Gisteren keek ik Najib op veronica en na 3 kwart viel ik in slaap. Nu wil ik het terugkijken op ziggogo, maar kan dan niet van af 3 kwart starten, maar moet vanaf het beginblok aan reclame, na dit begin blok kan ik dan door skippen tot aan het volgende reclame blok. enzoverder, kan dat niet anders?
Ik weet dat je op een eigen recordsysteem kan abonneren, maar vertik het om extra kosten te moeten maken om iets terug te kunnen kijken zonder reclameblokken.
Iemand suggesties/tips om dit zelf te regelen (of om ziggo ander beleid hiervoor in te laten voeren)?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een Humax iHDR TV-recorder aangesloten aan de coax kabel voor de open zenders is een mogelijkheid.
Verder worden tegenwoordig opnames afgeschermd met HDCP.
HDCP staat voor High-bandwidth Digital Content Protection. Het is een vorm van digitale kopieerbeveiliging die ontwikkeld is om te voorkomen dat auteursrechtelijk beschermde digitale audio- en videocontent ongewenst gekopieerd kan worden tijdens de overdracht van het ene apparaat naar het andere.
@Bert schreef:Een Humax iHDR TV-recorder aangesloten aan de coax kabel voor de open zenders is een mogelijkheid.
Dat kan ook prima voor de gecodeerde kanalen echter is er dan wel een smartcard noodzakelijk die Ziggo niet los levert.
@AnoIemand de dvb-c ontvangers hebben vaak juist twee tuners zodat je niet speciaal naar het kanaal hoeft te kijken terwijl je het opneemt.
@SRF met het Recordsysteem wordt Cloudopname bedoeld wat bij TV Compleet en TV Max bij de prijs is inbegrepen. Bij de andere provider(s) werkt het nagenoeg allemaal hetzelfde dus via cloudopname. Waar dit wordt aangeboden was dat al jaren voor dit bij Ziggo werdt geïntroduceerd, er zijn ook providers die dit niet in hun pakket hebben.
Er zijn naast Ziggo nog diverse andere providers (netwerken) die televisie via DVB-C distribueren daar kan je met elke geschikte dvb-c tuner alles opnemen. De mogelijkheid om bij cloudopname de reclame door te kunnen spoelen zal op termijn steeds minder worden of de prijs voor de cloudopname functie gaat omhoog. Want dit is uiteindelijk inkomsten derving voor de commerciële kanalen. De kopers van reclametijd gaan niet de hoofdprijs betalen als het bereik steeds kleiner wordt.
Een abonnement bij NLZIET premium is ook nog een optie dan kan je sommige uitzendingen ook reclame vrij terugkijken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Commerciele zenders bestaan om je reclame te laten kijken, daarvoor zijn ze opgericht.
@AnoIemand Als je diensten wilt gebruiken, dan zijn daar kosten aan verbonden, niemand anders gaat de kosten voor jou betalen van producten die jij gratis wenst.
Commerciële zenders zijn gratis om te kijken en de kosten worden betaald door de reclame makers.
Wil je zonder reclame kunnen kijken, dan betaal je zelf de kosten die commerciële zenders moeten maken om programma's aan te kopen en uit te zenden.
Aan jou de keuze of reclame of betalen voor geen reclame, niemand anders gaat voor jou wensen betalen.
Alleen de zon gaat voor niets op en oh ja, ook weer gratis onder.
Dank voor de niet-tips reacties, en de info die ik natuurlijk al wist 😉
Ik heb 3/4 van de reclames al bekeken, maar moet dat dus wéér doen om bij het punt te komen waar ik gebleven ben.
Vroeger was er een vidiorecorder en had daar ook geen abo voor nodig.
Zou ik nu zelf een recorder daarvoor willen gebruiken , dan kan dat alleen voor dat éne kanaal dat dan actief moet zijn en
vraag 'daar' dus advies voor hoe ik het zo kan realiseren dat ik zelf elk gewenst programma kan opnemen zonder abo of beperktheid (dat de decoder aan moet staan op dat specifieke kanaal)?
Wat voor TV Pakket heb je?
Ik denk dat je bij geen van de Pakketen dit kan doen.
Als je opneem Functie hebt, kan je voor eind de aflevering nog in Opname zetten. Dan kan je Reclame's doorspoelen, als Opname is afgelopen.
Ik zou niet weten welk RecordSysteem je bedoeld.
Ik zou niet weten hoe het andere Providers gebeurt.
Een Humax iHDR TV-recorder aangesloten aan de coax kabel voor de open zenders is een mogelijkheid.
Verder worden tegenwoordig opnames afgeschermd met HDCP.
HDCP staat voor High-bandwidth Digital Content Protection. Het is een vorm van digitale kopieerbeveiliging die ontwikkeld is om te voorkomen dat auteursrechtelijk beschermde digitale audio- en videocontent ongewenst gekopieerd kan worden tijdens de overdracht van het ene apparaat naar het andere.
@Bert schreef:Een Humax iHDR TV-recorder aangesloten aan de coax kabel voor de open zenders is een mogelijkheid.
Dat kan ook prima voor de gecodeerde kanalen echter is er dan wel een smartcard noodzakelijk die Ziggo niet los levert.
@AnoIemand de dvb-c ontvangers hebben vaak juist twee tuners zodat je niet speciaal naar het kanaal hoeft te kijken terwijl je het opneemt.
@SRF met het Recordsysteem wordt Cloudopname bedoeld wat bij TV Compleet en TV Max bij de prijs is inbegrepen. Bij de andere provider(s) werkt het nagenoeg allemaal hetzelfde dus via cloudopname. Waar dit wordt aangeboden was dat al jaren voor dit bij Ziggo werdt geïntroduceerd, er zijn ook providers die dit niet in hun pakket hebben.
Er zijn naast Ziggo nog diverse andere providers (netwerken) die televisie via DVB-C distribueren daar kan je met elke geschikte dvb-c tuner alles opnemen. De mogelijkheid om bij cloudopname de reclame door te kunnen spoelen zal op termijn steeds minder worden of de prijs voor de cloudopname functie gaat omhoog. Want dit is uiteindelijk inkomsten derving voor de commerciële kanalen. De kopers van reclametijd gaan niet de hoofdprijs betalen als het bereik steeds kleiner wordt.
Een abonnement bij NLZIET premium is ook nog een optie dan kan je sommige uitzendingen ook reclame vrij terugkijken.
[quote]Alleen de zon gaat voor niets op en oh ja, ook weer gratis onder.[\quote]
Om op het woord 'Alleen' terug te komen (aangezien we toch al van mijn vraag/onderwerp afwijken : - )).
Al het leven/bestaan dat wij kennen op onze aarde is afhankelijk van dit gebeuren. Zoals de bijbel (en andere religie van nu tot 3000 jaar terug!) het metaforisch heeft vertaald naar 'The son of God' werd in feite onze ster -de zon- bedoeld.
Dor het woord 'Alleen' te gebruiken doet u dit belangrijkste fenomeen te weinig waarde toekennen. Wij -mensen- hebben bezit verzonnen, daar op volgend een ruilsysteem, dan goud als algemeen tussenruilmiddel, en met nog wat tussenstappen en we heben geld, ofwel je plastic kaart.
En zie waar dit 'alles' 'gratis' mee is begonnen, we nu in een (ziek) kapatalistisch systeem vastzitten , dat ons economisch verzonnen idee moet blijven groeien als een tumor of anders in elkaar stort als een kaartenhuis en we weer`terug bij af zijn, onze -op een luchtbel ontwikkelde- welvaart weg en terug naar de barbaarse tijd waar de sterkste wint (ook een natuurljk aspect).
We gaan(/moeten) net zo lang door-consumeren totdat onze aarde is leeggezogen om ons economisch systeem te blijven voeden en de 'tumor' klapt , ook dan zijn we weer terug naar de sterkste wint.
Zoals ik uw geen-antwoord (op mijn vraag) interpreteer, verdedigt u dit econoisch systeem door mij er aan te 'moeten' herinneren aan de ontwikkeling van de mens, waar het daardoor lijkt dat u er trots op bent (anders snap ik uberhaupt niet waarom u het nodig vond te moeten reageren met uw antwoord)!
Ik weet niet waar het fout is gegaan, maar aangezien de zon altijd gratis op is gekomen en wij alles wat daardoor 'gratis' gecreeërd is, er voor hebben gekozen dit toe te mogen eigenen als bezit, daar knelt iets en is mijns inziens een verkeerde keuze gemaakt : - )
PS. Alstublieft, geef -mij- voortaan liever geen reactie als het niet de antwoord is op de gestelde vraag (want wij -individuele mensen- kijken allemaal anders naar hoe de wereld in elkaar steekt) !?
Was dit nou maar uw eerste reactie geweest in paats van de herinnering aan de hedendaagse commercie-toestanden .
Thanx @RoWi en althans ook @Bert voor de antwoorden. Ik gaat op zoek naar een HDR -TV recorder of dvb-c tuner ( zo'n smartcard heb ik al)
((, maar een abo om ziggo nog meer te spekken daar pas ik voor, daar ben ik niet te commercieel voor ingesteld ; - ))
Mijn eigenlijke wens is dat ziggo dit oppakt (daarom plaats ik de vraag hier) en zou inzien dat als je 3 kwart van een commercieel programma hebt gezien er een ander oplossing komt om het laatste kwart te kunnen zien zonder dat je omslachtig van reclameblok naar reclameblok moet springen en daarbij gedwongen bent de tijd uit te zitten van die reclameblokken, daar-voor is de aangeboden terugkijk-functie 'flut' .
Dat ik de vraag hier moet plaatsen is omdat de andere weg -naar de 'klantenservice ' van ziggo- al helemaal geen optie is!
Nog een kleine aanvulling. Het kunnen doorspoelen van reclame bij het terugkijken via Ziggo Go verschilt enorm per kanaal. Bij History en Discovery is dit geen probleem. Het probleem zit puur bij de Nederlandse commerciële kanalen en ik vrees dat dit niet zal veranderen. Dit heeft met onderlinge afspraken te maken.
En ondanks dat we steeds meer reclame voor geschoteld krijgen is de prijsverhoging ook maximaal. Ergens begrijp ik dit niet.
Omdat reclame inkomsten lijkt me voor de zenders zijn en de inflatie verhoging voor Ziggo.
Twee losstaande zaken dus.
Maar Ziggo hoeft er niet mee akkoord te gaan. Die faciliteert dit toch? Of zie ik dit fout? Het is een extra functie verzorgd door Ziggo. Dat lijkt mij juist geld te kosten (en irritatie bij de kijker). Iemand wordt er beter van en in dit geval NIET de klant die al betaald.
Ik heb het gisteravond even uitgeprobeerd. Op mijn externe harde schijf film van RTL7 opgenomen, de reclames kun je gewoon nog doorspoelen.
@HaJee83 schreef:Ik heb het gisteravond even uitgeprobeerd. Op mijn externe harde schijf film van RTL7 opgenomen, de reclames kun je gewoon nog doorspoelen.
Maar dat is via de tuner van de TV zelf, en dat moest je opnemen terwijl je keek.
@A-B schreef:Maar Ziggo hoeft er niet mee akkoord te gaan. Die faciliteert dit toch? Of zie ik dit fout? Het is een extra functie verzorgd door Ziggo. Dat lijkt mij juist geld te kosten (en irritatie bij de kijker). Iemand wordt er beter van en in dit geval NIET de klant die al betaald.
Cloudopname was pure noodzaak met de komst van de Next in 2019. Ziggo hoeft er inderdaad niet akkoord mee te gaan, dan kan het gebeuren dat alle RTL/DPG Media kanalen verdwijnen bij Ziggo, of dat er helemaal geen cloudopnames op die kanalen mogelijk worden.
Zag ik niet ergens voorbij komen dat je zelfs geen reclame meer kon doorspoelen op een externe schijf? Ik keek trouwens naar een streamingdienst.😁
@HaJee83 schreef:Zag ik niet ergens voorbij komen dat je zelfs geen reclame meer kon doorspoelen op een externe schijf? Ik keek trouwens naar een streamingdienst.😁
Niet in dit topic, zojuist even terug gelezen. De hoofd kwestie is dat je bij het terugkijken/Replay op de Nederlandse commerciële kanalen de reclame niet kan/mag doorspoelen.
Of topic
Een film op Rtl7 opgenomen op een externe harde schijf vanaf een streamdienst?
Klopt niet in dit topic, weet even niet meer welk topic het was. RTL7 opgenomen en ondertussen gekeken naar een streamingdienst. Niet dit dus: 'en dat moest je opnemen terwijl je keek.'
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.