ReplayTV op Android TV beeld en geluid niet synchroon deel 2 - MediaTek codec -

Er zijn nog steeds problemen met de Ziggo Go app voor Android TV. Bij Replay TV lopen het beeld en geluid meestal niet synchroon, maar meestal alleen bij de NPO zenders, bijvoorbeeld het NOS Journaal van 20.00 uur. De overige zenders lijken wel goed te gaan.

Nu ben ik even verder gaan speuren en heb mogelijk de boosdoener gevonden.

Op mijn Xiaomi Mibox 3 met Android TV 9.0 Pie heb ik geen enkel probleem. (lineaire TV, ReplayTV en Movies and Series worden goed afgespeeld). Deze heeft een hardwarematige Amlogic video decoder en de Mali 450-MP GPU.
OMX.amlogic.avc.decoder.awesome.sucure volgens de app.

Op mijn Sony Bravia Android TV met 9.0 Pie heb ik geen problemen met lineaire TV en volgens mij ook niet met Movies and Series, maar wel met ReplayTV, heel irritant. Het beeld loopt achter op het geluid, zo'n 250 ms schat ik in.
Deze TV heeft een hardwarematige MediaTek video decoder en de Mali-G71 GPU.
OMX.MTK.VIDEO.DECODER.AVC.SECURE volgens de app.

Codec avc1.4D4020 werkt m.i. goed (lineaire TV), maar codec avc1.4D401F geeft problemen op de MediaTek. Codec avc1.42E029 (Movies and Series) gaat m.i. wel weer goed.

Wellicht dat dit jullie beter inzicht geeft waar het fout gaat. Blijkbaar is het iets met de Mediatek codec en zit hierin een bug. Waarom lineaire TV dan wel goed gaat is mij een raadsel.

Misschien dat jullie als alternatief ook een softwarematige codec kunnen ondersteunen in de Ziggo Go app? Denk bijvoorbeeld aan de H264 video decoder van Google zelf: OMX.google.h264.decoder
Deze kunnen mensen dan selecteren in de app bij afspeelproblemen als workaround.

Kunnen jullie s.v.p. de MediaTek videocodecs updaten? Wellicht zit er een bug in een oudere versie van de MediaTek videocodec?

Ik heb ook nog de NPO app geprobeerd voor het NOS Journaal, maar daar gaat het goed bij het afspelen.

Simon1979
Gedreven Liefhebber
  • 305Reacties
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
5 Reacties 5

Ik merk trouwens dat ik deze problemen ook heb op mijn Dell PC met Nvidia GPU chipset in de webversie op Google Chrome. Oplossing kan een audio-offset instelling zijn om lip sync problemen te voorkomen.

Simon1979
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 305Reacties
  • 4Oplossingen
  • 38Likes

Op de Xiaomi Mibox met Amlogic chipset gaat het wel goed.

Simon1979
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 305Reacties
  • 4Oplossingen
  • 38Likes

Hi @Simon1979! Dank voor je uitgebreide bericht met al deze informatie en ook het uitvoerige speur- en testwerk. Ik zie dat je een maand geleden eenzelfde soort topic had aangemaakt waarin je later aangaf dat het opgelost leek te zijn na de update. Dat blijkt helaas tóch niet zo te zijn als ik je goed begrijp.. 😞

Of dit bruikbare informatie is waar we daadwerkelijk iets mee kunnen weet ik niet (zo diep zit ik niet in de materie), maar ik ga het intern doorsturen. Wie weet is deze informatie erg waardevol! Nogmaals dank 🙂

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 811Reacties
  • 92Oplossingen
  • 119Likes

Ja, balen dat het nog niet is opgelost. Speelt alleen zo te zien bij NPO 1,2 en 3. Kan het door de GOS komen? (Gesproken ondertiteling) i.c.m. Mediatek drivers?

Simon1979
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 305Reacties
  • 4Oplossingen
  • 38Likes

Dat durf ik je niet te zeggen maar ook niet uit te sluiten. Het is voor je doorgezet! Nogmaals thanks hiervoor. 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Uitgelicht topic