1
Vraag
2
Reageer en help mee
m.deuring

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Push to tv casten

Ziggo go app is gekoppeld aan sinds kort ontvangen mediabox next mini.

Maar kan nu via mobiel niet meer casten naar tv op bijv terras en slaapkamer. 

Er verschijnt nu icon push to tv. 

Echter door huidige abbonement kan je programmas die je kan terug kijken  niet bekijken? 

27 Reacties 27
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21931Posts
  • 993Oplossingen
  • 6872Likes

Zou je het icoon misschien kunnen uploaden.

Ziggo Go zijn sommige programma's wegens rechten niet terug te kijken en kan er met een Opname wel terug gekeken worden, maar deed u Casten met de telefoon naar de Media Box van de Media Box af of via een Chromecast. Waarom zou u de Media Box naar een andere installatie casten, volgens mij is dit niet meer mogelijk.

Anders komen er in afzienbare tijd Ziggo medewerkers die u verder kunnen helpen of leden die u kunnen helpen als dit probleem blijft ontstaan.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13642Posts
  • 1144Oplossingen
  • 5869Likes

Hey @m.deuring . Welkom hier. 

Het is nu niet volledig duidelijk wat er wel en niet lukt. Kan je iets meer informatie geven? Of is het inmiddels allemaal opgelost? 🙂 

Garihd

Level 12
  • 744Posts
  • 25Oplossingen
  • 368Likes

screen-0~2.jpg

Het lijkt erop dat deze functie wordt bedoeld hiermee kan men kiezen om te kijken via de app of via de mediabox.

Via de Mini mag men in combinatie met TV Start twee dagen terugkijken. Via de app is deze restrictie er niet.

In principe zouden er nu twee iconen zichtbaar moeten zijn dus ook het gewone Cast symbool.chromecast-icon-resized.png

m.deuring
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het is inderdaad het icoon dat hierboven staat. Ik heb de andere icoon van Chromecast niet meer. Zoals gezegd heb ik die niet meer sinds ik een next mini heb gekregen van Ziggo. En de Ziggo Go app op mijn telefoon daaraan gekoppeld is. We keken regelmatig programma s via de app op telefoon terug. Om deze vervolgens met Chromecast op tv af te spelen. Al ongeveer twintig jaar trouwe klant (begonnen bij @Home. ) begin nu te twijfelen om toch over te stappen. Moet nu nog duurder abonnement om programma terug te kunnen kijken?

m.deuring
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Want door next mini maar twee dagen tijd om terug te kijken?

youriy

Level 17
  • 2843Posts
  • 148Oplossingen
  • 656Likes

Was mij eerder ook opgevallen. Net nog even geprobeerd, het moet nu rechtsonder via het 3 puntjes symbool.

Garihd

Level 12
  • 744Posts
  • 25Oplossingen
  • 368Likes

@m.deuring  schreef:

Want door next mini maar twee dagen tijd om terug te kijken?

Dat ligt niet aan de Mini dit is omdat u TV  Start afneemt. Deze klanten mogen om onduidelijke redenen wel 7 dagen terugkijken via de app maar niet via de Box.

@youriy begrijp ik jouw reactie nu goed om via chromecast te werken moet je een andere procedure volgen? 

Dan klopt de uitleg hier dus niet meer.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/streamen

De wegen van Ziggo blijven ondoorgrondelijk waarom nu zo afwijken van wat normaal is.

m.deuring
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wat ik ook probeer krijg nergens mogelijkheid om te casten naar tv/Chromecast zoals ik dat voorheen deed. Ook niet bij 3 puntjes symbool.

m.deuring
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb al jaren tv start. Vind ik kostbaar genoeg. Zeker omdat viaplay, Netflix, spotify ook gewenst is hier in huis met 3 kids. Op zich tevreden over Ziggo start. Snelheid internet ruim voldoende. Door koppelen van next mini (wat op zich super werkt) met Ziggo Go kunnen we niet meer chrome casten en daardoor niet via tv programma die we gemist hebben terug kijken. Bijkomend nadeel is dat we hiervoor Humax ontvanger gebruikten met harde schijf en daardoor eenvoudig programmas konden opnemen en later terug kijken. Ook deze optie is verdwenen omdat we next mini gebruiken. Hierdoor krijg ik sterk het gevoel dat we gedwongen worden om duurder abonnement te nemen. Niet handig terwijl concurrent bezig is met glasvezel aan te leggen... Goedkoper, sneller... Toch na twintig jaar eens informeren?

youriy

Level 17
  • 2843Posts
  • 148Oplossingen
  • 656Likes

Screenshot_20230928-110539.png

Screenshot_20230928-110500.png

youriy

Level 17
  • 2843Posts
  • 148Oplossingen
  • 656Likes

Soms wel, soms niet.

RoWi.

Level 20
  • 17418Posts
  • 739Oplossingen
  • 5787Likes

@m.deuring dat casten om via de app te kunnen terugkijken zou gewoon moeten kunnen daar hoort de Mediabox buiten te staan.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21931Posts
  • 993Oplossingen
  • 6872Likes

Zoals @youriy  al zegt, soms kan je een programma niet terug kijken en casten, dit is een rechten kwestie en kan Ziggo niks aan doen, dit programma moet je dan opnemen. Sommige zenders hebben dit en dat is afspraken met Ziggo en omroepen die er zijn. Casten van Media Box is heel ander iets, als een TV geschikt is kan je de App casten naar je TV. Die wordt vaak verward met de Chrome Cast.

RoWi.

Level 20
  • 17418Posts
  • 739Oplossingen
  • 5787Likes

@Dave! Een cast verbinding maken staat los van wel of niet mogen terugkijken. De cast verbinding zelf kan en mag altijd.

"Casten van Media Box is heel ander iets, als een TV geschikt is kan je de App casten naar je TV. Die wordt vaak verward met de Chrome Cast."

Dit is geen casten met deze methode gebruik je de app als afstandsbediening om de Next of de Next Mini te bedienen daar heeft de televisie niks mee van doen.

Of bedoel je screencast/screen mirror dit is of was met de Ziggo app niet mogelijk.

Het vreemde probleem van @m.deuring als ik goed lees is dat om welke vage reden dan ook de Cast icoon is verdwenen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21931Posts
  • 993Oplossingen
  • 6872Likes

De Mirascreen die is nooit lekker gewerkt met Ziggo daar mee eens en casten kan de klant evengoed maar sommige dingen terug kijken is niet mogelijk, TV Basis 2 dagen is dit beperkt.

Ik denk zelf dat @m.deuring  even de Ziggo Go App op zijn toestel moet verwijderen als het een Android is via de Google Play Store, App opzoeken en verwijderen.

Als het via Apple gaat, dan naar Instellingen > Algemeen > iPhone Opslag > Opruimen Verwijderen

Daarna telefoon herstart en opnieuw de App downloaden en inloggen.

Wat voor telefoon gebruikt u als ik vragen mag, want de Samsung en Apple hebben issue met de Chromecast. Maar hoeft niet.

Wanneer heeft u voor het laatst de Mini gekregen want het kan ook nog zijn dat de administratie nog niet goed is verwerkt en dat de Mini nog niet is geaccepteerd in de Ziggo Go App in dat geval wil ik wel even vragen of een Ziggo Medewerker hier naar kan kijken, want topic wordt nu lang en we komen niet verder, bij deze vraag ik even om hulp.

youriy

Level 17
  • 2843Posts
  • 148Oplossingen
  • 656Likes

Even ter verduidelijking, zodra er een next-mini op je account staat is er geen cast-symbool meer zichtbaar rechtsboven. Casten moet dan via de drie puntjes rechtsonder maar die mogelijkheid ontbreekt dus soms. Hoe vaak weet ik niet, ik heb maar een paar programma's geprobeerd.

Garihd

Level 12
  • 744Posts
  • 25Oplossingen
  • 368Likes

@youriy  schreef:

Even ter verduidelijking, zodra er een next-mini op je account staat is er geen cast-symbool meer zichtbaar rechtsboven. Casten moet dan via de drie puntjes rechtsonder maar die mogelijkheid ontbreekt dus soms. Hoe vaak weet ik niet, ik heb maar een paar programma's geprobeerd.

Dat is dan een bug  in de software, geen enkele gekoppelde mediabox mag die invloed hebben.

Als dit de bedoeling is dan wordt het tijd voor een uitleg hierover.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 1677Posts
  • 185Oplossingen
  • 768Likes

Hoihoi @m.deuring!

We zoeken graag voor je uit wat er gaande is waardoor je niet kunt casten! Zou je je postcode en huisnummer onder je gegevens kunnen plaatsen? Dan kunnen wij hier op onderzoek uit!

m.deuring
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

**moderator heeft privé gegevens verwijderd** 

Sinds komst van next mini is inderdaad

Chromecast icoon verdwenen rechtsboven. Dat is nu push to tv.

Stipjes ondereen bieden ook geen mogelijkheid tot chrome casten. 

Terwijl kids en wij op bijv slaapkamers, terras /overkapping chromecast hebben aangesloten op TV's.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic