1
Vraag
2
Reacties
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Probleem met livestreams via Ziggo Go in Web Browser

Of het nu Fi is op Ziggo Sport of Wimbledon kwalificates op Eurosport.
Voortdurend komt stilstaand beeld en geluid voor.

Gebruikte Browsers: Firefox en Chrome onder Win7.
App is geen alternatief, want niet beschikbaar onder Win7. Win10 idem, maar systeem wordt gebruikt via RDP verbinding.

Geen vragen over technische kwesties rond mijn Internetverbinding.
Worden allemaal in de gaten gehouden en die zijn ok.
Speedtests DSL-reports: ok. Modem Up/Downstream waarden en network log: ok.

Abo: 250/25
Modem/Router: Arris IPv6 Dual Stack

Iemand een Tip ter verbetering? Of wellicht gelijke ervaringen met mogelijk een andere setup met PC en Web Browser.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Yep. Daar is de oorzaak. De CPU is ver boven zijn TDP van 77W, waardoor de ingebouwde thermische beveiliging zorgt dat hij kwa prestaties terug geschroefd wordt.
Stofvrij maken van de koelfan kan helpen. En wat verse koelpasta tussen CPU lid en fan.
Hij is dus niet kapot, maar de temperatuur nekt hem.
Ook kun je proberen met een gerichte tafelventilator de temperatuur in je systeem kast omlaag te krijgen. Maar dat is geen definitieve oplossing.
De temp van je moederbord is ook aan de hoge kant, maar dat is niet direct verontrustend en kan met stofvrij maken voor een groot deel binnen aanvaardbare normen worden gebracht.

Bekijk in context

10 Reacties 10
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Hoe is het gesteld met de temperatuur van je videokaart?
hanh
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Die zal wel niet zo best zijn. Moet dat ff bekijken.
Maar ook al eerder waargenomen in koelere tijden.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De grafische kaart is hier rond 54°C. Veel hoger en je hebt problemen. Is hier een oud beestje met 1GB geheugen.
Ik gebruik Speccy om het systeem te monitoren.
hanh
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Bekijk het plaatje.
Dit is gevaarlijk leven.
Aparte Video Card heb ik niet: CPU geintegreerde Graphics.
Moet ik het daarin zoeken?
Dan wordt het eens tijd voor vervanging van mijn destijds best advanced zelfbouwbeestje.......
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Yep. Daar is de oorzaak. De CPU is ver boven zijn TDP van 77W, waardoor de ingebouwde thermische beveiliging zorgt dat hij kwa prestaties terug geschroefd wordt.
Stofvrij maken van de koelfan kan helpen. En wat verse koelpasta tussen CPU lid en fan.
Hij is dus niet kapot, maar de temperatuur nekt hem.
Ook kun je proberen met een gerichte tafelventilator de temperatuur in je systeem kast omlaag te krijgen. Maar dat is geen definitieve oplossing.
De temp van je moederbord is ook aan de hoge kant, maar dat is niet direct verontrustend en kan met stofvrij maken voor een groot deel binnen aanvaardbare normen worden gebracht.
hanh
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Verlate reaktie. Thanks.
Je hebt gelijk. De kast staat open naast me. Overal stof ook. Niet zo handig. Gemakzucht.
Ga daar iets aan doen.

2 ervaringen.
Leewinnen tegen Japan. Paar miniten ok, daarna freezes.
Vandaag stukje F1 Oostenrijk bij RTL Duitsland: ok (!) Zal wel niet veel bekeken worden.

Die Max, toch. Als ie maar geen straf aan zijn broek krijgt.
Bij RTL Duisland vonden ze wat ie deed ook prachtig.

Ik zal dit alles wat beter moeten gaan testen om hier iets verstandigs over te kunnen gaan zeggen. En de behuizing schoonmaken en weer sluiten voor betere koeling.

Kom erop terug.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik had vorig jaar hetzelfde.
Opgelost door de koel fan (die is meestal zo vervuild dat vernieuwing de beste oplossing is) te verwijderen en te vervangen door waterkoeling.
De temperatuur van je moederbord hoef je je niet druk om te maken. Die hoge temp van >80°C is waarschijnlijk je VRM. Die worden bij de gemiddelde kwaliteit MB altijd vrij hoog.

Nu nog aan het bijkomen van de enerverende race. Nu nog afwachten wat de "commissie" van wijze mannen beslist.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
KBX458 Lekker bezig zo, dat is de spijker op z'n kop.

Een pannetje erop en je kunt gratis eieren pocheren hanh
Ik heb ooit 2 extra kleine silent fans, die lucht erin bliezen, ingebouwd in mijn kasten om dit te voorkomen en een deken eruit gehaald.
hanh
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Update. Ik blijf hier een beetje mee klojen.
Niet echt fanatiek.
Aan de koeling heb ik niks gewijzigd. Foei! Hoe lui.
Wel iets opmerkelijks.

  • met Live streams van de Zenders krijg ik meteen of na een tijdje problemen = freezes van beeld en geluid;
  • heb nu al een flinke tijd een On-demand stream van 'Big little lies' lopen. Niks aan de hand.
Ik vraag me af: wat betekent dit? Lagere bitrate? Internet speed is 250/50. Enige gebruiker. Dat kan het probleem niet zijn. Etc.

Blijf hier wel mee bezig. Er is meer aan de hand dan een wat hoge CPU temperatuur, naar mijn smaak. Is mijn Arris ConnectBox ook een verdachte?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Zolang het koelingsprobleem niet is aangepakt, is het zinloos met jouw systeem als referentie, de connectbox te verdenken. Dat zou je met een ander systeem (laptop o.d.) kunnen controleren.
Met de te verwachten warmte van de komende dagen wordt het voor jou wellicht interessant om je systeem te testen met een benchmark en een stress test.
https://downloadcenter.intel.com/product/66427/Intel-Extreme-Tuning-Utility-Intel-XTU-
Daarmee kun je o.a. zien hoe warm het omhulsel van de CPU wordt en wanneer de thermische beveiliging in werking treedt.
Ook de diagnostische tool, apart te downloaden op zelfde bladzijde, kun je uitproberen. Als het niet compatible is, krijg je vanzelf een pop up en wordt installatie geweigerd.
Veel plezier met onderzoeken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic