Karel53

Level 5
  • 74Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

Regelmatig verbindingsprobleem bij Ziggo GO

Ik heb regelmatig problemen met de verbinding wanneer ik ziggo go gebruik op een computer. (buffering)

Modem gereset enz, probleem is van de laatste tijd.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel53
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

Beste mensen, ik heb het opgegeven en heb mijn tv abonnement opgezegd! Ga verder met internet only, kan die lawaaibox ook uit de kamer! grts, Karel53

Bekijk in context

95 Reacties 95
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat balen dat de verbinding met Ziggo GO de laatste tijd te wensen overlaat, @Karel53
Om te onderzoeken waar dit precies vandaan komt heeft @Bert een goede voorzet gegeven. Kop jij deze in met de gevraagde informatie? 🙂

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

werken ander streaming diensten zoals netflix etc wel stabiel ?

Karel53
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

maak geen gebruik van netflix oid , volgens een helpdeskmedewerker is de kabel van de versterker (FRA-712/N)

naar het modem mogelijk het probleem /-warmte-kou- uitzetting en krimpen van de kabel/, aangezien internet ook niet stabiel blijkt te zijn, misschien wordt er een nieuwe kabel gezonden???!

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Karel53
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

Kan het modem voor de zoveelste keer niet bereiken: dus up-en downstream niet mogelijk!

Bijgaand aansluitfoto's

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dat kan beter, een modem kan problemen krijgen als die achter een versterker aangesloten zit.

Daarom kan Ziggo je gratis een splitter sturen met een passende kabel voor je modem.

 

Maak je verbinding met de wifi van het modem?

Of ben je verbonden met een netwerkkabel?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Bert roept, wij draaien 😉 Er is een splitter met coaxkabel naar je onderweg, @Karel53

Hiermee kun je het modem zo rechtstreeks mogelijk op jouw eerste aansluitpunt aansluiten en verwacht ik heel eerlijk gezegd dat de problemen verholpen zijn.

Uiteraard horen wij deze bevestiging graag van je. Laat je dit even weten zodra je alles aangesloten hebt en het even hebt kunnen testen?

Karel53
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

@Bert Ik maak verbinding met de wifi van het modem.

Karel53
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

In afwachting van een splitter met coaxkabel! , bedankt Jiri!
Ik ga het uitproberen.

Karel53
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

Wacht nog steeds op beloofde splitter met coaxkabel....

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Jeetje, wat waardeloos @Karel53 Sorry!
Ik weet niet wat er precies mis gaat, maar heb de kabel en splitter nogmaals voor je besteld. 
Je ontvangt ieder moment een bevestiging hiervan. 

Karel53
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

Jiri, Kabel ontvangen, waarvoor dank, maar kan ik een splitter kopen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als er een kabel en splitter verzonden is, kunnen die apart binnenkomen.

Karel53
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

@Bert , Ik wacht af!! (niet praktisch) edoch...

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Zeker niet praktisch, @Karel53. Wel zie ik dat de splitter inderdaad nog onderweg is. Ik heb deze handmatig een zetje gegeven en hij komt direct die kant op.

Karel53
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

Heb trouwens verbinding gelegd van aansluitpunt naar modem zonder versterker...dit geeft toch weer verbindingsproblemen!!? Wacht de splitter wel even af!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je wel het modem 30 seconde van de stroom gehad?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Karel53! Ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad 🙂 Heb je de splitter inmiddels mogen ontvangen en zo ja, is het gelukt deze aan te sluiten? We zijn allen erg benieuwd naar je bevindingen!

Uitgelicht topic