1
Vraag
2
Reacties
Emgies

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Smart TV (2019) + iPhone XS Airplay

Ik heb onlangs een nieuwe Samsung Smart TV gekocht na de aankondiging van Apple TV op Smart TV's. (Dit wil zeggen geen losse Apple TV meer nodig)
Nu heb ik op mij iPhone de Ziggo Go app en wil ik via airplay casten naar mijn nieuwe TV. Echter kijk ik minuten lang naar een laad spinner en geen resultaat.

Hebben andere mensen dit probleem ook? Is dit te verhelpen? Heeft Ziggo toevallig hun Ziggo Go app nog niet geüpdate (AirPlay 2 protocol naar Smart TV's casten) omdat dit onlangs is gereleased?

TV: Samsung 7 series UHD 4K
iPhone: XS met Ziggo Go app

P.s. het is geen replay stream, ben op de hoogte van rechten omtrent VOD, replay en live televisie.

Bij voorbaat dank!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi
Volgens mij klopt het helemaal, Ziggo Go is nog niet klaar voor Airplay 2 en maakt het daarom niet mogelijk om te streamen naar je Samsung TV. Daarnaast kan je alleen live TV kijken, mocht het wel lukken en Replay TV lukt niet!

We zullen nog even moeten wachten op Ziggo 😞
Jammer genoeg, en dit zeg ik echt uit de grond van mijn hart, werk Ziggo niet zo snel aan Apple producten. Dat zie je ook met ZiggoGo.TV via Safari, dat werkt ook nog niet. Dus ik verwacht er niet zoveel van, om heel eerlijk te zijn.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Ukeharley

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ziggo zegt dat je Samsung moet bellen en omgekeerd. Wij hebben nieuwste iOS, nieuwste Samsung 2019, nieuwste AirPlay 2 app. NPO streamt prima maar Ziggo App niet. Wij komen ook tot de laadspinner en niet verder. Klantenservice ziggo wil de handen niet branden aan deze vraag....?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi
Volgens mij klopt het helemaal, Ziggo Go is nog niet klaar voor Airplay 2 en maakt het daarom niet mogelijk om te streamen naar je Samsung TV. Daarnaast kan je alleen live TV kijken, mocht het wel lukken en Replay TV lukt niet!

We zullen nog even moeten wachten op Ziggo 😞
Jammer genoeg, en dit zeg ik echt uit de grond van mijn hart, werk Ziggo niet zo snel aan Apple producten. Dat zie je ook met ZiggoGo.TV via Safari, dat werkt ook nog niet. Dus ik verwacht er niet zoveel van, om heel eerlijk te zijn.
Emgies
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Hi EnergieBoy en Ukeharley,

Bedankt voor de snelle reacties! Appreciated!

"Gelukkig" kloppen mijn vermoedens en kan ik hieruit concluderen dat de Ziggo app nog een update mist voor Airplay 2 volgens Energieboy en ligt het niet aan mijn Samsung TV, anders had ik hem namelijk teruggestuurd naar de webshop.

Zoals vermeld ben ik bekend in de industrie (gewerkt voor een van de bekende platformen en mijn ex-collega aan de Ziggo Next) en ervaring met VOD, Replay en Live TV. Had al begrepen dat Ziggo de rechten heeft van Live TV en VOD (Game of Thrones o.a.) streamen en niet van Replay TV. Het is wel frappant dat Ziggo er wel mee adverteert, maar het niet werkt voor de devices waar je het wel van verwacht.

Ik was nog niet op de hoogte van het Safari probleem aangezien ik zelf geen Safari gebruik op mijn Mac. Overigens net getest en je hebt gelijk. Vreemd verhaal dat een van de meest gebruikte browsers niet ondersteunt word.

Overigens heb ik dit alles ook getest met een gekoppelde Apple TV (los kastje), hier werkt VOD en Live TV "gewoon" op. Het ligt dus puur aan het casten van Ziggo Go naar een Smart TV (2018+) via Airplay 2.

Kunnen we dit probleem aankaarten bij Ziggo?
Ik denk dat heel veel gebruikers die nieuwe TV's kopen (eind 2018, 2019) erg teleurgesteld gaan zijn. Mede omdat dit probleem onbekend is bij gebruikers, er wordt een belofte gedaan die niet nagekomen wordt. Ziggo moet dit op zijn minst vermelden op hun website, dat zij Airplay 2 i.c.m. nieuwe Smart TV's niet ondersteunen.

Dit zal ook een grote doelgroep zijn, nog groter dan het aantal Apple TV gebruikers. (die was ook ooit aangekondigt, maar lijkt nu overbodig te worden doordat Apple TV weg gaat en het een software matige update wordt voor de nieuwste Smart TV's)
De keuze om geen Apple TV app of Airplay te supporten in het verleden snap ik, omdat maar een klein aantal gebruikers een Apple TV bezit. Echter er zijn heel wat meer mensen die een Smart TV van 2018 of nieuwer bezitten of gaan bezitten.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Het probleem is dat het al zo vaak is aangekaart maar de moderatoren kunnen er ook niets aan doen. Daar zijn andere afdelingen voor die het ontwikkelen en als die niet hun best doen, dan is het spijtig. Zit al zo lang te wachten tot Ziggo Go weer gaat werken in Safari. Snap ook niet dat ze dit niet in orde maken, heel slordig!

Maar goed, we kunnen ze hier net zo lang stalken tot ze er iets aan gaan doen? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Emgies
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik zal eens kijken wat ik te weten kan komen via Vodafone/Ziggo/Liberty Global.

Ben je op de hoogte of deze problem er ook zijn bij andere Liberty Global applicaties? Zover ik weet zijn de Ziggo producten niet gemaakt door Ziggo zelf maar door hun moeder bedrijf Liberty Global die talloze providers wereldwijd bezit.

Wanneer deze Safari en Airplay 2 problemen voorkomen bij meerdere applicaties, ligt het probleem bij Liberty Global en niet Ziggo technisch gezien.

Wij hebben een contract bij Ziggo, dus Ziggo moet dit intern zelf oplossen met Liberty Global, maar dan weet ik in welke hoek ik moet zoeken.
Ukeharley

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik wil de opmerkingen hierboven graag stevig steunen. Met name;
"Ziggo moet dit op zijn minst vermelden op hun website, dat zij Airplay 2 i.c.m. nieuwe Smart TV's (vooralsnog) niet ondersteunen."
Je bent dagen met zo'n vraagstuk bezig. Uiteraard start je met uren te puzzelen en te denken "van het zal wel aan mij of mijn spullen liggen". Daarna bewust vage praat bij de klantenservice. Geen eerlijke communicatie dus en de klant/gebruiker op een weliswaar vriendelijke manier (Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn? Mogen wij nog even lastig vallen met een kleine enquete?) voor gek verklaren.
Emgies
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
TV aanbieders als Canal Digitaal, NLZIET, NPO en video platformen Facebook, Youtube, Plex en meer ondersteunen AirPlay waarbij de laatste ook AirPlay 2 ondersteunen.

NPO ondersteunt wel AirPlay 2 voor Smart TV's! NLZIET en Canal Digitaal heb ik nog niet getest of die AirPlay 2 voor Smart TV's ondersteunen. Ik kan vermelden dat KPN/Telfort helemaal geen AirPlay ondersteunt.
KPN medewerkers vertelde dat het wel kon, via screen mirroring. Goed alternatief om in je iPhone resolutie op je 55 inch TV een mirror van je iPhone te zien en deze niet meer te kunnen gebruiken. *kuch*

Zoals hierboven vermeld en ook door Ukeharley bevestigd zou ik (als ik Ziggo was) dringend een aanpassing maken in hun marketing omtrent AirPlay of de bug gewoon fixen. Zo moeilijk zal het niet zijn met een gehele development afdeling van Liberty Global als NPO dit ook kan realiseren.

Zijn er alternatieven of oplossingen vanuit of buiten Ziggo om? Moet ik nu serieus een (ouderwetse) Chromecast kopen omdat AirPlay niet ondersteund wordt?

Excuus voor mijn blame posts, maar de ingebouwde casting mogelijkheden met ingebouwde Chromecast en ingebouwde AirPlay was natuurlijk te verwachten en zag iedereen al mijlen ver aankomen en dan mag ik ook hopen dat dit op de backlog van het development afdeling staat.

ING is een voorbeeld van hoe het WEL moet. Apple Pay is een reden om over te stappen. Het niet hebben van AirPlay ook.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ukeharley wrote:
Ik wil de opmerkingen hierboven graag stevig steunen. Met name;"Ziggo moet dit op zijn minst vermelden op hun website, dat zij Airplay 2 i.c.m. nieuwe Smart TV's (vooralsnog) niet ondersteunen."

Sorry hoor maar dit is geen dienstverlening van Ziggo in mijn optiek.....

Wat hebben hun te maken met airplay en een samsung TV ? verkopen hun dat ? zijn hun de makers van de airplay 2 mogelijkheden ?

Misschien wel wat erg kort door de bocht ( zwart /wit ) van mij maar ik denk dat ik er niet echt naast zit.
Dat ze in de Ziggo Go app airplay 2 nog niet ondersteunen moet mogelijk nog worden toegevoegd , het waarom wel of niet ? ik heb geen idee verder.

Maar ik vind dat je ze er niet op kan aanspreken.

Overigens als je een next decoder hebt en je gebruikt de Ziggo app op je smartfoon kan je hem zo sturen naar de next dat die hem overneemt.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Emgies wrote:


Dit zal ook een grote doelgroep zijn, nog groter dan het aantal Apple TV gebruikers. (die was ook ooit aangekondigt, maar lijkt nu overbodig te worden doordat Apple TV weg gaat en het een software matige update wordt voor de nieuwste Smart TV's)


Kan je hier iets meer over vertellen ? ik heb hier nog niks van gehoord of meegekregen.
Ik heb een apple TV 4 K en daar is nou juist na de laatste update de app apple TV opgekomen waarmee je films en zo kan huren of kopen.

Gelijk aan videoland en zo denk ik .........

Dus ik snap niet zo goed wat je bedoeld
Ukeharley

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De kern is dat er in Nederland heel veel gebruikers/klanten zijn die Apple producten gebruiken en o.a. Airplay 2. Er zijn ook vele mensen die Samsung televisies kopen. De uitvoeringen van 2018 en 2019 hebben een App aan board die Airplay 2 kunnen ondersteunen. Hierdoor heb je geen Apple TV 4k meer nodig. De meeste functies zitten in de Samsung Airplay App. Vind ik persoonlijk een goede zet van Apple (die dit mede mogelijk maakt) en natuurlijk van Samsung (welbegrepen eigenbelang).
Mijn punt is dat Ziggo de grote groep klanten die deze mogelijkheid graag (gaan) gebruiken, adequaat moet informeren.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ziggo is nergens toe verplicht, maar mag zich best wel wat zorgen maken over het issue van Ziggo Go met Airplay 2.
Andere vergelijkbare Apps gaan er makkelijk mee om. Dat is opvallend.

Recente versies van Apple TV kunnen ook Airplay 2 aan boord hebben.
Het is overigens nog maar net uitgebracht door Apple.
https://www.pocket-lint.com/speakers/news/apple/141261-apple-airplay-2-what-is-it-how-does-it-work-a...

Gebruikers die Apple TV hebben, moeten opletten met een Upgrade als ze Ziggo Go gebruiken voor Airplay Streaming!

De Ziggo Go App voor Apple TV komt maar niet. Straks kun je als je niet oppast ook niet meer streamen naar je Apple TV!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hanh wrote:


Gebruikers die Apple TV hebben, moeten opletten met een Upgrade als ze Ziggo Go gebruiken voor Airplay Streaming!


Hoezo ?

De Ziggo Go App voor Apple TV komt maar niet. Straks kun je als je niet oppast ook niet meer streamen naar je Apple TV!



Ik gebruik de Go app nooit om te streamen , ik heb de next en CI+ modules en een apple Tv 4 k om content van mijn nas server af te kunnen spelen op mijn smart TV , ik vind een externe mediaplayer zoals de apple tv 4 k lekkerder en beter en vooral ook mooi beeld geven en werken.

Maar dat is persoonlijk natuurlijk 🙂
Emgies
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
hanh Ik denk dat de Ziggo Go app voor Apple TV er niet meer gaat komen, aangezien de Apple TV weg gaat in de toekomst. Deze is vervangen door de ingebouwde Apple TV diensten in de nieuw Smart TV lijnen.

Ronihd zoals hierboven aangegeven. Apple heeft het AirPlay 2 protocol beschikbaar gemaakt voor derden en daarmee de Apple TV applicatie beschikbaar gemaakt voor Smart TV's. (Bijna) alle applicaties op een Apple TV ook op een Smart TV beschikbaar zijn en de voordelen van Apple TV (app) en AirPlay nu ook op deze Smart TV's beschikbaar is. Dus er is geen. Dat wilt zeggen dat je in principe geen Apple TV (box) meer nodig hebt.

Daarnaast ben ik het niet met je eens. Je moet vermelden op welke apparaten je software wel/niet werkt. Stel ik ben een nieuwe klant van Ziggo en dit wordt bij mij aangesloten waar enige tijd overheen gaat, waarna ik erachter kom dat een beloofde feature niet werkt. Is dit de klant aan te rekenen? Nee, Ziggo moet rekening houden met updates van derden en geen valse beloftes maken. Als iOS wordt geupdate op je iPhone en de Ziggo Go app werkt niet meer, is dat dan Apple hun schuld of Ziggo? Ik kan je het antwoord wel geven, dat is Ziggo, zij moeten zorgen dat hun applicaties kunnen runnen. Zelf zit ik ook in de software industrie en heb gewerkt aan video platformen van aanbieders in het verleden, je kan de schuld niet leggen bij externe (nog) grotere partijen.

@ all
Zojuist contact gehad met een een oud collega en Senior (iOS) developer die gewerkt heeft aan meerdere applicaties van grote aanbieders. Hij vertelde me dat het realiseren van AirPlay 1 tot 2 dagen werk is voor een enkele developer. Dus het excuus van KPN/Telfort en andere aanbieders is vreemd.
Ziggo daarentegen zou het moeten ondersteunen, maar er gaat dus duidelijk iets fout met de nieuwe technologie. De grootste kans is dat Ziggo Go met een verouderde versie van XCode (development omgeving voor iOS) is gerealiseerd. Dus net als bij iOS op je iPhone, zal de Ziggo afdeling zijn nodige updates van XCode moeten draaien en dan een Ziggo Go update moeten uitrollen.

TLDR;
KPN/Telfort moet 1 dagje investeren om AirPlay te realiseren
Ziggo moet even een updateje draaien

Hoe lang gaat dat duren?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ukeharley wrote:
De kern is dat er in Nederland heel veel gebruikers/klanten zijn die Apple producten gebruiken en o.a. Airplay 2. Er zijn ook vele mensen die Samsung televisies kopen. De uitvoeringen van 2018 en 2019 hebben een App aan board die Airplay 2 kunnen ondersteunen. Hierdoor heb je geen Apple TV 4k meer nodig. De meeste functies zitten in de Samsung Airplay App. Vind ik persoonlijk een goede zet van Apple (die dit mede mogelijk maakt) en natuurlijk van Samsung (welbegrepen eigenbelang).
Mijn punt is dat Ziggo de grote groep klanten die deze mogelijkheid graag (gaan) gebruiken, adequaat moet informeren.


Met dat laatste ben ik het niet me je eens , ik ben geen Ziggo medewerker maar gewoon een klant.
Het is een functionaliteit die bestaat maar ook bij alle andere content providers werkt zou kunnen werken, ik bedoel dus het is geen exclusief Ziggo ding.
Emgies
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ronihd wrote:
Ik gebruik de Go app nooit om te streamen , ik heb de next en CI+ modules en een apple Tv 4 k om content van mijn nas server af te kunnen spelen op mijn smart TV , ik vind een externe mediaplayer zoals de apple tv 4 k lekkerder en beter en vooral ook mooi beeld geven en werken.

Maar dat is persoonlijk natuurlijk 🙂


Een beetje off-topic, maar goed.

Dit is overigens een hele mooie oplossing, maar als je naar de toekomst kijkt is het wel een beetje tech-heavy en vergezocht.


  • CI+ module is overbodig
  • De Next/Horizon wordt overbodig
  • Externe mediaplayer zoals Apple TV is overbodig

Als je dit alles extern op een server hebt staan, waarom gebruik je niet een applicatie als Plex om het direct naar je TV te streamen in plaats van een externe mediaplayer? Of draai jij een applicatie als Plex op je mediaplayer? Dan is die mediaplayer dus overbodig.
Daarnaast zijn er genoeg cloud oplossingen om dit niet op een nas te draaien.

Maar zoals aangegeven, zeker een mooie oplossing voor een techie persoon die van gadgets houdt (inclusief een geautomatiseerd torrent systeem natuurlijk) maar geen "out of the box" oplossing die 2019 en de toekomst vereist zoals:

  • 4k Smart TV met Chromecast, Airplay met applicaties als Netflix en Plex
  • iPhone met je TV aanbieder applicatie (met cast functionaliteit) als afstandsbediening wanneer deze nog geen app heeft zoals Canal Digitaal wel al heeft.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Emgies wrote:
hanh Ik denk dat de Ziggo Go app voor Apple TV er niet meer gaat komen, aangezien de Apple TV weg gaat in de toekomst. Deze is vervangen door de ingebouwde Apple TV diensten in de nieuw Smart TV lijnen.


In die van mij in ieder gevel niet 😉
Ronihd zoals hierboven aangegeven. Apple heeft het AirPlay 2 protocol beschikbaar gemaakt voor derden en daarmee de Apple TV applicatie beschikbaar gemaakt voor Smart TV's. (Bijna) alle applicaties op een Apple TV ook op een Smart TV beschikbaar zijn en de voordelen van Apple TV (app) en AirPlay nu ook op deze Smart TV's beschikbaar is. Dus er is geen. Dat wilt zeggen dat je in principe geen Apple TV (box) meer nodig hebt.


Mogelijk in de toekomst een en en ding ? Ik geloof er persoonlijk niet in dat de box verdwijnt.
Daarnaast ben ik het niet met je eens. Je moet vermelden op welke apparaten je software wel/niet werkt.


De go app werktv toch prima op allerlei tablet en smartfoons alleen wil jij een bepaalde functionaliteit extra.

Stel ik ben een nieuwe klant van Ziggo en dit wordt bij mij aangesloten waar enige tijd overheen gaat, waarna ik erachter kom dat een beloofde feature niet werkt.


Waar staat die belofte ?

dit de klant aan te rekenen? Nee, Ziggo moet rekening houden met updates van derden en geen valse beloftes maken.


Doen ze niet in mijn ogen.

Als iOS wordt geupdate op je iPhone en de Ziggo Go app werkt niet meer, is dat dan Apple hun schuld of Ziggo? Ik kan je het antwoord wel geven, dat is Ziggo, zij moeten zorgen dat hun applicaties kunnen runnen. Zelf zit ik ook in de software industrie en heb gewerkt aan video platformen van aanbieders in het verleden, je kan de schuld niet leggen bij externe (nog) grotere partijen.


Dus jij spreek Ziggo aan op iets waar ze niks mee te maken hebben ? IOS is van Apple en niet van Ziggo........Dat is de verantwoordelijkheid omdraaien.


Met het feit dat ik hier aangeef het niet met je eens te zijn wil niet zeggen dat het niet handig is dat alle mogelijke nieuwe functionaliteiten zo snel mogelijk voor de klant beschikbaar moeten zijn.

Daar ben ik een groot voorstander van en kom maar op met alle nieuwe dingen die komen.

Het gaat er bij mij om het principe dat jij de verantwoordelijkheid bij Ziggo neer legt zoals je zegt Ziggo MOET en daar ben ik het niet mee eens zoals ik al meerdere keren hier omschreven heb.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ronihd
Gebruikers die Apple TV hebben, moeten opletten met een Upgrade als ze Ziggo Go gebruiken voor Airplay Streaming!


Hoezo ?


Omdat het dan mogelijk is dat je Airplay 2 installeert met een mogelijk hier gemeld vervelend gevolg voor Ziggo Go Airplay Streaming, als je dat gebruikt.
Het kan zijn dat Airplay 2 van de Samsung TV een specifiek probleem oplevert dat bij Apple TV met Airplay 2 niet voorkomt. Ik zou dit risico niet willen lopen, zolang niet duidelijk is dat Airplay 2 op Apple TV het probleem niet geeft.

Deze reaktie van Emgies is interessant ivm een fix van Ziggo Go.
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/smart-tv-2019-iphone-xs-airplay-41763#post419089
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Emgies wrote:

Ronihd wrote:
Een beetje off-topic, maar goed.

Dit is overigens een hele mooie oplossing, maar als je naar de toekomst kijkt is het wel een beetje tech-heavy en vergezocht.


  • CI+ module is overbodig
  • De Next/Horizon wordt overbodig
  • Externe mediaplayer zoals Apple TV is overbodig


Dit zou idd kunnen maar dat zal nog wel een aantal jaren duren.

Als je dit alles extern op een server hebt staan, waarom gebruik je niet een applicatie als Plex om het direct naar je TV te streamen in plaats van een externe mediaplayer? Of draai jij een applicatie als Plex op je mediaplayer? Dan is die mediaplayer dus overbodig.
Daarnaast zijn er genoeg cloud oplossingen om dit niet op een nas te draaien.


Ik vind persoonlijk Plex niet prettig werken en je hebt dan een sever en client omgeving nodig.
Ik gebruik deze app op mijn apple TV https://firecore.com/infuse

En cloud...ja erg mooie oplossing maar......als je internet verbinding plat legt kan je er niet meer bij.
En je persoonlijke content staat ergens op het interpret 😉 en dan vind ik het niet meer persoonlijk.

Je moet er voor betalen extra ?

Ik gebruik een Synology nas met 12 TB die mij zeer goed bevalt 😉 met erg veel persoonlijk in te richten extra software mogelijkheden ( sorry of topic )

Maar zoals aangegeven, zeker een mooie oplossing voor een techie persoon die van gadgets houdt (inclusief een geautomatiseerd torrent systeem natuurlijk) maar geen "out of the box" oplossing die 2019 en de toekomst vereist zoals:

  • 4k Smart TV met Chromecast, Airplay met applicaties als Netflix en Plex
  • iPhone met je TV aanbieder applicatie (met cast functionaliteit) als afstandsbediening wanneer deze nog geen app heeft zoals Canal Digitaal wel al heeft.



En als je airplay 2 gebruikt b.v van een ipad kan je de ipad dan ook nog voor andere applicaties gebruiken of je iphone ? als je het daarvan streamt ?
Emgies
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ronihd wrote:

Ronihd zoals hierboven aangegeven. Apple heeft het AirPlay 2 protocol beschikbaar gemaakt voor derden en daarmee de Apple TV applicatie beschikbaar gemaakt voor Smart TV's. (Bijna) alle applicaties op een Apple TV ook op een Smart TV beschikbaar zijn en de voordelen van Apple TV (app) en AirPlay nu ook op deze Smart TV's beschikbaar is. Dus er is geen. Dat wilt zeggen dat je in principe geen Apple TV (box) meer nodig hebt.
Mogelijk in de toekomst een en en ding ? Ik geloof er persoonlijk niet in dat de box verdwijnt.


Het is al mogelijk? Het is niet de toekomst, het is hier en nu.

Daarnaast ben ik het niet met je eens. Je moet vermelden op welke apparaten je software wel/niet werkt.
De go app werktv toch prima op allerlei tablet en smartfoons alleen wil jij een bepaalde functionaliteit extra.


Het moet werken op alle apparaten, tenzij anders vermeld. Ik kom uit de industrie.

Stel ik ben een nieuwe klant van Ziggo en dit wordt bij mij aangesloten waar enige tijd overheen gaat, waarna ik erachter kom dat een beloofde feature niet werkt.
Waar staat die belofte ?
dit de klant aan te rekenen? Nee, Ziggo moet rekening houden met updates van derden en geen valse beloftes maken.
Doen ze niet in mijn ogen.


We laten dit punt maar varen. Hier worden we het niet over eens.

Als iOS wordt geupdate op je iPhone en de Ziggo Go app werkt niet meer, is dat dan Apple hun schuld of Ziggo? Ik kan je het antwoord wel geven, dat is Ziggo, zij moeten zorgen dat hun applicaties kunnen runnen. Zelf zit ik ook in de software industrie en heb gewerkt aan video platformen van aanbieders in het verleden, je kan de schuld niet leggen bij externe (nog) grotere partijen.
Dus jij spreek Ziggo aan op iets waar ze niks mee te maken hebben ? IOS is van Apple en niet van Ziggo........Dat is de verantwoordelijkheid omdraaien.


Ik werk in de industrie. Wanneer Android of iOS een update doorvoert waardoor jouw applicatie het niet meer doet, is dit je eigen probleem. Niet die van Android of iOS. Wanneer je zelfs te ver achterloopt wordt jouw applicatie verwijdert uit de store.

Dus ik ben het compleet niet met je eens, en de mensen uit de IT zullen dit beamen. Het is niet leuk, ik maak het dagelijks mee dat een software pakket wordt geupdate, maar het is jouw eigen verantwoordelijkheid om up to date te blijven met de software die je gebruikt of de omgeving waarin je werkt.

Ik begrijp je denkwijze, ik had het graag ook zo gezien zoals jij het schetst, maar de realiteit is anders.

Met het feit dat ik hier aangeef het niet met je eens te zijn wil niet zeggen dat het niet handig is dat alle mogelijke nieuwe functionaliteiten zo snel mogelijk voor de klant beschikbaar moeten zijn.
Daar ben ik een groot voorstander van en kom maar op met alle nieuwe dingen die komen.
Het gaat er bij mij om het principe dat jij de verantwoordelijkheid bij Ziggo neer legt zoals je zegt Ziggo MOET en daar ben ik het niet mee eens zoals ik al meerdere keren hier omschreven heb.


Het is geen nieuwe functionaliteit, het is een functionaliteit die er al is. Het is geen nieuwe feature zoals bij KPN wel het geval zou zijn. Het is een feature die niet is bijgehouden en moet worden geupdate.

Wat Ziggo moet doen is een keuze maken:

  • vermelden dat ze bepaalde devices niet ondersteunen (weet je nog games van vroeger die achterop het doosje vermeld hadden waar het wel en niet op draait)
  • het probleem verhelpen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic