Vraag
Reacties
Aankondigingen
Snijders7
Level 1

Sonos Roam speelt niets af via WiFi ,terwijl de Play 1 dit doet.

Beste Ziggo,,

Ik ondervind problemen met mijn Sonos Roam. 
Ik krijg deze niet verbonden met mijn wifi. 
Inmiddels heb ik gedurende ruim 2 uur met een deskundige van Sonos hulpdiensten telefonisch geprobeerd het probleem geprobeerd op te lossen. 
Zij hebben mij een rapport gestuurd met de problemen. Deze zit in de huidige Router. 
Een ouder type Sonos Play 1 werkt wel op het huidige systeem.
Graag wens ik een oplossing. Ik stuur tevens de mail van Sonos hieronder.
Ps; op een Ez WiFi versterker komt wel het WiFi signaal door. Dus het ligt zo goed als zeker aan de Ziggo router.
In afwachting van uw antwoord,

Hr JJ Snijders 

Onderstaande de Rapportage van Sonos Suport  ( is goed bereikbare probeert alles om uit te zoeken waar het probleem ligt,dus een Chapeau voor SONOS)

Beste Hans,

Bedankt voor ons gesprek.

Zoals beloofd vindt u hier de e-mail die u aan de internetprovider kunt laten zien.

De huidige router van het systeem is een ConnectBox, deze router staat bekend als incompatibel: Klik hier om de lijst met incompatibele hardware te bekijken

De huidige draadloze wifi-versterkers maken deel uit van de lijst met niet-ondersteunde apparaten: Klik op deze link om de lijst met niet-ondersteunde apparaten te bekijken

De twee in combinatie zorgen voor een opstelling die voor problemen kan zorgen met betrekking tot de draadloze verbinding van de Sonos-speakers. In dit geval, aangezien de bekende problemen met de ConnectBox geen oplossing bieden, raden wij aan deze ten minste in bridge-modus te zetten.

We kunnen niet aanbevelen om de router te vervangen of om specifieke producten te vragen, omdat we liever de situatie schetsen en het aan de klant en de internetprovider overlaten om te beslissen wat de beste oplossing in dit geval is.

In het geval van een mesh-systeem waarbij de ConnectBox in bridge-modus staat of waar een ondersteunde router aanwezig is, zouden de problemen niet moeten optreden.

Mocht er een wijziging optreden in het netwerk, laat het ons dan weten door op deze e-mail te reageren, zodat we u beter verder kunnen adviseren. Het belangrijkste is om de Play:1 niet te resetten naar de fabrieksinstellingen en voor het geval dat nodig is, raad ik u aan om door te nemen wat u in de Sonos-app hebt, zodat u ze gemakkelijker weer kunt toevoegen als dat nodig is.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u deze altijd stellen door op deze e-mail te reageren.

Met vriendelijke groeten,
Claudiu P.
0 Kudos
1 Reactie 1
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Heb je al gekeken in de zoekmachine zoals hier in de gevonden topic's Sonos 

0 Kudos