1
Vraag
2
Reageer en help mee
62kroes62

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Replay uitzendingen worden voor het einde afgebroken

Replay uitzendingen worden voor het einde afgebroken.

Dit gebeurt in de Ziggogo app op een IPad .

Komt dit door mijn instellingen of een instelfout van Ziggo

Wie weet hoe dit op te lossen is ?

Gr.Henk

9 Reacties 9
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hallo @62kroes62

Wat zuur dat je nu het einde van je programma moet missen. Stopt hij er dan helemaal mee? En als je het programma daarna aanklikt op Replay TV, kun je dan nog wel het laatste stukje zien van het programma daarvoor? 

Heb je dit probleem ook op de TV of via Ziggogo.tv? Krijg je ook een melding en heb je dit bij alle programma's die je kijkt via Replay TV of heb je en voorbeeld? Dan kan ik het hier testen.

62kroes62
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik kijk alleen replay via mijn Ipad.

 

SBS6 / Huizen onder de hamer wordt dagelijks uitgezonden, als je op woensdag b.v. de aflevering van maandag  kijkt komt aan het einde van de aflevering een blokje in beeld waar in staat nog 9,8,7,tot 0 sec. en stopt de aflevering enmis je het einde.

Dit speelt op diverse zenders bij b.v. Net 5 / het blok Nieuw Zeeland : Fox / Zombie House Flipping : Nat.Geogr. / Food Factory.

 

Dit komt ook voor bij diverse andere zenders die dagelijks uitzendingen met vervolg programma's uitzenden.

 

Wil ik toch het einde zien van een gekeken programma dan moet je terug naar de dag van de uitzending en daar het programma wat na mijn afgebroken opname staat en deze opstarten en daar het einde bekijken. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aha! Duidelijk. Ik begrijp dus dat als je naar de optie TV Gids & Replay TV gaat, je de dag kunt opzoeken van het programma wat je wilde terug kijken, dat het dan wel werkt? 
Dus bijvoorbeeld maandag avond om 18.00 uur is een programma wat je wilt terugkijken, maar het is woensdag. Dan ga je naar maandag en selecteer je de uitzending om 18.00 uur. Dan kun je wel het einde bekijken? Of krijg je dan alsnog die melding?

Zou je het toch eens op een ander apparaat kunnen proberen en ook via ziggogo.tv?

62kroes62
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag Maud,

Dank voor je reactie.

Ik heb gedaan wat jij hebt gevraagd en op de laptop gebeurt het zelfde maar op de Tv met de Mediabox XL niet. Maar ik ben geloof ik niet helemaal duidelijk geweest dus nogmaals een poging.

Ik zal mij beperken tot een zender , Nat Geografic - Foodfactory  dit wordt op het moment dagelijks twee keer uitgezonden bij de tweede verschijnt het telblokje in beeld en kun je het einde niet zien ,wil je dit zien dan moet je terug naar de vorige dag en het volgende programma dat na het tweede deel komt gaan kijken om het einde te kunnen zien. Je moet wel een replay uitzending kijken om tegen dit euvel aan te lopen.

Dus om het helemaal duidelijk te maken.

Ik kijk woensdag de uitzending van maandag van 18.00 tot 19.00 uur om 18.55 verschijnt het blokje en start het volgende programma en mis ik het einde.

Wil ik dit als nog zien dan ga ik naar maandag 19.00 uur en start het programma op dat na het programma komt dat ik heb gekeken en hier staat het einde dan voor de start van het programma van 19.00 uur.

Dit is eigenlijk gebeurt nadat een medewerker van Ziggo bepaalde aanpassingen heeft gedaan in/aan mijn abonnement, ineens had ik een aantal dingen dubbel en de internet snelheid werd meer als gehalveerd.

En de rekening werd verdubbeld naar 127 euro. Na een aantal telefoontjes is de boel weer herstel maar sinds die tijd heb ik dit probleem en waren alle opnames en instellingen weg .

Nu heb ik Internet Max , Tv standaard,Ziggo Go, Movies en Series , gebruik de Mediabox XL en de Ziggo Connectbox.

Een lang verhaal maar ik hoop dat jij er iets mee kunt groet Henk

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Geen probleem, juist bedankt voor de toelichting! 

Wel is het zo dat een aflevering van Food Factory maar een half uur duurt,
Wel wordt het een uur uitgezonden, je kijkt dus letterlijk twee afleveringen achter elkaar.
Omdat Replay een uitlooptijd heeft kan je een groot deel van de tweede aflevering ook zien in de sessie die bij aflevering 1 gestart is.
Eigenlijk zou je dus na afloop van de eerste even terug moeten gaan naar de gids,dan 1 klikje verder naar de tweede aflevering en vanaf daar verder kijken.


Anders helpt het ook vaak om bij het volgende programma 5 minuten terug te spoelen:

62kroes62
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor de reactie ,MAAR het probleem speelt bij alle serie’s die je via replay wilt terug kijken .

Dus volgens mij is er ergens een instelling bij Ziggo verkeert want voor de veranderingen van ons abonnement werkte alles wel normaal.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je reactie @62kroes62. Ik zie dat het bij Het Blok Nieuw Zeeland en Zombie House Flipping ook om 2 aflevering die achterelkaar worden uitgezonden. Je moet de tweede aflevering dan eigenlijk opnieuw opstarten vanuit de gids. 

Merk je het naast deze programma's nog ergens anders? Zo ja, gaat het dan ook om dubbele uitzendingen of ook enkele? Kun je nog een paar voorbeelden geven?

62kroes62
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag Rikst,

Dit zijn de dingen die wij tegen komen.

 

SBS6 / Huizen onder de hamer wordt dg. uitgezonden.
Als je Woensdag b.v. de afl. van Maandag kijkt, komt
a.h. einde v.d. afl. een blokje in beeld waar in staat nog 9,8,7, tot 0 sec.
en knalt de afl. eruit, meestal mis je het einde.

Net 5 / Het blok Nieuw Zeeland
FOX / Zombie House Flipping
Nat. Geogr. / Food Factory
enz.

Dit komt ook voor bij andere zenders die progr. hebben die b.v. dg. worden
uitgezonden.
Dit was een tijdje geleden nog niet, je kon gewoon een progr. afkijken.
En wilde je b.v. de volgende afl. zien, klikte je die aan en startte deze.

Eigenlijk wordt hier momenteel hetzelfde gedaan als wanneer je een serie bekijkt
in Movies & Series als je b.v. afl. 1 bekijkt, komt daar ook in beeld bij het einde
v.d. afl. nog 9, 8, 7, sec. (enz. tot 0) en start afl. 2.
Maar dit werkt prima.

Moet zeggen dat dit in gewoon replay kijken zeer irritant is.
Ik moet dan de dag van uitzending opzoeken, en het progr. wat na mijn
afgebroken uitzending komt, om dan (als ik deze aanklik) het einde
te kunnen zien.


Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Spijtig dat je dit zo als zeer irritant kijken ervaart. 
Dan is natuurlijk niet de insteek van die functie.

Replay TV wordt tegenwoordig vrij ruim opgenomen, om juist te voorkomen dat je het einde mist.
In het screenshot dat ik vorige week stuurde, zie je bij het tweede blauwe pijltje daarom ook heel veel extra opgenomen ruimte.
Bij de nieuwe voorbeelden die je aandraagt is dat hier ook te zien.
Of kun je dan dan onverhoopt dan niet terugspoelen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic