Guppie35

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Slechte beeld kwaliteit bij live TV en altijd ondertiteling bij NL programmas op Apple TV met Ziggo Go App

Ik heb in totaal drie Apple TV's (gen 4 of hoger met iOS14.2) en ik krijg altijd slecht beeld bij live televisie. Beeld is heel korrelig. Tevens gaat automatisch ondertiteling aan bij NL programma's die ik elke keer handmatig moet uitzetten, en terugkijken gaat ook heel moeizaam.

Bandbreedte heb ik zat (altijd 80Mbps of hoger beschikbaar), Apple TV ook al teruggezet naar fabrieksinstellingen en ALLEEN de Ziggo Go app geïnstalleerd, zonder enig beter resultaat.

 

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?

25 Reacties 25
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Guppie35 en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee contact opneemt via dit forum! Het is inderdaad niet fijn tv kijken wanneer de beeldkwaliteit slecht is! Voor een strak beeld bij het streamen van de Ziggo Go app is het advies om altijd gebruik te maken van een bekabelde netwerkverbinding. Via zo'n verbinding heb je altijd een optimale responstijd en de beste up- en download snelheid.  Heb je de Apple TV's allemaal via een draadloze of bekabelde netwerkverbinding aangesloten? Sluit, indien je dat nu via wifi doet, de Apple TV's anders eens bekabeld aan. Vermijd tijdens het testen dan het gebruik van eigen routers/switches en test de kabel tussen het modem en de Apple tv's. 

Heb je alleen de mogelijkheid om de Apple TV's via wifi te verbinden, dan raad ik aan de draadloze verbinding te optimaliseren met deze tips. 
Laat maar weten of het gelukt is, anders helpen wij je hier graag verder. 

Guppie35
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Paul,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb in totaal drie Apple TV’s bedraad aangesloten en alle drie hebben hetzelfde probleem. Kun je misschien doorgeven welke IP adressen en domein namen ik moet white listen in mijn 3rd party router om alle verkeer naar de Ziggo Go App toe te laten ? 
Ik maak nl gebruik van een business router met Security applicaties daarop als Anti virus, content filter, IDP, reputation filter, etc.

 

In afwachting van je reactie

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Guppie35 Heel graag gedaan. Ik ben zelf niet heel bekend met de instellingen van de business router die je gebruikt. Maar je zou www.ziggogo.tv en IP adres 212.54.50.70 kunnen whitelisten 
in je Antivirusscanner, firewall en de instellingen van je business router. Of je zet UPnP aan in de instellingen van je router. 

Guppie35
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Paul,

Ik heb al je aanwijzigingen opgevolgd:

  • URL’s en server IP “gewhitelist”
  • Firewall aangepast
  • UPnP aangezet
  • Apple TV (iOS14.2) naar fabrieksinstellingen gebracht en alleen de ZiggoGo app geïnstalleerd.

Maar geen positief resultaat. Ook terugkijken duurt heel lang voordat het beeld komt en moet ook vaak stoppen om te bufferen. Ook hierbij slechte beeldkwaliteit.

 

Ik hoop dat je nog suggesties hebt.

Guppie35
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Als extra informatie op het bericht van vandaag.

De Ziggo App op een Windows PC in hetzelfde netwerk, werkt prima, perfect beeld. Ook vanaf de Ziggo App op een iPhone (iOS14.2) naar AirPlay TV en Chomecast naar een Sony TV. AirPlay naar één van de Apple TV’s (tvOS14.2) vanaf een iPhone geeft ook een slecht beeld.

Hiermee lijkt het lokale netwerk geen issue te zijn, want anders had het op de PC en rechtstreeks naar de Sony TV met AirPlay en chomecast ook een probleem zijn geweest.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Guppie35 Dank voor je terugkoppeling. Slechte beeldkwaliteit is een beetje subjectief . De beeldkwaliteit van live tv in Ziggo GO TV op Apple TV (en Android TV & Fire TV) is 720p. In feite wordt dezelfde stream gebruikt die ook op de andere Ziggo GO platformen (ziggogo.tv, mobiel, tablet) wordt gebruikt. Op een grote tv ziet 720p er niet super scherp uit, minder scherp dan bijvoorbeeld een mediabox. Of het bij jou door een probleem met het internet op een nog lagere resolutie wordt afgespeeld is moeilijk te zeggen. De On Demand content (movies en series) content is normaal gesproken 1080p. Zou je dit eens kunnen testen?

Dat de ondertiteling altijd aan staat heeft waarschijnlijk te maken met de ondertiteling instellingen op je Next. Die zijn gesynchroniseerd met de app op Apple TV. Dat zou opgelost kunnen worden, als je de ondertiteling instelling op je Mediabox Next op uit zet.

Guppie35
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Vincent,

Bedankt voor het mee denken, echter ben ik mij bewust van het verschil in kwaliteit. Als ik 720p resolutie zou hebben, hoor je mij niet klagen, maar ik zie heel duidelijk een verschil in bitrate met de resolutie die ik nu ook heb.

Het probleem zit duidelijk in de Ziggo Go app op tvOS, want ik kan zonder problemen 4K streamen binnen Netflix en Disney+.

Ik hoop dat de app ontwikkelaars van de AppleTV app echt iets aan de bitrate kunnen doen, want de Ziggo Go app op andere platformen werken zonder problemen.
 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Guppie35,

Ik vind het vooral nog heel lastig te beoordelen of hier echt wat fout gaat of dat de kwaliteit niet is wat je verwacht. En of dit dus alleen bij jou speelt (iets in het netwerk bijvoorbeeld) of standaard is. Heb je eventueel een opname om te beoordelen? Op basis van je berichten krijg ik nu het gevoel dat je nog net niet naar SD zit te kijken. Wat het allemaal nog gekker maakt is dat Airplay 2 dus voor 1 v/d 3 ook slecht werkt en voor de andere 2 weer wel weer goed.

De wens voor betere kwaliteit is zoals gezegd bekend. Maar verder is er geen issue bekend. Indien er toch iets bij jou lijkt te spelen, kunnen we op basis van je IP eventueel verder onderzoek doen als je daarvoor openstaat.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Guppie35 

Voor wat het waard is : Ik ervaar het door jou benoemde probleem niet en ik heb de 4 K uitvoering van de apple TV.

Als ik naar je klacht kijk zou het misschien toch iets te maken kunnen hebben met een bandbreedte issue ?, connection issue in je netwerk ? , mogelijk een port instelling in je eigen router ? die specifiek bedoeld is of wordt gebruikt door de apple Tv's  ?

Bovenstaande puur even om mee te denken……

 

@EnergieBoy  jij hebt toch ook een apple TV ? heb jij nog een idee ?

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Oh jee, dit klinkt niet best. 
Ik zou haast ook denken dat je er teveel van verwacht met de kwaliteit. Maar aan de andere kant, hier werkt het geweldig. Mooi beeld en ik heb nergens last van. Eigenlijk kan ik me aansluiten bij het verhaal van Ronihd. 

Zijn alle Apple TV op verschillende plekken getest en zijn de kabels echt goed? Kan je misschien je Apple TV meenemen naar iemand anders met Ziggo internet en zien hoe daar de kwaliteit is? Het is zo’n raar iets, zeker als je er meerdere hebt en allemaal slecht. Snap er niets van!

De app al eens delete en je Apple TV opnieuw geïnstalleerd? 

Guppie35
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt iedereen voor jullie reactie en suggesties. Zoals ik al eerder schreef, ik heb meerdere Apple TV’s 4 en 4K die allemaal hetzelfde resultaat hebben. Ik heb er één zelfs naar fabrieksinstellingen gezet en UITSLUITEND de Ziggo App geïnstalleerd en zelfs dan heb ik duidelijk geen 720p kwaliteit. Het rare is ook dat het weken geleden wel goed heeft gewerkt.

 

Nogmaals afspelen op een iPad of via chomecast gaat prima.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Guppie35 wrote:

Bedankt iedereen voor jullie reactie en suggesties. Zoals ik al eerder schreef, ik heb meerdere Apple TV’s 4 en 4K die allemaal hetzelfde resultaat hebben. Ik heb er één zelfs naar fabrieksinstellingen gezet en UITSLUITEND de Ziggo App geïnstalleerd en zelfs dan heb ik duidelijk geen 720p kwaliteit. Het rare is ook dat het weken geleden wel goed heeft gewerkt.

Mijn publieke IP is: 

 

Nogmaals afspelen op een iPad of via chomecast gaat prima.

 

hmhmh heel raar , kan je proberen een foto te maken van wat je ziet ? ik weet dat dit een lastige is.

Haal overigens even je ip adres weg , kan je doen door bewerken te kiezen en als je op de 3 puntjes hebt geklikt rechtsonder

Guppie35
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zoek de verschillen. Één heeft een beeldkwaliteit  van 720p de andere is het korrelige beeld via de Ziggo App.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Wat gek joh, snap er niets van. 
Is de Apple TV met instellingen goed? 

Eigenlijk kunnen we wel van alles vragen maar 4 Apple TV’s die allemaal slecht zijn, dan is het heel vreemd. Ik ben uitgedacht ?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
EnergieBoy wrote:

Wat gek joh, snap er niets van. 
Is de Apple TV met instellingen goed? 

Eigenlijk kunnen we wel van alles vragen maar 4 Apple TV’s die allemaal slecht zijn, dan is het heel vreemd. Ik ben uitgedacht ?

 

Ja hier snap ik ook niks van……….en ook ik kan verder geen goede vraag bedenken.

Guppie35
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Speciaal voor de mensen bij Ziggo die verantwoordelijkheid zijn voor de App’s.

We hebben het uitsluitend over de Ziggo Go app gehad op de Apple TV zelf EN via AirPlay via de iOS app, waarbij in BEIDE gevallen een slechte beeldkwaliteit wordt geleverd. De vraagtekens worden nu gelegd bij mijn intern netwerk, maar hoe is het te verklaren dat het streamen via de Ziggo Sport Totaal app dan wel goed loopt.

Het is al maanden bekend dat de Ziggo Go app geen AirPlay doet naar een Apple TV 3. Laat nu OOK de Ziggo Sport Totaal via AirPlay ZONDER problemen kunnen streamen met GOEDE kwaliteit naar een Apple TV 3.

Mijn conclusie: de Ziggo Go app komt tekort. Graag overleg met ontwikkelteam van Sport Totaal app !!!

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Guppie35 wrote:

Speciaal voor de mensen bij Ziggo die verantwoordelijkheid zijn voor de App’s.

 

Mijn conclusie: de Ziggo Go app komt tekort. Graag overleg met ontwikkelteam van Sport Totaal app !!!

 

Dat spreek ik tegen ! samen met @EnergieBoy geef ik aan de app prima werkt bij ons ,dus daarom snap ik niet dat je dit schrijft !

Verklaring voor de andere dingen die je schrijft heb ik ook niet en ik ben het met je eens dat het heel vreemd is.

 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ik sluit me aan bij bovenstaande reactie van @Ronihd - het is mij ook heel onduidelijk en hier werkt het echt super goed. Mooi beeld en geen blokjes of slecht beeld. 

Neem je Apple TV is mee naar een ander die ook Ziggo internet heeft. Kijk eens wat je daar krijgt. Anders kan ik het ook echt niet verklaren. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Uitgelicht topic