Ik heb de volgende problemen bij de Ziggo go app (via tablet en twee telefoons, dus wifi) en via de browser (via laptop m.b.v. browsers Google en Microsoft Edge via internet en met Windows10):
a) Soms kan ik Ziggo go via de app en de via de browser helemaal niet openen. Ik sluit Ziggo go en probeer het opnieuw en meestal lukt het dan wel.
b) Als het openen de eerste poging lukt moet ik vaker ca. 40 seconden wachten voordat Ziggo go geopend wordt.
c) Wil ik dan een opname afspelen dan kan ik vaker nog eens ca. 20 seconden wachten.
d) Vaker moet er wat gedownloaded worden (Ik dan dat "draaiende pijltje) Ik krijg dan vaker de mededeling dat de internetverbinding weg is gevallen, terwijl de snelheid volgens de Ookla speedtest ruim boven de 250 Mbps ligt.
d) Soms stopt het beeld (en geluid) een paar seconden en gaat daarna weer gewoon door.
Dit probleem heb ik al een paar maanden en er wordt blijkbaar niet erg vlot gewerkt door de IT-afdeling om dezze (niet alleen bij mij) bekende problemen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat er problemen zijn met de Ziggo Go app, dat is bekend, alleen met Edge in Windows 10 worden geen problemen gemeld, alleen als internetsignaal problemen zijn, een download kan dan snel genoeg zijn, maar daar zie je de haperingen niet goed, omdat andere kanalen in je modem de download overnemen.
Met een stream merk je die haperingen wel heel snel.
Op zoek naar de oorzaak:
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Geachte Bert,
Ik probeerde de gegevens van down- en upstream zo door te geven maar helaas. Daarom stuur ik bijgaand foto's inzake de aansluiting in de kamer van internet en 3 foto's inzake de down- en upstream. Ik moest ze vanaf het laptopscherm fotograferen en kunnen toezenden. Ik hoop dat je hieraan genoeg hebt.
@ScottishCloggy "Ik probeerde de gegevens van down- en upstream zo door te geven maar helaas."
Als het goed is kun je die kopiëren en hier plakken.
Ik zie heel veel T3 Timeouts die je als hapering kunt ervaren.
Bedankt voor je reactie. Maar hoe ontstaan die T3 timeouts en wat kan ik tegen die time outs doen?
Aan de T3's kun je zelf niets doen, dat zijn haperingen in het binnenkomend signaal.
Om de splitter uit te sluiten, kun je het witte kapje eraf halen?
Ik heb de video over het weghalen van het witte kapje bekeken maar ik heb een totaal andere splitter, zie bijgaande foto. De splitter zoals in de video heb ik niet in bezit maar de splitter van de foto is destijds aangebracht door een Ziggomonteur omdat die beter zou functioneren. Dus wat kan/moet ik nog doen m.b.t. de splitter?
@ScottishCloggy Het geld ook voor de splitter die jij hebt uit dezelfde periode.
Er is met die witte kapjes een ontwerpfout, die zijn te diep en als de splitter te diep in het witte kapje zit, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos met allerlei storingen tot gevolg.
@ScottishCloggy, heb je de splitter nog even gecheckt? Benieuwd hoe het inmiddels is met het signaal?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.