wanneer de browser niet "netjes" is afgesloten. Maar ik gebruik Chrome als primaire browser, en heb de Ziggo.go web-applet ook uit vanuit Chrome geïnstalleerd. Ook het handmatig vastleggen van de cookies, zoals eerder voorgesteld, heb ik al toegepast. Toch moest ik zonet weer "gewoon" inloggen, nadat ik gisteren netjes alles had afgesloten, vóórdat ik de hele pc uitzette.

Wel is het zo dat steeds meer websites om toestemming *blijven* vragen om cookies te plaatsen, nádat ik die toestemming al talloze keren heb gegeven. Zou dat hetzelfde issue zijn?

 

papareese

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Oké, ik heb nu voor het eerst 3x achter elkaar *NIET* opnieuw hoeven in te loggen. Tijd voor voorzichtig optimisme?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey goedemorgen @papareese en de rest! 

Super om te lezen dat het merkbaar beter gaat, dit zien we ook aan deze kant terug. Als jullie hier toch opnieuw tegenaan lopen, laat het dan vooral weten! Jullie feedback is heel erg waardevol. 

Witzgo
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Da's zeker een grapje. Wat was dan de Ziggo-oplossing?

Ik moest zopas weer opnieuw inloggen. Kan het zijn dat jullie cookies niet op tijd worden geplaatst?


P.S.: de uitwisseling TV/PC-bewaard is ook niet goed. Maar okee, dat is wellicht een ander topic waard.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Geen grap, ik hoef niet meer in te loggen. @Witzgo 

 

Wat is het verschil in TV en PC bewaard?

papareese

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Witzgo  schreef:

Da's zeker een grapje. Wat was dan de Ziggo-oplossing?

Ik moest zopas weer opnieuw inloggen. 


 Ik heb sinds mijn vorige bericht echt nog niet opnieuw hoeven inloggen. Maar ik kan je niet zeggen wat Ziggo nu precies heeft veranderd, ik heb er zelf in ieder geval niets voor hoeven doen. 

Mocht het probleem zich toch weer voordoen, kan je er op rekenen dat ik dat hier een minuut later kom melden!

Witzgo
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Bert-- ik kijk iets half af op de TV, wil het verder kijken op de PC, en moet toch weer opnieuw beginnen. Of vice versa.

Zeker als het gaat om een commerciële zender (met al die ondoorspoelbare reclames) is dat

baie irriterend.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Witzgo Welk abonnement heb je?

Als je een programma opneemt, dan kun je de reclames doorspoelen.

Met replay kun je de reclames niet doorspoelen.

Witzgo
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hi Bert, het gaat niet om opnames, het gaat om 'verder kijken'. Als ik alles zou opnemen, zat ik nu al aan 1000% van mijn cloud 😉

papareese

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@papareese  schreef:

Mocht het probleem zich toch weer voordoen, kan je er op rekenen dat ik dat hier een minuut later kom melden!

Ik kan melden dat ik nog niet opnieuw heb hoeven inloggen. Ik weet niet wat er veranderd is, maar ik ben tevreden! 

👍

xtine

Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Ik heb dat al heel lang. Vaak meerdere keren op een avond. En vaak middenin een programma, en soms op een zender waar ik iets achteraf kijk, maar dan ben ik door het opnieuw inloggen het punt kwijt waar ik was en moet ik alles opnieuw kijken. Of het gebeurt precies op het spannendste moment in een film, dat moment zie ik dan niet. #ergerlijk 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @xtine,

 

Het regelmatig opnieuw inloggen kan soms voorkomen, maar dan hebben we het over een periode waarin je bijvoorbeeld even geen Ziggo GO gebruikt (soms op dezelfde dag). Dat het middenin een programma gebeurt is zeker geen normaal gedrag en herkennen we ook niet. Maak je gebruik van de app of kijk je via www.ziggogo.tv? Wat gebeurt er precies op dat moment? 

xtine

Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Ik kijk via ziggogo.tv. Spontaan krijg ik dan ineens dat ik moet inloggen. Vaak is dat ook als ik even gepauzeerd had, omdat er reclame is of zo. Ik heb het ook gehad aan het einde van een spannende film, precies op het moment suprême. Dat ik dus heb gemist omdat ik moet inloggen. Het gebeurt twee of drie keer op een dag, soms twee keer op een avond. Maar zeker iedere dag minstens één keer. 

Soms kijk ik op twee schermen (op dezelfde computer), bijvoorbeeld als ik tijdens de reclame in een serie even een stukje journaal kijk. 

Als ik naar het inlogscherm wordt gestuurd, dan zie ik daarna in het tv scherm meestal "bekijk abonnementen". En daar moet ik dan weer uit klikken om naar het TV beeld te komen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor je snelle antwoord, wat een gekke situatie. Van welke browser maak je gebruik? Heb je nog bepaalde add-ons daarin geïnstalleerd? Gebeurt het uitsluitend als je een 2e stream open hebt staan? Mogelijk gaat het daar ergens mis!

Uitgelicht topic