1
Vraag
2
Reageer en help mee
J.A.W.

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Steeds onderbrekingen op ZiggoGo

Hallo. Ik werd hiernaartoe verwezen ddor de klantenservice op Facebook, die mij niet kunnen helpen. Ik kijk TV via ZiggoGo, eerst via de app op Windows 10 en nu via ZiggoGo.tv in de browsers die ik op mijn desktop PC heb (Edge, Firefox, Chrome). Ik heb bekabeld internet met een snelheid van continu ruim 70 Mb/s, geen wifi, en kijk uitsluitend TV op mijn desktop PC - ik heb geen smartphone, laptop of tablet. Zowel via de app op mijn desktop PC als via de browsers traden en treden met enige regelmaat onderbrekingen op, met de mededeling "Video kan niet worden afgespeeld" of woorden van gelijke strekking. Als gezegd heb ik hier al langere tijd last van, maar de klantenservice geeft niet thuis. Tijden geleden zei men wel dat het probleem bij Ziggo bekend was en dat er aan werd gewerkt, maar kennelijk heeft dat niets opgeleverd. Wat is er nu eigenlijk aan de hand?

60 Reacties 60
Branco1956

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Zo herkenbaar dit. Apps die niet werken, internetverbinding die spontaan wegvalt, mails die niet binnen komen. Vanochtend weer lang aan de lijn gezeten met een helpdeskmedewerker (Remco) die zijn best doet, maar me alleen kan doorverwijzen naar deze Community. Als hij me doorverbindt met de klantenservice krijg ik een juffrouw die eigenlijk niet op zo'n afdeling zou mogen werken. Ze komt niet verder dan me een gratis zenderpakket aan te bieden. Gisteren belde ik ook al: ik werd even in de wacht gezet, na een kwartier stilte heb ik maar opgehangen. Schandalig dat dit bedrijf hier steeds weer mee weg komt. Ik ben zo boos.

J.A.W.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Een bekend verhaal. Ik ben op Facebook Messenger door diverse medewerkers van Ziggo van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug, tot een die wat meer inlevingsvermogen toonde mij hiernaartoe verwees. Totnutioe heeft niemand van Ziggo gereageerd, laat staan voor een oplossing gezorgd. Ik heb internet van de grote concurrent (ik noem geen namen) en daar is een vervelende storing uiteindelijk prima verholpen; men reageerde daar ook meteen op mijn klachten. Ziggo kan daar een puntje aan zuigen.

J.A.W.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

...en nog steeds geen enkele reactie van Ziggo.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey J.A.W.! 

Sorry voor mijn late reactie! Door drukte kon ik helaas niet sneller reageren. Wat rot om te lezen dat je problemen ervaart met Ziggo Go. Ik snap heel goed dat je daarvan baalt en zeker op het moment dat je een programma aan het volgen bent en er een foutmelding in beeld verschijnt. Top dat je ook al verschillende browsers hebt getest en met de bekabelde internetverbinding.

We moeten erachter zien te komen wat voor de foutmelding zorgt. Ervaar je dit probleem bijvoorbeeld altijd als je live tv kijkt? Of komt het ook voor als je kijkt via Replay TV? Is hier een rode draad in te vinden? Is het ook met bepaalde programma's of maakt dat helemaal geen verschil? Hoe meer info hoe beter!

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi @Branco1956 

Als je veel problemen ervaart dan is het te begrijpen dat je niet blij met ons bent en al helemaal niet je diensten. Je geeft aan dat er zowel problemen zijn met apps, je internetverbinding en emails die niet binnenkomen. Het beste is dan ook om zelf een topic aan te maken zodat we je via die weg verder kunnen helpen en het overzichtelijk blijft. Als je een topic opent, laat dan zo gedetailleerd mogelijk weten wat de precieze problemen zijn die je ervaart samen met foto's van je hoofdaansluiting zodat we kunnen checken of deze nog helemaal up to date is.

J.A.W.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Mariska, dank voor de reactie. De onderbrekingen waarbij steeds de melding "de video kan niet worden afgespeeld" komen wat mij betreft vooral voor op TV5, Sat1 en de Duitse RTL - ik ben een nachtbraker en als ik niet veel anders te doen heb kijk ik af en toe 's avonds en 's nachts (maar ook heel af en toe 's middags) naar die zenders, die alleen live en niet via Replay TV zijn te volgen. De programma's waar ik dan voornamelijk naar kijk op die Duitse zenders zijn "Auf Streife" (Sat1) en "Der Blaulicht Report" (RTL). Op TV5 kijk ik vooral naar policiers als "Tandem" en "Meurtres à ..." Hopelijk kun je hier iets mee. Het probleem treedt al erg lang op, ik heb daarvan telkens melding gemaakt via Facebook Messenger, maar dat leidde nergens toe. Ik kreeg een paar keer de opmerking dat het probleem bij Ziggo bekend was en dat er aan werd gewerkt, maar dat is al een tijd geleden en er is niets veranderd.

J.A.W.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

P.S. Het was de afgelopen nacht (17-18 februari) weer goed mis: Sat1 werd herhaaldelijk onderbroken, op zowel Edge als Firefox (ik heb Chrome niet eens meer geprobeerd, daar was het de vorige keer ook steeds mis), met de melding "de video kan niet worden afgespeeld".

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als het letterlijk die melding is gaat het blijkbaar mis met de aanvoer van het materiaal.

Het is mij onbekend of Ziggo het Sat1 aanbod via de sateliet binnenharkt of via een andere weg, via de sateliet en DVB-T kan er af en toe sprake zijn van atmosferische storingen. Komt het als een IPTV stream binnen dan spelen er weer andere factoren mee. Punt is krijgt Ziggo niks aangeleverd om welke reden dan ook kan er niks naar de klant worden doorgegeven.

 

De opmerking het is bekend wordt soms heel makkelijk gebruikt, elke situatie zal anders zijn. De website Ziggogo.tv en vooral de pwa, web app belaste computers vrij zwaar, dat lijkt bij jouw niet het geval te zijn, het mooiste is als een andere klant die op dat moment via een Mediabox keek ook problemen had. Althans dan kan er gerichter worden gezocht.

Werkzaamheden aan het TV platform of elders in het netwerk kan hierin ook een rol spelen.

J.A.W.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dat is allemaal heel interessant, maar het kan mij eerlijk gezegd niet schelen hoe het signaal bij Ziggo binnenkomt, feit is dat ik al lang deze onderbrekingen met die melding krijg (niet alleen op Sat1, maar ook op TV5 en de Duitse RTL) en dat is bijzonder vervelend.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@J.A.W. helemaal mee eens, het is zeker vervelend en als betalend klant willen we een werkend signaal punt.

Mijn reactie is meer bedoeld om aan te geven dat het op meerdere punten fout kan gaan, en niet elk punt valt onder het  beheer van Ziggo. 

J.A.W.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor de toelichting, maar Ziggo biedt ZiggoGo wel aan de klant aan en is dus verantwoordelijk voor een goede werking.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt. Het probleem is dat niks zo onbetrouwbaar is als de huidige technieken via het internet.

Een buizen radio is veel betrouwbaarder dan de huidige wifi speakers om maar iets te noemen. Ons verwachtingspatroon is ook vrij sterk veranderd.

Neem Ziggo Go het platform kan goed zijn, deugd de gebruikte computer van een klant niet, dan is Ziggo niet verantwoordelijk. Ziggo Go is een extra service dat wil niet zeggen dat het minder goed ondersteund moet worden, goed beeld op de mediaboxen zal de kerntaak blijven.

 

Aan de andere kant heeft Ziggo deels wel een hand in het ondersteunen van oudere Android versies of de website dusdanig te laten bouwen dat zelf een windows 3.1 computer er nog mee kan werken. Het mes snijd aan twee kanten.

J.A.W.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Na de aanvankelijke reactie van Mariska afgelopen woensdag en mijn antwoord diezelfde dag (hierboven) heb ik niets meer gehoord. Het was vannacht (21-22 februari) weer helemaal mis: ik keek naar "l'Art du crime" op TV5 en binnen een uur waren er meerdere onderbrekingen, steeds met de melding dat de video niet kon worden afgespeeld; ik moest het programma telkens opnieuw starten. Heel erg storend.

J.A.W.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Nu (nacht 21-22 februari) zijn er ook op Sat1 onderbrekingen, zo om de paar minuten, ook met de melding dat de video niet kan worden afgespeeld.

J.A.W.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Mariska Hallo. Ik heb na mijn beantwoording van je vragen van afgelopen woensdag niets meer gehoord, terwijl de onderbrekingen nog steeds plaatsvinden, zoals de afgelopen nacht (21-22 februari) op TV5 en de Duitse RTL; het was zelfs zo erg dat de onderbrekingen binnen een uur om de paar minuten plaatsvonden - ik gebruikte Edge dit keer, maar vorige keren was het op Chrome en Firefox net zo erg. Zoals ik al eerder zei duurt deze situatie al lang.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedenavond @J.A.W.

Door de drukte duurt het momenteel langer voordat er een reactie terugkomt, maar een reactie zal er komen. 😉 

We begrijpen heel goed dat dit bloed irritant is en dat je wilt dat dit opgelost wordt. Dit zijn alleen altijd lastige zaken gezien het achterhalen van de oorzaak een complexe zoektocht is. Ik heb je voorbeelden doorgezet naar een afdeling die er dieper in kan duiken en kan kijken of hierover meerder meldingen zijn binnen gekomen. Zodra we hierover meer weten brengen we je op de hoogte! 🙂 

Branco1956

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Telkens hetzelfde liedje. De app doet het maat stopt er dan spontaan mee op mijn iPad. Als je de app hard afsluit en dan opnieuw opstart, lijkt ie het te blijven doen.

Peter Horizon

Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Heb je ook last van bufferen ? Mij was hier verteld dat (sinds de windows10 app niet meer werkt) via Edge (chrome) ziggogo.tv er meer geheugen wordt gebruikt en je daarom een laptop zou moeten hebben met minstens een i5 processor. Ik heb zelf een celeron en kan soms dagen niet kijken door het bufferen en meldingen van slechte verbinding, niet beschikbaar, of niet af te spelen etc.  -2021

J.A.W.
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ja, af en toe heb ik ook last van bufferen, maar dat was erger toen ik de Windows 10 app op mijn desktop PC nog gebruikte. Ik heb een i5-2400 3.10 GHz processor in mijn desktop. Bij mij zijn het vooral steeds de onderbrekingen met de melding dat de video niet kan worden afgespeeld, ik moet dan verversen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic