1
Vraag
2
Reageer en help mee
barendse7579

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Problemen met Ziggo GO app op Xiaomi HD TV stick / Mi S Box

IK heb voor mijn 2e tv een Xiaomi HD 4k tv stick . deze is gekoppeld via HDMI en via eigen stroom toevoer.

geen enkele App geeft problemen echter bij het gebruik van de Ziggo Go app heb  ik vaak de situatie dat de stick plotseling restart.  Heeft iemand ook dit probleem of wie weet hoe ik dit potentieel kan oplossen.

Ik heb al contact gehad met zowel de help desk van Xiaomi als die van ziggo. Beide kunnen niet helpen  dus ik hoop via deze weg een oplossing te vinden.

Gr. Jeroen 

Oorzaak bekend

Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 7090Reacties
  • 820Oplossingen
  • 2895Likes

Hi @familiehartjes ,

Ja, hier wordt nog steeds aan gewerkt. Zoals je in mijn vorige reactie kon lezen, ligt het crashen niet alleen bij ons. Dat neemt niet weg dat ook de performance van Ziggo GO zelf beter kon. In de update die gisteren is verschenen, 4.4.6.6215,  zitten hier opnieuw verbeteringen in. Houd er rekening mee dat het crashen dus nog wel voor kan komen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 7090Reacties
  • 820Oplossingen
  • 2895Likes

@Peters.69 - Een termijn heb ik helaas niet, als die er is, delen we dat uiteraard. Het is goed om te weten dat dit niet uitsluitend bij Ziggo ligt. Het is een issue in combinatie met de software van de stick/box en ook andere live applicaties kunnen hier last van hebben. Zoals je aan de datum van de openingspost kunt zien, speelde dit probleem ook al voor de 'grote' update van Ziggo GO in juni. Er wordt ook vanuit Google en Xiaomi gekeken naar dit probleem.

ggoudbeek

Level 3
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb vandaag in de ziggo app iets veranderd namelijk de video refresh rate aangezet.

INSTELLINGEN / SYSTEEM/ VIDEO REFRESH RATE aangezet

En na bijna 2 uur nog geen crash moest toen toen weg dus kan niet zeker zeggen dat het de oplossing is maar hoop dat het er meer proberen. 

212 Reacties 212
anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8856Posts
  • 556Oplossingen
  • 2177Likes

heb je de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ?

Kimmie-44

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ik heb toevallig precies hetzelfde probleem als Jeroen en ik had al de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit heeft helaas niet geholpen voor mij na een uur of wat viel hij gewoon weer uit. Dit probleem is bij mij pas sinds 1 a 2 maanden,hiervoor werkte de app prima op de xiaomi mi tv stick.

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8856Posts
  • 556Oplossingen
  • 2177Likes

is het probleem ontstaan na een software update ?

Kimmie-44

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Nie dat ik weet in mijn geval dan, ik heb wel die tp link deco wifi boosters ongeveer een maand geleden geïnstalleerd?

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8856Posts
  • 556Oplossingen
  • 2177Likes

is het probleem ook via andere wifi netwerken ?

Kimmie-44

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

De wifi in huis is sinds die boosters prima,heb nog maar zelden dat de wifi uitvalt, maar het is ook mijn enige wifi netwerk in huis, als ik de boosters uitzet dan heb ik niet meer automatisch de wifi terug van het modem zelf

Kimmie-44

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ik heb nu de hoofdbooster uit het stopcontact en de internetkabel hiervan die in de connectbox modem zat eruit gehaald en op de resetknop van de connectbox gedrukt, daarna de tv stick verbonden met de wifi van de connectbox en nu doet de ziggo go tv app het nog steeds is niet uitgevallen, dus het ligt hieraan maar wat zou ik nu kunnen doen dat ik m'n wifiboosters weer zou kunnen gebruiken? Want voor de telefoons in huis is dit wel handig

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8856Posts
  • 556Oplossingen
  • 2177Likes

had je de wifi boosters in access point of router modes geïnstalleerd ?

en zijn ze bekabeld of draadloos verbonden onderling of met de modem

Kimmie-44

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

In acces point zoals bij de beschrijving stond en onderling draadloos

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8856Posts
  • 556Oplossingen
  • 2177Likes

voor een snelle en stabiele verbinding is het aanbevolen alle Deco’s bekabeld met de router te verbinden 

indien mogelijk kun je een Deco eens verplaatsen 

Kimmie-44

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Net als Jeroen die dit topic eigenlijk heeft gestart, heb ik met andere apps zoals netflix en disney+  op de xiaomi mi tv stick geen last van uitval,dit is alleen met de ziggo go tv app. Met de gewone ziggo go app op mijn telefoon heb ik hier ook geen last van. 

Nu na een uur is de ziggo go tv app weer uitgevallen, dus het ligt toch ook niet aan de wifiboosters maar waarschijnlijk gewoon aan de ziggo go tv app

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 8856Posts
  • 556Oplossingen
  • 2177Likes

dan is waarschijnlijk een bug in de app zelf 

een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic zij kunnen het doorgeven aan de juiste afdeling voor onderzoek

Daandaan72

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb precies hetzelfee probleem. 3 mnd geleden was alles nog perfect en sinds een tijd crashed de MiTV stick bij elk programma die je streamt. Soms duurt het een kwartier soms een uur. Begint met haperen en dan valt hij in een vaste loop en reboot de stick zichzelf. TV stick heeft de laatste update en de ziggo app heb ik ook meerdere keren opnieuw geinstalleerd. Bug zit zeker in de ziggo app. Andere apps hebben totaal geen last van dit euvel.

Kimmie-44

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Oké bedankt voor het meedenken!

ik hoop dat ze de app kunnen verbeteren, want op deze manier is het niet te doen helaas

barendse7579
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ja heb ik gedaan ook terug naar fabrieksinstellingen

barendse7579
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ja heb dit probleem ongeacht wifi netwerk

JeMoeder

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zit met exact hetzelfe probleem. Vastlopend beeld en spontane reboots bij het kijken naar de Ziggo Go- app op mijn Xiaomi Mi Box S. Andere apps geven dit probleem niet. Niets helpt, opnieuw installeren van de app, de Mi Box resetten naar fabrieksinstellingen. Er is geen update geweest van de box, ook niet van de Ziggo app. Heel vervelend dit. Op het Tweakers forum zie ik, dat ik niet de enige ben met exact dit probleem met dezelfde hardware.

Jantjeh

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook exact hetzelfde probleem van het restarten van de mi tv stick tijdens het gebruik van de ziggo go app. 

Andere apps geven geen problemen. 

Hopelijk komt ziggo snel met een update om dit probleem op te lossen. 

JeMoeder

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb contact gehad met de afdeling app support van Ziggo. Na wat onderzoek vanuit hen zien de developers in de statistieken, dat er de afgelopen weken een groter aantal crashes van de app is. Aan het eind van deze of het begin van de volgende maand zal er een grote update van de app live gaan, waarin de app crashes opgelost zouden moeten zijn, is mij verteld. Nog even geduld dus.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic