barendse7579

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Problemen met Ziggo GO app op Xiaomi HD TV stick / Mi S Box

IK heb voor mijn 2e tv een Xiaomi HD 4k tv stick . deze is gekoppeld via HDMI en via eigen stroom toevoer.

geen enkele App geeft problemen echter bij het gebruik van de Ziggo Go app heb  ik vaak de situatie dat de stick plotseling restart.  Heeft iemand ook dit probleem of wie weet hoe ik dit potentieel kan oplossen.

 

Ik heb al contact gehad met zowel de help desk van Xiaomi als die van ziggo. Beide kunnen niet helpen  dus ik hoop via deze weg een oplossing te vinden.

 

Gr. Jeroen 

Uitgelicht
ggoudbeek

Level 3
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb vandaag in de ziggo app iets veranderd namelijk de video refresh rate aangezet.

INSTELLINGEN / SYSTEEM/ VIDEO REFRESH RATE aangezet

En na bijna 2 uur nog geen crash moest toen toen weg dus kan niet zeker zeggen dat het de oplossing is maar hoop dat het er meer proberen. 

223 Reacties 223
1dhel1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Holthuizenmooie kerstgedachte :-).

Ik gebruik nu een paar maanden NLziet zonder ook maar één keer een probleem gehad te hebben. Natuurlijk is dit niet de juiste oplossing en ik mis ook een aantal zenders die Ziggo wel heeft. Af en toe gebruikt ik Ziggo Go, gaat iedere keer weer mis. Een vervangende stick lijkt me een prima oplossing.

Mvmierlo

Level 5
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Gezien gebrek aan duidelijke informatie en aantal dreigementen op huiselijk geweld vanuit mijn vriendin zijn wij ook over naar NLziet.
Geloof er niet in dat Ziggo dit nog tijdig gaat oplossen en heb er genoeg energie inzitten.
Mijn vertrouwde Xiaomi sticky performed perfect met alle andere aanbieders en zo ook NLziet. 
Brief met de officiële in gebreke stelling gaat er in de kerst vakantie wel uit zodat Ziggo dan maar mijn abonnement voor NLziet mag vergoeden.


Ziggo succes met je puinzooi, zoals Famke Louise mooi zei .. #ikdoenietmeermee   


Peters.69

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex

 

Op welke termijn worden de nieuwe releases verwacht? 3maanden 6 maanden ...1jaar? Ik denk dat wij meer dan genoeg geduld hebben gehad. Ook omdat andere apps wel goed werken op de xaiomi tv stick. Na de feestdagen als er nog geen oplossing is stap ik ook over van ziggo. Of jullie moeten bereid zijn een vergoeding te geven om een ander device aan te schaffen.  Een tegemoetkoming voor al deze ellende vind ik sowieso al op zijn plaats. 

1dhel1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Peters.69  ik sluit me aan bij @Peters.69 .

Mooi voornemen voor 2023.

Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes

Het is nu wel duidelijk dat Ziggo geen klantvriendelijk bedrijf is, ze zijn niet eens instaat om te reageren op een tijdelijke oplossing!
Zo als Alex al eerder reageerde “ ZOEK ZELF MAAR NAAR EEN ALTERNATIEVE OPLOSSING “ 

Misschien bedoelt Alex een andere PROVIDER!
Aan U nu de keus.

Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes

Op dit moment kan ik niets anders bedenken dat deze Ziggo community niets anders is als een middel om ontevreden klanten in de maling te nemen en aan het lijntje te houden, na meer dan 6 maanden alleen maar geneuzel van zogenaamde moderatoren! 
Bij deze vraag ik aan de Ziggo leiding,  LOS DIT PROBLEEM OP!

Bij geen reactie van Ziggo  voor 1 januari zal dit worden voorgelegd bij de rijdende rechter.

 

 

 

1dhel1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Peters.69 - Een termijn heb ik helaas niet, als die er is, delen we dat uiteraard. Het is goed om te weten dat dit niet uitsluitend bij Ziggo ligt. Het is een issue in combinatie met de software van de stick/box en ook andere live applicaties kunnen hier last van hebben. Zoals je aan de datum van de openingspost kunt zien, speelde dit probleem ook al voor de 'grote' update van Ziggo GO in juni. Er wordt ook vanuit Google en Xiaomi gekeken naar dit probleem.

Peters.69

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Een antwoord van niets dus. Andere apps werken normaal nooit geen problemen. Dus lijkt mij dat het probleem bij ziggo ligt. Eerder werkte het wel. Dus tja....maar ik neem aan geen compensatie voor de langdurende problemen of vergoeding voor een nieuw device? Nou Alex fijne jaarwisseling en in januari stap ik over. 

1dhel1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Is er dan toch nog hoop? Durf het nog niet te geloven.

 

Ziggo GO blijft hoofdpijndossier voor Ziggo, maar problemen nu opgelost
Online tv-dienst Ziggo GO blijft een periodiek terugkerend probleem voor Ziggo. De meest recente problemen zijn volgens het kabelbedrijf vanaf vandaag opgelost.

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-go-blijft-hoofdpijndossier-voor-ziggo-maar-problemen-nu-opgelos...

familiehartjes

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Inmiddels is de laatste reactie op dit topic een maand en de laatste update van de Ziggo Go TV app 3 maanden geleden...
...en natuurlijk is er nog helemaal NIETS opgelost, dus enorm trage app op de Mi-TVstick die regelmatig crashed, vastloopt en frustrerend ongebruiksvriendelijk werkt...! En dit is enkel en alleen bij de Ziggo Go TV app het geval, dus NIET bij Netflix, NIET bij Videoland, NIET bij F1TV-Pro, NIET bij Disney+, NIET bij YouTube en NIET bij NL-Ziet...


Kennelijk wacht 'men' bij Ziggo gewoon totdat de mensen met een dergelijke MI-device danwel teleurgesteld afhaken, het gelaten accepteren of noodgedwongen een duurdere/andere mediaplayer aanschaffen...in 1 woord SCHANDALIG!

Dus: 
1. Wordt er nog aan gewerkt om dit te verbeteren?

2. Wanneer kunnen we de volgende app-update verwachten?

3. Wat is de verwachting van de mogelijkheid om deze issues permanent en 100% op te lossen?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @familiehartjes ,

 

Ja, hier wordt nog steeds aan gewerkt. Zoals je in mijn vorige reactie kon lezen, ligt het crashen niet alleen bij ons. Dat neemt niet weg dat ook de performance van Ziggo GO zelf beter kon. In de update die gisteren is verschenen, 4.4.6.6215,  zitten hier opnieuw verbeteringen in. Houd er rekening mee dat het crashen dus nog wel voor kan komen.

PienoitHellimon

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Lekker die laatste update, ik moet nu weer iedere dag opnieuw login gegevens invoeren.

Wanneer testen jullie eens iets voordat je een nieuwe versie live zet?

Marc3

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Nog maar eens aan de logge Ziggo boom schudden.

 

Het is schering en inslag met die ziggo app op de xiaomi mi box s.

Helemaal irritant met RTL4 als je aan het terug kijken bent en die %^@#*@ reclames niet kunt doorspoelen. 

 

Voor de zoveelste keer de whiskas, aldi, lidl reclames mogen zien.

Nog maar niet te spreken wat dit met de gezinsleden doet....

 

Zie video met het bekende hangen en vervolgens complete restart van de box.

 

En nogmaals, alles draait stabiel behalve de ziggo app........

 

Godzijdank hebben ze hier KPN glasvezel aangelegd.

Sta werkelijk op het punt over te stappen na 20 jaar ziggo.

Ben er helemaal klaar mee, helemaal na die 'inflatie' correctie...... en we nog meer gaan betalen...

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Marc3,

 

Goed dat je je recente ervaringen blijft delen, hoe frustrerend ook. Aan de Ziggo-kant hebben we al eerder verbeteringen aangebracht, en ondanks dat je alleen met Ziggo GO problemen ervaart, zijn we helaas nu ook afhankelijk van Xiaomi/Google Play die dit in onderzoek hebben. Ik heb navraag gedaan naar de laatste stand van zaken en hoop spoedig een update te hebben.

Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes

 Hi @Alex

"zijn we helaas nu ook afhankelijk van Xiaomi/Google Play die dit in onderzoek hebben". ?????          (dit is een probleem wat Ziggo heeft veroorzaakt en het zelf moet oplossen)

Misschien is Ziggo vergeten dat alle problemen met diverse TV sticks zijn ontstaan na de door Ziggo gelanceerde UPDATES / SYSTEEMWIJZIGINGEN!!!!! Die meer geheugen vragen!

Het eerste probleem met de Xiaomi sticks was te weinig Ram (1Gb) geheugen wat voor problemen zorgde.

Vervolgens een Google TV stick met 2 GB Ram geheugen gekocht en deze heeft maanden goed gewerkt, tot dat Ziggo weer is gaan kl...en  en vervolgen er weer diversen problemen ontstonden waarvan enkele intussen zijn opgelost, en nu nog bijna iedere keer wachtwoord opnieuw moet ingeven!

Het nu nog openstaande probleem van het wachtwoord is op diverse manieren op te lossen, hier is geen raket geleerde voor nodig!

Tot slot:  Het zou mij niet verbazen dat Ziggo niet zo blij is met al die apparaatjes waar zij niets aan verdienen,  op deze manier ze uit de markt te halen, om hun verdien model de Mini Next  te promoten!

Marc3

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes


"Laten we de zaterdagavond FANTASTISCH maken met de Ziggo app...................."

 

@Ziggo, kijken jullie ook gezellig mee? 😆

Wat een gedoe de app kan genereren?

 

Let ook op de tijd rechtsboven.

Totaal dik 6 minuten gedoe om de Ziggo App weer bruikbaar te krijgen.....

Leg dit maar eens uit aan je gezinsleden om de app weer werkend te krijgen.


Dan eindelijk na 3 minuten resetten, opstarten enz loopt het beeld weer vast en geluid loopt door (6 minuten verstreken).

 

Om vervolgens daarna (niet op video, gaat te snel).

Ziggo er weer uit knalt en de Mi Box weer opnieuw moet opstarten.... tot 2 keer aan toe.

 

Laten we het fantastisch maken.........  leuke slogan.... 🙄

 

Kijk gezellig mee 😖:

 

Bugs - ellende Ziggo App video 

Twan356

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Misschien een kleine tip indien de beeld vast loopt maar geluid loopt door bij de Ziggo Go app dan gauw even een keer terug spoelen vaak gaat hij dan weer verder uiteraard met een klein stukje herhaling

Lijkt mij een communicatie/bufferings probleem waarschijnlijk door een te trage of slechte Wifi.

 

Succes en "veel kijk plezier met de geweldige Ziggo Go app"

Marc3

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Twan,

 

Bedankt. Er ligt hier een Cat6a UTP rechtstreeks vanaf het Ziggo modem naar de Mi Box (nog geen 50cm UTP).

Station van wifi en zogenaamde trage verbinding zijn we allang gepasseerd.

 

Die app draait gewoon voor geen meter.

 

Zou fijn zijn als Ziggo support ook eens zou reageren op mijn 5 minuten durende video.

Om op zijn minst eens de prio te verhogen of met concrete actie plannen te komen.

 

Wat mij ook opvalt is dat werkelijk niemand van support eens om log files of crash reports vraagt of op zijn minst eens zelf een tijdje met deze combi tv gaat kijken.

 

 

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Marc3,

 

Ik heb je filmpje gezien en heb het intern doorgestuurd naar de afdeling die hier over gaat. Ik kan er inhoudelijks helaas weinig over zeggen, behalve dat dit natuurlijk dramatisch werkt op deze manier (of eigenlijk gewoon niet). We verwachten op korte termijn een nieuwe grote update, ook voor Android TV, die hopelijk het meeste van je problemen weg zal nemen, maar een toezegging kan ik nog niet doen. We houden jullie op de hoogte als het zover is.

Uitgelicht topic