1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
m13

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Replay knop op app niet zichtbaar in Ziggo Go app

Windows 10 via de app
Wil je een lopende uitzending terug kijken vanaf het begin. succes! de replay knop is er niet (altijd) ook staan de vorige en volgende programma niet altijd op de juiste tijd.
Soms helpt het om even op en neer te gaan naar volgende programma en dan weer terug naar huidige en dan verschijnt er wel de replay knop.

Het opnieuw installeren van de App helpt niet.

Kan dit opgelost worden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6916Posts
  • 788Oplossingen
  • 2009Likes
Gisteren stond inderdaad Nazi Megastructures Compilations in de gids op National Geographic, toen kon ik die ook bekijken, maar nu staat hij er niet meer bij. Het gaat dus inderdaad mis met de tv gids. Ik heb dit gecontroleerd op ziggogo.tv en de Ziggo Go app. Even afwachten of dit een incident is of dat er echt iets mis is.

Groeten!

Bekijk in context

20 Reacties 20
Meldingen
Aan Uit
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6916Posts
  • 788Oplossingen
  • 2009Likes
Hoi m13,

Ik heb gisteren en vandaag de tv gids van de Windows app in de gaten gehouden, maar bij mij staat alles goed. Wel staan er programma's bij zonder replay knop, maar als ik hier kijk in het zenderoverzicht, staat er ook bij die zenders dat die geen Replay TV hebben.

Als er zo'n fout staat bij je in de Ziggo go app, staat het dan op www.ziggogo.tv ook verkeerd?

Groet,
Evert
m13
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Evert,

Ik heb het regelmatig. Bijvoorbeeld gisteren tijdens AX-man op discovery. De uitzending loopt maar dan is de replayknop niet beschikbaar (dit terwijl het onder de replay valt) Ook wordt er dan tegelijkertijd de programering verkeert weer gegeven in de balk onder in beeld. Pas na 4/5 van de uitzending was deze terug te kijken. Dit is niet de enige programma of zender waarbij dit gebeurt.
Z
Maar nu op dit moment is het weer aan de hand bij Discovery. Sart programma op via W10 en de app, via tv&replay. Geeft aan dat er een replay mogelijkheid is. Start het programma en er is geen knop??

Via http://www.ziggogo.tv/ geen ervaring.

Groet M13
m13
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even een fout herstellen... Moet History zijn ipv Discovery 😉
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6916Posts
  • 788Oplossingen
  • 2009Likes
Ik heb je vanmorgen verkeerd begrepen, in TV Gids en Replay TV zie ik overal wel het Replay tekentje staan, maar als je dan het programma start wat op dit moment live is, dan zie je inderdaad dat replay tekentje niet meer. Die zie je wel op www.ziggogo.tv . Echter, wanneer ik in de app bijvoorbeeld klik op 'Het geheime dagboek van Hendrik Groen', die is nu live, dan krijg ik het volgende:

Wanneer je dan klikt op Play, begint hij inderdaad af te spelen wat nu live is. Klik ik rechts in beeld onder 'More episodes' op 'Het geheime dagboek van Hendrik Groen', dan begint hij wel vanaf het begin. Daar staat namelijk alles voor Replay TV.
Dit is zo te merken bij elke zender.
Het is blijkbaar anders vorm gegeven dan op www.ziggogo.tv

De tijden kloppen bij mij ook niet, ik verwacht dat dat komt door de wintertijd, is blijkbaar nog niet goed doorgevoerd.

Zie jij ook dat kopje rechts van 'More episodes', of in het Nederlands 'Meer afleveringen'?
Zo ja, dan kun je daar als het goed is, ook vanaf het begin kijken.

Groet,
Evert
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10379Posts
  • 1111Oplossingen
  • 10093Likes
Hoi m13,

Welkom op de Ziggo Community 🙂

Ik zie dat Community lid Evert er al aardig ingedoken is en goede informatie en tips geeft. Lukt het met zijn uitleg om Replay goed te starten?
m13
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tanks voor de info.
Maar helaas werkt het via knop meer afleveringen ook niet altijd. Vooral niet als het de 1e uitzending is.
Het begint helaas een vervelende bug te worden. Via app kijken zou toch makkelijker mogen/moeten zijn?
Maar helaas.

De tijdlijn staat bij mij ook verkeerd tijdens het afspelen (maakt niet uit of je live of via replay kijkt) de volgende en vorige programma's worden vaak niet(goed)geladen. Of dit te maken heeft met de verkeerde programmagids in de app is mij (nog) niet helemaal duidelijk.

Zo is het al 2 dagen heel slecht om terug te kijken in de app (met name zondagmiddag/avond, deze blijft op laden staan) en bij National Geographic is al 2 dgn nazi megastructures in de gids terwijl deze niet aangeboden wordt?

Ik vermoed dus dat de koppeling tussen de (juiste)gids en tijd in de replay niet goed staat bij Ziggo.

Groetjes M13
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6916Posts
  • 788Oplossingen
  • 2009Likes
Ik heb Nazi Megastructures Compilations van vandaag getest, bij mij blijft ie in de app op Windows constant laden, op ziggogo.tv doet ie helemaal niets als ik erop klik en in de app op Android krijg ik de melding 'Geen informatie beschikbaar. Probeer het later opnieuw'. Andere programma's kan ik wel bekijken. Nazi Megastructures vanaf 1 november tot nu, kan ik ook terugkijken.

Bij welke programma's werkt de knop bij meer afleveringen niet m13?
Kan ik die ook testen.

En wat staat er precies verkeerd in de tijdlijn? Bij mij staat in de tijdlijn alles een uur later, terwijl in de tv gids in de app overal wel de goede tijd staat.

Groet,
Evert
m13
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb eens gekeken welke afleveringen ik niet terug kon kijken. Helaas krijg ik ze zo 1,2,3, niet gevonden.
Maar ik weet wel dat als het een herhaling is dat je dan maar een andere tijd moet aanklikken en de kans bestaat dat deze dan het wel doet.
Ik ga dit gewoon eens bijhouden.

Met betrekking tot die Megastructures. Als je via de gids kijkt op je tv (CI+kaart) dan wordt deze programma helemaal niet uitgezonden maar Highway thru hell en Car S.O.S. Ook zijn de uitzendtijden anders dan op de App?! Dit is sinds 6 Nov. Dus ergens ligt de gids overhoop. Dan klopt automatisch de tijdlijn ook niet.

In de tijdlijn staat regelmatig het vorige en volgende programma fout. Tegelijk is er dan, die replay knop, niet zichtbaar. Als je een keer op en neer gaat naar volgende programma of vorige programma dan wordt de knop vaak wel zichtbaar. Behalve dus nu op National Geographic in de middag waar de gids ergens fout geladen is.(of dit op meerdere plekken is heb ik zo niet kunnen ontdekken)

Groetjes
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6916Posts
  • 788Oplossingen
  • 2009Likes
Gisteren stond inderdaad Nazi Megastructures Compilations in de gids op National Geographic, toen kon ik die ook bekijken, maar nu staat hij er niet meer bij. Het gaat dus inderdaad mis met de tv gids. Ik heb dit gecontroleerd op ziggogo.tv en de Ziggo Go app. Even afwachten of dit een incident is of dat er echt iets mis is.

Groeten!
FeddeM

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Op BBC First lukt het me niet meer gebruik te maken van Replay TV. Niet via de methoden van Evert hierboven, maar ook via Edge/Firefox/IE11 krijg ik melding dat de film niet geladen kan worden. Ook bij mij fout in de tijdstippen van de TV gids en ook al vaak het volgende programma vermeld (horende bij het tijdstip).

Al diverse opties geprobeerd (herinstallatie van ZiggoGo en/of resetten van de App via instellingen pagina). Geen resultaat.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6916Posts
  • 788Oplossingen
  • 2009Likes
FeddeM, vervelend dat het niet lukt!

Zojuist heb ik ook geprobeerd wat programma's van BBC First terug te kijken en dat ging helemaal goed. Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou niet fout kan gaan, maar het lijkt zo wel op een individuele storing.

Lukt het al meerdere dagen niet? En kun je andere programma's/zenders wel terugkijken?

Groet,
Evert
FeddeM

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Klopt lukt al meerdere dagen niet en op twee verschillende laptops getest. Ook andere zenders geven een time-out. Zal het modem eens een herstart geven wie weet. Is wel vaker een oplossing.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6916Posts
  • 788Oplossingen
  • 2009Likes
Is inderdaad geen slecht idee! Wat je zou kunnen doen om te controleren of het aan je internetverbinding ligt, is verbinden met een ander netwerk (ergens anders) of als je een smartphone hebt met mobiele data, de app voor je telefoon gebruiken. Zorg dan dat je wifi uit staat zodat je 3G of 4G gebruikt, en dan proberen Replay TV te starten.

Lukt trouwens live tv kijken wel?
FeddeM

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nu getest op RTL8. Via WIFI/Ziggo netwerk geeft replay een time-out. Via de telefoon als hotspot werkt het wel. Modem al een herstart gegeven, geen resultaat. Speedtest gedaan en die geeft een goede snelheid. (20 down/2 up). Abonnement is 25/2,5. Geen idee waarom replay niet werkt. Ga zo nog wel via bedraad netwerk proberen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6916Posts
  • 788Oplossingen
  • 2009Likes
Werkt live tv kijken ook niet?
FeddeM

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Live is geen probleem. Ik zie dat er 2 uur geleden eenzelfde melding is gemaakt door een andere gebruiker.

FeddeM

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Lijkt op DNS probleem. Door reacties op een ander formum item ben ik gaan testen met de DNS instellingen. Wij gebruiken thuis niet de DNS servers van Ziggo maar OpenDNS. Wanneer ik de DNS instellingen op de laptop wijzig in google (8.8.8.8) werkt replay tv wel.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6916Posts
  • 788Oplossingen
  • 2009Likes
Super dat het opgelost is! Veel kijk plezier en een mooie zondag! 🙂
FeddeM

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ever8271DHet is een workaround maar niet de oplossing. Wij gebruiken bewust de DNS van OpenDNS als extra filter voor malware/phissing/filtering, en die kun je nu dus even niet gebruiken. Maar ik zie op het forum meerdere meldingen dat er problemen zijn bij gebruik van OpenDNS dus ik verwacht dat de technici van Ziggo hier mee bezig gaan/zijn.