Slider2nl

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ramp: Laatste update ziggo go app voor google tv

Verschrikkelijk wat ziggo gedaan heeft met de laatste update voor ziggo go. ik start me google tv 4k chromecast. Ik zet de ziggo go app aan en krijg een oerlelijk menu structuur te zien. Ook tevens erg langzaam, blijft hangen, en al helemaal de optie kwijt om direct tv te kijken is omslachtig. De oude versie was wel 100x al niet 1000x beter dan wat ze nu in elkaar hebben geplakt met tape. Dit is letterlijk een stap terug de tijd in. Waar html nog net in de kinderschoenen stond.


Weet niet wie ze hebben aangenomen en hoe hij ziggo personeel heeft overtuigd dat dit de app is die het moet worden. Maar ik zou hem ontslaan hiervoor.

 

Zelfs de ziggo logo opstart animatie is een ramp ziet er niet netjes afgewerkt uit. En stottert. Ziggo neem een voorbeeld aan het netflix en disney opstart scherm.

 

ik zou de update terug draaien maar helaas de optie niet. Vind erg jammer dat het team dit zo heeft toegelaten. 

39 Reacties 39
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Slider2nl , eris een probleem met de update van ziggogo.  Dat kan gebeuren, maar de communicatie vanuit ziggo is per definitie een probleem, en dat duurt waarschijnlijk langer dan het probleem met de app.😉

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Slider2nl, welkom op de Ziggo Community!

 

Jammer dat je ontevreden bent over de nieuwe update. We lezen uiteraard ook de diverse feedback en koppelen dit allemaal terug. Wat betreft de opstartanimatie is dat bijvoorbeeld bekend. Het niet direct live tv kunnen kijken (en de menustructuur an sich) is vooralsnog een keuze geweest, maar ik zal je feedback daarin ook doorzetten.

 

Het blijven hangen hoort natuurlijk niet. Zijn er specifieke scenario's of momenten waarin dit gebeurt?

Slider2nl
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Zodra de app opstart staat er al geen informatie onder de zenders als je op een zender staat en deze openend dan blijft de onderkant donker gradient en gebeurt er niks dan ga je terug selecteert andere zender dan duurt het wel een 20/30 seconden eerder je de zender optie menu lijst krijgt. En zelfs die was 10x sneller in de oude versie en zo zijn er nog meer bugs

magic88

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Tijdens pauze krijg je na een aantal seconden een grijs scherm te zien. Lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling. Tevens moet je voor pauzeren twee keer de knop indrukken, eerst kon dat met 1x, net zoals met Netflix. Ik vind de bediening echt veel slechter geworden. Heb net ook al per ongeluk de aflevering vanaf het begin gestart door een zeer onlogische indeling. En telkens na elke volgende aflevering weer ondertiteling Nederlands opnieuw aan moeten zetten (al was dat bij vorige versie ook, maar verbeter dat dan in ieder geval...).

 

Zet svp gewoon even de oude betere software terug, ik zie alleen verslechteringen met deze nieuwe versie.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Na de update van de Ziggo App op mijn Google TV werkt het allemaal een stuk trager.

Als je na het opstarten op een zender klikt, blijft er een 10-20 sec een zwarte waas hangen.

Je kunt dan nog niet scrollen oid. Na dat deze weg is werkt het weer

 

Het vreemde is dat NED2 bij mij nu totaal niet meer werkt.

Als ik hier heen ga heb ik beeld en geluid, echt zodra de onderbalk verdwenen is dat krijg ik zwart beeld.

Alle andere zender (voor zover geprobeerd) geven wel beeld.

 

Terug kijken van programma's op NED2 werken wel goed.

 

Streamen via de de Ziggo APP via een iPhone werkt de zender wel

Dysan

Level 5
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

Ik ben het helemaal eens, gigantisch traag en onlogische wijzigingen, als je nu een programma aanklikt krijg je niet eens de vraag of je vanaf het begin terug wil kijken, grijze balk onderin beeld bij opstarten live tv (via back toets weghalen)

Juist de google tv aangeschaft omdat de kabel niet goed zou zijn naar boven, en een extra media box dus geen optie was (uiteindelijk lag het aan het modem, maarja kwaad is al geschied)

ik beaam bovenstaande meldingen

 

trick94f

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Inderdaad een ongelooflijk rampzalige update. Bij alle handelingen sterke vertragingen. En zeer vreemde wijzigingen: geen opnamedatum/tijd meer bij het overzicht van opnames!?!?!?!? Tja!!! Heb gelukkig via een harde fabrieksreset van mijn tv een oude versie van de Ziggo app terug kunnen zetten en meteen automatische updates uitgezet. Vernieuwing is niet per definitie vooruitgang:(

Edjil

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Helemaal mee eens, bagger. Dolby audio werkt ook niet.

magic88

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Jammer dat men niet reageert. Hoe moeilijk kan het ook zijn om vanuit Ziggo de oude versie voorlopig weer terug te zetten. Dit, de prijsverhoging per 1 juli (alweer), instabiliteit van mijn internetverbinding, slechte helpdesk service heeft mij wel doen besluiten om over te stappen. Misschien tot over een jaar.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Zodra de app opstart staat er al geen informatie onder de zenders als je op een zender staat en deze openend dan blijft de onderkant donker gradient en gebeurt er niks dan ga je terug selecteert andere zender dan duurt het wel een 20/30 seconden eerder je de zender optie menu lijst krijgt. 

Deze is bij ons bekend en we werkend hard aan een oplossing!

 

Tevens moet je voor pauzeren twee keer de knop indrukken, eerst kon dat met 1x, net zoals met Netflix. 

Dit is vooralsnog een bewuste keuze geweest, maar we hebben de kritiek hierover verzameld en doorgezet.

 

Bij alle handelingen sterke vertragingen.

We hebben de traagheid in onderzoek en hopen dit in een volgende release op te lossen!

Arkhan_Soul

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande kritiek en als ik Ziggo was zou ik wanneer het na de eerstvolgende release niet een heel stuk beter is en je je klanten serieus neemt, ook echt overwegen om terug te gaan naar de vorige versie en op deze stabiele versie van app  (waar iedereen tevreden over was) voortborduren. 


Ik weet niet hoeveel tijd het gaat kosten, maar mocht het updaten van de Ziggo app een aantal weken duren dan zou het voor ons allen (de klanten) erg wenselijk zijn om tijdelijk terug te schakelen naar de vorige versie van de app (of ons in ieder geval de mogelijkheid te geven om zelf de oude versie te installeren) totdat de huidige versie aanzienlijk is verbeterd.  

Updates zijn er om verbeteringen aan te brengen, als je dan van de één op andere dag een update door voert die niet alleen de hele layout van de app aanpast (wat naar mijn mening ook onnodig was, want de layout was juist duidelijk en overzichtelijk) maar daarnaast ook veel trager werkt dan de vorige versie van de app dan voel je je als klant niet serieus genomen.


Verwijderd account
Niet van toepassing

Wat een slechte update voor Google tv/Android tv.. Nu merkte ik 2 weken geleden ongeveer dat er een update was geweest dus ik kijken nou verschrikkelijk traag in reactie tijd, bediening niet handig haperingen in beeld eigenlijk gewoon alles slechter dan wat het was.. Bij de vorige app werkte alles prima maar ziggo moet zo nodig alles kwa lay out hetzelfde hebben als op de media box next nou uiteindelijk na een avond ergernis de vorige app handmatig via apk bestand teruggezet ik weer blij want het werkte weer als een trein tot vanavond nu wordt ik gedwongen door ziggo om toch weerde nieuwe niet goed werkende app te gebruiken.. Ik gebruik de app op 2 verschillende tv's een Sony en Philips op beide dezelfde issues ik snap niet dat wanneer je zo'n grote update uitbrengt deze niet eerst helemaal goed test en waarom laat je niet gewoon wat langer de mogelijkheid open om de oude app te gebruiken.. Ziggo wat maken jullie het jezelf weer onnodig moeilijk.. Ik krijg steeds meer het idee dat jullie liever van jullie abonnees af willen dan datje nieuwe aantrekt.. Ik hoop dat er weer ergens een alternatieve versie op beschikbaar komt want die nieuwe app is echt verschrikkelijk 

somnabula

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Voor wanneer is de volgende release gepland?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @somnabula

 

Goede vraag! We hebben daar nu nog geen concrete datum voor. Zodra die er is, laat ik het uiteraard weten.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Alex is er dan wel een mogelijkheid om die blokkade om de oude app te gebruiken er af te halen tot gisteren avond werkte dit prima nu ben ik gedwongen om die nieuwe app te gebruiken die dus duidelijk nog niet af is. Ik zou het zeer appreciëren als ik tot de tijd dat de nieuwe app verbeterd is versie 4.34.14 weer te kunnen gebruiken? Zou fijn zijn als ziggo dit mogelijk maakt en lijkt mij een kleine moeite 

Arkhan_Soul

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Alex zouden jullie inderdaad a.u.b. dan de oude app beschikbaar willen maken. Dit kan echt niet hoor, een nieuwe app uitbrengen die in alle opzichten minder goed is, erg traag is en verschillende bugs heeft.

Niet kunnen zeggen wanneer er een update voor deze app komt en ons niet de mogelijkheid geven om terug te gaan naar de wel goed werkende versie van de Ziggo app. Dat lijkt mij toch niet echt klantvriendelijk..


Verwijderd account
Niet van toepassing

@Alex zou je kunnen reageren op het verzoek van meerdere gebruikers hier die de oude app 4.34 terug hadden gezet maar die nu ineens niet meer werkt en gedwongen wordt om te updaten of jullie vanuit ziggo deze weer zo kunnen zetten dat in ieder geval voorlopig mensen deze kunnen gebruiken in de tussentijd dat jullie de nieuwe app kunnen ontwikkelen en testen en pas op te dringen wanneer deze goed werkt.. Ik denk dat hier meerdere mensen wel benieuwd naar zijn want alleen een reactie van dat het niet bekend is wanneer er weer een nieuwe release is is wel heel makkelijk vanuit jullie kant.. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Verwijderd account, @Arkhan_Soul,

 

De reden dat je hebt moeten updaten is niet omdat we dit willen opdringen, maar heeft te maken met een hotfix die uit is gekomen. Ik heb de wens en reacties doorgezet, maar verwacht eerlijkheidshalve op dit moment geen verandering op dat gebied.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Alex beetje flauwe reactie ik heb deze vraag 2x gepost omdat dezelfde vraag in 2 topics speelt en je kunt toch gwoon naar je antwoord verwijzen zoals je nu hebt gedaan.. Het blijkt wel weer dat ziggo totaal niet meedenkt met de klant zo'n simpele oplossing en dat wordt dan weer weggewuifd nou je weet wel weer waar je staat als klant bij ziggo.. Waar ik dan ook wel benieuwd naar ben is hoe zo'n proces gaat bij jullie naar zo'n nieuwe app want hij lijkt totaal niet getest voor Android tv.. Ik zit er serieus over te denken om mijn abbo op te zeggen hierdoor erg jammer dat er niet mee gedacht wordt voor een oplossing vanuit ziggo en ook doodleuk iemand anders hier als reactie krijgt het is niet bekend wanneer er een nieuwe release komt dus kortom de Android tv gebruikers van de app hebben pech? 

Uitgelicht topic