Guppie35

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Slechte beeld kwaliteit bij live TV en altijd ondertiteling bij NL programmas op Apple TV met Ziggo Go App

Ik heb in totaal drie Apple TV's (gen 4 of hoger met iOS14.2) en ik krijg altijd slecht beeld bij live televisie. Beeld is heel korrelig. Tevens gaat automatisch ondertiteling aan bij NL programma's die ik elke keer handmatig moet uitzetten, en terugkijken gaat ook heel moeizaam.

Bandbreedte heb ik zat (altijd 80Mbps of hoger beschikbaar), Apple TV ook al teruggezet naar fabrieksinstellingen en ALLEEN de Ziggo Go app geïnstalleerd, zonder enig beter resultaat.

 

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?

25 Reacties 25
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Goede verwijzing @Ronihd 
Ik zag het ook net ??

Guppie35
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Ronihd en @EnergieBoy bedankt voor het mee denken, maar jullie hoeven mij niet te overtuigen dat het WEL goed kan werken. Dat heeft het weken lang bij mij ook gedaan. Wel vreemd dat het dan op eens anders wordt.

Ik probeer zoveel dingen uit te sluiten, en toch heb ik mijn bedenkingen over de Ziggo Go app op de Apple TV. Graag zou ik horen van het AppleTV ontwikkelteam van de ZiggoGo app, hoe ver zijn ze af om een native tvOS app te leveren ipv een aangepaste iOS versie. Is er ook iets te zeggen over de video player die men gebruikt in de ZiggoGo app tov andere Apps ?

Ik zal de komende dagen nog wel even proberen wat één van de Apple TV’s doen in een ander netwerk met en zonder Ziggo aansluiting.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Guppie35 wrote:

@Ronihd en @EnergieBoy bedankt voor het mee denken, maar jullie hoeven mij niet te overtuigen dat het WEL goed kan werken. Dat heeft het weken lang bij mij ook gedaan. Wel vreemd dat het dan op eens anders wordt.

Ik probeer zoveel dingen uit te sluiten, en toch heb ik mijn bedenkingen over de Ziggo Go app op de Apple TV. Graag zou ik horen van het AppleTV ontwikkelteam van de ZiggoGo app, hoe ver zijn ze af om een native tvOS app te leveren ipv een aangepaste iOS versie. Is er ook iets te zeggen over de video player die men gebruikt in de ZiggoGo app tov andere Apps ?

Ik zal de komende dagen nog wel even proberen wat één van de Apple TV’s doen in een ander netwerk met en zonder Ziggo aansluiting.

 

Ik denk niet dat het ontwikkelteam aanspreekbaar is en of hier zal reageren , mogelijk dat @Alex Ziggo  iets navraag kan doen ? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Guppie35,

Ik heb je gegevens doorgegeven aan de ontwikkelaars om verder in te duiken. Waar de problemen vandaan komen, durf ik je echt nog niet te zeggen. Wel weten we dat het geen algeheel issue is, maar dat is hier inmiddels besproken. Als ik terugkoppeling heb, laat ik dat uiteraard weten.

 

ldm

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde op iPad mini. Slechte kwaliteit alleen bij live TV. Oude iPad met oude app is haarscherp op zelfde netwerk. Zit echt iets niet goed in die nieuwe app! @Alex Ziggo lijkt me goed om verder te onderzoeken!

SerB

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Al mijn Apple TV’s hebben na de ziggo App update een slechte beeld kwaliteit. Mijn bandbreedte is groot en de ATV’s zijn bekabeld. Alles al 2 opnieuw geïnstalleerd maar geen verbetering. Alles apps(Netflix, Prime, Disney & Videoland) werken perfect en kwalitatief hoogwaardig. Gek genoeg is de kwaliteit van ViaPlay na de laatste 3 weken ook pet…..

Uitgelicht topic