1
Vraag
2
Reacties
suraj_ss24

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Sinds abonnementswijziging met Kabel TV werkt Ziggo GO niet meer

Zowel als in de browser als op de app geeft Ziggo Go geen zenders weer.

Ik heb alleen de keuze uit Ziggo sport free 1 2 3.

Afbeelding:

Lees meer
Knipsel.PNG
107 Reacties 107
Meldingen
Aan Uit
NikiP

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex Helaas werkt hij voor mij ook niet, ik heb het op de Ziggo Go app geprobeerd. Uitloggen, de app afsluiten, en dan opnieuw inloggen maar geen verschil! Hopelijk vinden ze snel de andere onderliggende oorzaak had erg gehoopt dat het voor de olympische spelen was opgelost maar helaas! Bedankt voor het op de hoogte houden!

VZWatcher

Level 12
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 610Likes

Wat ik mij toch blijf afvragen: hoe lang had deze storing geduurd als klanten die jet duurste maar niet net als nu het goedkoopste abonnement dit probleem hadden? 

Dit komt een beetje over van het zijn relatief gezien maar een klein aantal abonnees die ook nog eens weinig per maand op de rekening van Ziggo overmaken. Het is toch beschamend dat een dergelijke storing nu in sommige gevallen al drie maanden kan voort hobbelen? En dan nog afvragen waarom de klanttevredenheid onder de maat is en klanten met bosjes wegrennen.

Eric R. 2

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Dat is ook wel een beetje een aanname. Ik heb alleen Ziggo go omdat ik niet veel lineare TV kijk, maar heb wel het duurste internet abonnement. Dat maakt Ziggo blijkbaar toch echt niet uit. En mij ook niet meer over (inmiddels) 9 maanden.

VZWatcher

Level 12
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 610Likes

Het probleem zit niet in internet maar Ziggo GO icm KabelTV. Voor Ziggo ben je wat betreft televisie waar de storing ligt een instapabonnee. En met een paar honderdduizend klanten in de minderheid in vergelijk bij andere gecombineerde abonnementen met internet en televisie. 

GlobusShillus

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nog steeds geen oplossing, geen alternatief.
Klantenservice op een schaal van 1-10 is een negatief 100.
Compensatie zou toepasselijk zijn, maar geen enkele tegemoetkoming vanuit Ziggo.
Schandalig dat een bedrijf met een monopolie positie zich zo kan/mag gedragen.

DON PAPA

Level 17
  • 4045Posts
  • 64Oplossingen
  • 3412Likes

@GlobusShillus Schreef: Schandalig dat een bedrijf met een monopolie positie zich zo kan gedragen.

Juist door deze monopolie positie kunnen ze zich nu nog zo gedragen, maar wacht maar tot er in heel Nederland glasvezel in de grond zit. En het praatje steeds meer de ronden gaat doen, dat glasvezel echt prima bevalt, dan zal hier de leegloop steeds harder gaan. En de pro Ziggo gebruikers kunnen wel van de daken schreeuwen dat Ziggo de beste beeldkwaliteit heeft, maar als je vervolgens geen tv kan kijken omdat ZiggoGo of HBO of welke andere tv dienst ook, maanden lang niet werkt, dan heb je geen ruk aan die mooie beeldkwaliteit. 

Ik ben dan ook weer heel benieuwd wat de tweede kwartaal cijfers van Ziggo gaat laten zien 🫣😉

Eric R. 2

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Dat snap ik wel, maar ik wil alleen maar aangeven dat Ziggo hierdoor niet alleen een abonnee kwijtraakt voor hun instap TV abonnement, maar ook voor hun premium internetabonnement. En het verbaast me toch dat ze dat niks lijkt uit te maken terwijl de leegloop bij Ziggo al vrij stevig is.

VZWatcher

Level 12
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 610Likes

En nu leg je precies de vinger op de zere plek. Binnen Ziggo moet nog een cultuuromslag worden gemaakt. Men denkt nog hetzelfde als tie jaar terug. Toen had men met als enige concurrent DSL van KPN een dominante marktpositie. Wie het beste internet met het beste televisie wilde hebben kon alleen bij Ziggo terecht. Maar tijden zijn veranderd, Het beste internet is niet (alleen) bij Ziggo verkrijgbaar. Ziggo internet voldoet zeker maar glasvezel in het betere netwerk. Maar Ziggo blijft in dezelfde bijna arrogante houding hangen van je hebt ons nodig om het beste in huis te krijgen. En inderdaad verlies je met deze houding bij deze storing binnenkort niet alleen een televisie maar ook een internet abonnee.

DON PAPA

Level 17
  • 4045Posts
  • 64Oplossingen
  • 3412Likes

@VZWatcher > Helemaal mee eens, en zo te zien meer klanten die er zo over denken: https://www.nu.nl/tech/6322138/ziggo-loopt-verder-leeg-ruim-150000-klanten-stappen-over-naar-andere-...

Mr_Catweazle

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Ben een maand geleden overgestapt van internet Giga naar Internet Giga met online tv. Maar tot op heden kan ik alleen maar Ziggo Sport Free 1 t/m 3 zien als ik ZiggoGo open. Ben al een maand met de klantenservice bezig en die adviseerde om ook hier m’n probleem te melden. Wat heb ik al geprobeerd: alle apps verwijderd en opnieuw weer installeren. Meerdere malen uitloggen/inloggen. Hoofdletters/kleine letters geprobeerd met e-mailadres. Ik heb het probleem op iPhone, iPad, Apple TV, Google TV, LG TV, TV met Android en de website. 

Eric R. 2

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Welkom bij de club. Dit gebeurd al minimaal 3 maanden en Ziggo is niet in staat het op te lossen. Compensatie krijg je ook niet, doe geen moeite. Zoek de pers op. Als genoeg mensen dat doen gaat er wellicht iets gebeuren. Maar ik zou mijn adem niet inhouden terwijl je wacht 😉

wewanl

Level 16
  • 2558Posts
  • 23Oplossingen
  • 984Likes

Volgens mij kan je Ziggo juridisch in gebreke stellen en bij geen oplossing je contract ontbinden.

Dit is toch echt te schandalig voor woorden!

Dat Ziggo uit zichzelf niet compenseert terwijl dit probleem bij hen bekend is, bevreemdt me enorm.

Eric R. 2

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Dat heb ik overwogen. Maar ze verwijzen je voor klachten naar degeschillencommissie.nl, waar je mag betalen om je klacht in behandeling te laten nemen. Belachelijk? Jazeker. Het is het gedrag van een monopolist, ook al is Ziggo dat gelukkig niet meer. Ik heb een 12 maanden contract, waar er nu goddank nog 9 van over zijn. Ik heb TV via NLZiet en beschouw mijn overstap naar Ziggo eerder dit jaar maar als een vergissing en een wijze les.

GlobusShillus

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Als je alternatieven een 8Mbit (max) verbinding is, enis de enige leverancier die boven 50Mbit kan leveren Ziggo is, dan is Ziggo een monopolist.
Alternatieven zoals NLZiet  zijn geen alternatief als je toch Ziggo moet afnemen om dat te kunen gebruiken.
(Meest frustrerend is dat buren links en rechts wel de mogelijkheid tot glasvezel hebben, als dat één van mijn mogelijkheden was geweest, dan had ik nooit voor Ziggo gekozen. Glasvezel is superieur, mede door zelfde prijs voor een symetrische verbinding waar upload gelijk is aan download. In tegenstelling tot Ziggo).
Helaas is Starlink ook al geen alternatief. Alleen een slechte ADSL van max 8Mbit.

wewanl

Level 16
  • 2558Posts
  • 23Oplossingen
  • 984Likes

Waarom hebben jouw buren wel een glasvezel aansluiting en jij niet? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9673Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4391Likes

Er is opnieuw een scenario opgelost. Kunnen jullie uitloggen en daarna een nieuwe poging wagen? @C.B.H. , @Eric R. 2 , @m_tu @Bandri @NikiP, @JoopM12345, We horen het graag!

@Mr_Catweazle - Ik zie dat je contact hebt gehad met een collega en het abonnement is omgezet, werkt het nu wel bij je?

@GlobusShillus Dit specifieke scenario gaat om kabel tv-abonnementen, dus ik verwacht op dit moment eigenlijk nog geen verandering bij jou, maar uiteraard is het een nieuwe poging waard.

GlobusShillus

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nieuwe poging gedaan, Geen oplossing.
Nog een beetje meer teleurgesteld.

Eric R. 2

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Alex  Getest. Net als vorige keer in de browser en iphone en ipad app. Ik was pessimistisch, en terecht. Volgens mij worden we gewoon aan het lijntje gehouden met een wekelijkse nep update. Prutsers.

En voor alle duidelijkheid: er wordt gesp[roken over het oplossen van scenario's. Hoe ingewikkeld kan het zijn? Ik ben potdomme een nieuwe klant met 2 producten waarvan er 1 gewoon niet geleverd wordt en dat is al 3 maanden zo, niks bijzonder scenario!

EricR2_0-1722601036378.png

VZWatcher

Level 12
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 610Likes

Wat ik mijzelf nu afvraag: zijn er nu zoveel problemen met Ziggo Go dat zake zoals hier gezegd zijn opgelost, naar dat mensen die klanten geen enkel verschil zien?

Ziggo zet zichzelf hiermee publiekelijk en zelf in een zo'n slecht daglicht. Het bedrijf zegt problemen op te lossen maar de mensen die hier problemen rapporteren zien geen oplossing. Dan kan dit twee dingen betekenen. Of je houdt hier een mooi zalvend praatje waar weinig of niets van waar is. Of je dienst Ziggo Go is zo brak en bevat zowel problemen die opgelost dienen te worden dan het eigenlijk hierdoor niet aan deze groep klanten geleverd had moeten worden. Meer smaken zijn er eigenlijk niet. En beide smaken die smaken niet lekker in de mond.

Garihd

Level 17
  • 3269Posts
  • 106Oplossingen
  • 1859Likes

Het probleem ligt niet zozeer bij Ziggo Go dat werkt wel. Het probleem ligt puur op administratief vlak, die verschillende varianten dus de Ziggo Go Free variant voor de niet Ziggo klanten en de variant voor de Ziggo klanten.

Binnen de tweede variant heb je nog de klanten met een mediabox en zonder box wat uiteraard een uitdaging op zichzelf kan inhouden.

Het is voor mij overduidelijk dat de ellende is begonnen met de introductie van het Ziggo Go Free account.  Het hele administrative gebeuren is een rommeltje het is niet alleen de toegang tot het tv pakket.

De afbeelding van @Eric R. 2  laat overduidelijk zien dat zijn Mijn Ziggo/ Ziggo Go inlog nog steeds is gekoppeld met een Ziggo Go Free account.