hjsmarantz

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

SBS zenders: kan niet meer vooruit spoelen

Ik merk dat sinds deze week ik niet meer kan vooruit spoelen bij de sbs zenders. Ik snap dat ze je reclame willen laten zien, maar ik moet nu dus ook het einde van het vorige programma en aankondigingen van andere verplicht kijken. Soms start het terugkijken wel 5 minuten te vroeg. Dan wordt het doel een beetje gemist. Ga nu niet meer terugkijken en kijk helemaal geen SBS zenders meer.

Is dit aan te passen?

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er gaat iets niet goed met replay en programma en/of reclame door spoelen, andere zenders kun je juist weer helemaal doorspoelen met reclame en al.

Ziggo is ermee aan het werk.

hjsmarantz
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt. Merk inderdaad wel af en toe wat inconsequent gedrag met replay, maar helemaal niet vooruitspoelen nog niet gezien en omdat het toevallig alleen bij sbs6 en 9 was dacht misschien dat het geen toeval was.

fredco

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Inderdaad. SBS6 heeft dat sinds kort. Voorheen kon je álles met deze zender: voor- en achteruit spoelen door programma's én reclame, nu niets meer. Dus ook niet in een programma en je kunt ook niet verder kijken waar je gebleven bent (voorheen kreeg je de optie "verder kijken", nu niet meer). Het enige wat je nu nog kan doen is het hele programma starten vanaf het begin en helemaal doorlopen inclusief reclames. Niet wenselijk.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @hjsmarantz 

 

Scherp opgemerkt.

Heb is bij ons inmiddels ook bekend dat meerdere commerciele zenders bij Replay TV geen doorspoelfunctie bieden. Dit is intern in onderzoek.


Commerciële zenders zoals RTL, SBS en Veronica moeten advertentiemarkeringen op herhalingen/opnames hebben, zodat klanten kunnen zien waar in het programma de commercials zich bevinden en zodat wij ons houden aan onze contractuele verplichting om gebruikers niet toe te staan commercials vooruit te spoelen wanneer zij Replay gebruiken.
Veel replay/recording assets van commerciële zenders tonen niet langer ad-markers op de mediabox Next, waardoor deze functie momenteel niet werkt.

 

We werken hier intern aan 🙂

hjsmarantz
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

OK, bedankt voor het antwoord.

Overigens kijk ik via de app op Android TV (Sony tv), weet niet of dat nog uitmaakt?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met SBS6 lijkt het weer in orde te zijn, zoals bedoeld, ik kan nu wel het programma doorspoelen en niet de reclames.

hjsmarantz
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij mij nog niet. Dat is de Ziggo Go app op AndroidTV.

Petra3

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij ook niet

 

remco_tjoelker

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alle Talpa Zenders kan je niet doorspoelen.

Uitgelicht topic