Vraag
Reacties
Oplossing
Jos_V
Level 9

Serie-opname De Oranjewinter lukt niet

Het installen van de serie-opname voor De Oranjewinter (v/a 2 jan 2025, 21:35 SBS6) lukt niet.  Zowel in de webapp als op de Next-box krijg je te zien dat het is gelukt als je daar de serie-opname instelt, maar er verschijnt zowel in de app als op de Next-box in de EPG geen rood cirkeltje.

In het verleden had ik De Oranjewinter al opgenomen als serie, dus wellicht is er een probleem in de EPG met seizoen/aflevering, waardoor het systeem denkt dat het oude, al opgenomen afleveringen zijn.

Losse afleveringen opnemen lukt wel, dan verschijnt het rode cirkeltje wel.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Dit is een al lang voorkomende bug.

Serieopname is niet te programmeren / plannen (wor... - Pagina 2 - Ziggo Community

Een "tijdelijke" oplossing c.q. "workaround" ontdekt. Hierbij de doorlopen stappen:

1. bij bewuste programma tracht  "serie opnemen" te plannen,
  2. serieopname mislukt: er verschijnt geen rode cirkel bij het gekozen programma en ook niet bij de opvolgende afleveringen,
  3. ga terug naar het programma,
  4. kies daar de optie "neem deze aflevering op",
  5. de rode cirkel verschijnt als teken dat de eenmalige opname is gepland,
  6. kies bij het bewuste programma en kies hierbij de optie "annuleer de serie",
  7. hierna wederom naar het bewuste programma/ aflevering en kies opnieuw voor "serie opnemen",
  8. de bewuste aflevering alsmede alle opvolgende afleveringen staan netjes in de gids vermeld.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Dit is een al lang voorkomende bug.

Serieopname is niet te programmeren / plannen (wor... - Pagina 2 - Ziggo Community

Een "tijdelijke" oplossing c.q. "workaround" ontdekt. Hierbij de doorlopen stappen:

1. bij bewuste programma tracht  "serie opnemen" te plannen,
  2. serieopname mislukt: er verschijnt geen rode cirkel bij het gekozen programma en ook niet bij de opvolgende afleveringen,
  3. ga terug naar het programma,
  4. kies daar de optie "neem deze aflevering op",
  5. de rode cirkel verschijnt als teken dat de eenmalige opname is gepland,
  6. kies bij het bewuste programma en kies hierbij de optie "annuleer de serie",
  7. hierna wederom naar het bewuste programma/ aflevering en kies opnieuw voor "serie opnemen",
  8. de bewuste aflevering alsmede alle opvolgende afleveringen staan netjes in de gids vermeld.
Jos_V
Level 9
Topicstarter

Steef, bedankt voor de reminder.  Ik had dit ooit eerder bij de hand gehad en dat toen ook gedaan, herinner ik me nu.  Maar merk wel op dat dit alleen op de Next-box werkt, in de webapp (niet getest met Android app) kun je na losse opname niet de serie annuleren en alleen die ene opname annuleren heeft geen effect.  Op de Next-box werkte het inderdaad goed nu.

0 Kudos
MarniX_E
Level 1

Zelfde probleem hier. Het omzeil-trucje werkt op de PC en Android-apparaten helaas niet. Zal de TV en de Next nog eens aanslingeren... 

0 Kudos