Franzki
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Problemen Ziggo Go op Android na netwerkonderhoud KPN

Thuis heb ik internet via KPN glasvezel. TV kijk ik via Ziggo met een smartcard in mijn TV en ik gebruik de Android app om terug te kijken etc.

Afgelopen vrijdag 11 juni heeft KPN onderhoud uitgevoerd aan het netwerk. Vanaf dat moment gaat het terugkijken op Android niet goed meer op meerdere devices, zowel in de app als in de browser. Regelmatig staat het beeld stil en krijg ik de melding dat mijn internetverbinding niet stabiel is. Op Windows lijken er in de browser weinig problemen met Ziggo Go. En mijn internetsnelheid lijkt gewoon goed met een lage ping en een bandbreedte van > 60Mbps down.

Ik heb contact gezocht met KPN maar ze willen me niet helpen. Ze willen niet vertellen wat voor werkzaamheden ze hebben uitgevoerd. KPN concludeert in elk geval dat er niks mis is met hun netwerk en dat het probleem toch echt bij Ziggo moet zitten.

Heeft iemand advies hoe ik dit het beste kan aanvliegen?

Ik heb het KPN-modem al helemaal gereset naar fabrieksinstellingen en een Android device helemaal opnieuw geïnstalleerd.

Kan het te maken hebben met een omzetting naar IPV6? Want KPN wil geen inhoudelijke reactie geven maar het viel me op dat ik ineens overal IPV6 adressen tegenkom...

11 Reacties 11
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45238Reacties
  • 2685Oplossingen
  • 9782Likes

Zie je ergens in de instellingen van de KPN router iets met Stateful en Stateless?

Zo ja, zet dan de instelling op Stateful.

Franzki
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas  is de enige optie in mijn Experiabox 12 het volledig uitzetten van IPV6. En dan lijkt het probleem vreemd genoeg verholpen. Maar dat lijkt me geen echte oplossing voor de lange termijn.

Overigens blijft het van de kant van KPN erg stil... weinig hulp uit die hoek.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7111Reacties
  • 298Oplossingen
  • 1740Likes

De naam komt me bekend voor, via Telfort nu dus bij KPN.

Het kan inderdaad met ipv6 in verband staan, als je dual stack hebt dus ipv4 en ipv6 zou dit weinig problemen mogen geven. Het lijkt dan deels een ziggo geval te zijn, het tv platform voor de app maakt blijkbaar geen gebruik van ipv6.

De Ziggo app en TV via Ziggo valt uiteraard niet onder het KPN service pakket.

Franzki
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het probleem dat ik met KPN heb is dat ze onderhoud uitvoeren aan het netwerk waarna ik problemen heb met Ziggo Go op Android... en dat ze mij niet willen vertellen wat er gebeurd is. En daardoor kan ik ook lastig bij Ziggo aankloppen.

Nu er een vermoeden is dat dit samenhangt met IPV6 in combinatie met de Ziggo Go op Android is er misschien iemand van Ziggo die kan meedenken...

RoWi.
Expert
Expert
  • 7111Reacties
  • 298Oplossingen
  • 1740Likes

Ik lees nu dat via windows er geen probleem is, dat maakt het weer lastiger, of gebruikt de windows machine enkel ipv4?

Franzki
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op de W10 machine heb ik IPV6 niet uitgezet... niet bewust in elk geval.

Op Android ging het op meerdere devices mis. Zowel bedraad als via WiFi. En zowel in de App als in de browser.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 701Reacties
  • 67Oplossingen
  • 157Likes

Hallo @Franzki

Wat super balen dat je sinds het onderhoud van KPN problemen ervaart met terugkijken

Het is mij nog niet helemaal duidelijk waar deze problemen precies vandaan komen en dit wil ik dan ook graag met je onderzoeken.

Als ik het goed begrijp gaat live kijken via de Ziggo GO app voor Android wel goed en ervaar je het enkel bij terugkijken?
De apps zijn helemaal up to date? Heb je ze ook al even verwijderd en opnieuw gedownload?
Hoe werkt het via jouw mobiele netwerk of een ander wifinetwerk?

Ik hoor graag van je

Franzki
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Jiri,

Ik reageer even kort.

Problemen zijn op meerdere Android apparaten geconstateerd.

- Samsung telefoon (app,wifi)

- Android box (app/browser, bedraad)

Problemen niet gezien op W10 in de browser.

Problemen alleen geconstateerd bij terugkijken omdat ik live kijk op mijn TV met smartcard.

Androidbox gereset naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw geïnstalleerd.

KPN Experiabox teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Inmiddels heb ik van KPN begrepen dat ze toch iets raars aan mijn glasvezel hebben gemeten en ik wil eerst even wachten wat hier uitkomt.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 701Reacties
  • 67Oplossingen
  • 157Likes

Dankjewel voor jouw heldere omschrijving @Franzki Ik kan mij goed voorstellen dat je eerst even wil afwachten wat er uit het onderzoek van KPN komt. Houd je ons hiervan op de hoogte? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5002Reacties
  • 1099Oplossingen
  • 1481Likes

Hi @Franzki
We zijn super nieuwsgierig! Is er nog wat uit het onderzoek naar voren gekomen? Ik hoop van harte dat de boosdoener namelijk is gevonden en jij weer kan genieten van Ziggo GO via de app.

Franzki
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Cecilia @Jiri 

Helaas heb ik geen antwoord... de problemen zijn nog een paar keer teruggekomen maar momenteel ervaar ik weinig last met online terugkijken via de Ziggo-app en browser in Android. Overigens moet ik daaraan toevoegen dat ik momenteel niet zoveel terugkijk.

KPN heeft uiteindelijk geen problemen geconstateerd met mijn (fysieke) glasvezelaansluiting. Wat er op netwerkniveau gebeurt bij KPN daar willen of kunnen ze geen inzicht in geven.

We weten dus niet of er bij KPN zaken zijn aangepast of dat Ziggo het heeft verholpen. Maar laten we hopen dat het nu blijft werken...

Uitgelicht topic