1
Vraag
2
Reacties
Harrie57

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Probleem met Ziggo tv app op Apple TV hd

Hallo

 

Wij kijken tv via Ziggo tv app op Apple TV. 
Dit ging goed tot 2021-08-18. 
Op 2021-08-18 zagen wij een “storing 404. (3)” en hadden geen beeld. 
Het probleem werd gelukkig door Ziggo opgelost. 
Maar na die dag hebben veel momenten met lage resolutie ( Apple TV doet dit bij traag ontvangst) en stilstaand beeld. Dit gebeurt meerdere malen per uur. 
Alle andere apps op de Apple TV geven deze problemen niet. 

Heeft  Ziggo of iemand anders hier een oplossing voor. 

Benieuwd naar jullie reacties. 

Groet Harrie 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Harrie57
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Paul

 

Bedankt voor je reacties. 
Sinds een week is het probleem weg. 
Hoe weet ik niet. Ik ben wel blij dat het niet meer optreedt. 

Haha nu heb ik sinds zaterdag een ondertiteling probleem bij npo 1-2-3

Kijk eerst of iemand anders het ook heeft gemeld. 

Bekijk in context

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Harrie57, fijn dat het probleem ineens opgelost is! 🙂 

Voor het probleem met de ondertiteling kun je eens de box opnieuw opstarten of de ondertiteling opnieuw instellen. Mocht dat niet werken, dan kun je het beste een nieuw topic openen, zodat we on topic blijven! Ook kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de klantenservice zelf! 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bozz

Level 7
  • 133Posts
  • 8Oplossingen
  • 77Likes

Wellicht heb je zelf al het e.e.a. geprobeerd, dat is dan handig om te vermelden.

 

Wat ik in een dergelijke situatie zou doen is de Ziggo GO app verwijderen, opnieuw installeren en kijken wat het resultaat is.

Harrie57
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank voor de snelle reactie.

 

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.

Dit is de enige actie die ik heb ondernomen.

 

Welke acties zijn er meer mogelijk?

Software Apple TV is up-to-date.

Alle andere apps hebben geen storingen.

Ik heb een abonnement van 600Mb ( die afhankelijk van de aantal gebruikers in de buurt op en neer gaat)

Apple-tv ontvangt hiervan 25Mb ( is dit aan te passen ?)

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo Harrie, welkom hier op de Ziggo Community!

Goed dat je de app al even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd hebt. Wel balen dat het probleem niet opgelost is.

Ik ben vooral benieuwd naar hoe de Apple TV aangesloten zit op internet. Is dit via een kabel of via wifi? Loopt de verbinding rechtstreeks of maak je gebruik van eigen apparatuur zoals een router, switch of booster? 

Harrie57
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Jiri

 

Fijn dat je reageert.

 

Mijn thuisnetwerk is een Apple Airport Extreme en Express.

Alle apparatuur in huis is draadloos aan mijn thuisnet verbonden. Dus ook de Apple TV.

 

De Extreme is met UTP gekoppeld aan de Ziggo modem/router.

 

Groet Harrie

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel voor jouw snelle reactie, Harrie57
Zie je kans om de Apple Tv eens bekabeld aan te sluiten? Al is het alleen maar om te testen of het dan wel goed gaat. 

Harrie57
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hé Jiri

 

Oke………. maar helaas heb ik geen lange Utp kabel

Maar mocht het me lukken om daar aan te komen, waar sluit ik hem dan aan?

Op de Ziggo modem? Welke poort?

 

Groet Harrie 

Steefb

Level 20
  • 16439Posts
  • 3043Oplossingen
  • 7718Likes

Op de modem, elke poort is goed.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Hey @Harrie57, we zijn inmiddels een tijdje verder. Ik hoop dat het gelukt is om de aansluiting bekabeld te testen en dat alles super goed werkt! Als het nog niet helemaal naar wens werkt, geef dan een gil! We blijven graag op de hoogte. 

Harrie57
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ja...... ff geleden.

De storingen met de Ziggo app komen nu iets minder voor, maar nog steeds regelmatig aanwezig.

Alle andere app hebben hier geen last van.

Geen UTP kabel dus niet kunnen testen. 

Mocht de UTP kabel een oplossing bieden, dan is dat voor ons geen oplossing. Wij blijven draadloos, dus een goede draadloze oplossing aanbieden.

 

Wel heb ik het volgende kunnen testen:

Wij hebben nl ook glasvezel in huis liggen.

Echter dan is de Ziggo app op de Apple-tv niet bruikbaar.

Maar de snelheid op de Apple TV is dan wel 5x sneller.

 

Wat mij opvalt is dat de snelheid op de glasvezel veel stabieler is als bij coax (Ziggo).

 

Alle metingen zijn natuurlijk momentopnamen.

 

Groet

Harrie

 

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1393Oplossingen
  • 7756Likes

@Harrie57 Zou je nog eens willen kijken naar de beeldinstellingen van de Apple TV en willen nagaan of de beeldoptimalisatie instellingen mogelijk roet in het eten gooien?

Harrie57
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Paul

 

Dit zijn de instellingen die ik vind. 
Wij hebben nog een oude Philips tv (720 lijnen)

groet

Harrie

F30B19A7-2401-4E23-A97B-972FFDE52211.jpeg

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1393Oplossingen
  • 7756Likes

@Harrie57 Goed dat je de instellingen van je TV gecontroleerd hebt! Kun nu ook eens controleren welke beeldinstellingen er op de Apple TV zelf ingesteld zijn? Op de Apple TV doe je dit als volgt:

  1. Ga naar de Instellingen-app.
  2. Kies voor Video en audio > Maak materiaal passend.
  3. Je vindt nu twee opties: Maak dynamisch bereik passend en Maak beeldsnelheid passend. Je kunt elke instelling los van elkaar aan- of uitzetten. Hierdoor wordt automatisch de juiste HDR-instelling en frame rate gekozen op basis van de getoonde inhoud.

Ik raad aan elke van de opties eens te proberen en te testen met welke instellingen Ziggo Go op jouw Apple TV het beste werkt. 

Harrie57
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Paul

 

Bedankt voor je reacties. 
Sinds een week is het probleem weg. 
Hoe weet ik niet. Ik ben wel blij dat het niet meer optreedt. 

Haha nu heb ik sinds zaterdag een ondertiteling probleem bij npo 1-2-3

Kijk eerst of iemand anders het ook heeft gemeld. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Harrie57, fijn dat het probleem ineens opgelost is! 🙂 

Voor het probleem met de ondertiteling kun je eens de box opnieuw opstarten of de ondertiteling opnieuw instellen. Mocht dat niet werken, dan kun je het beste een nieuw topic openen, zodat we on topic blijven! Ook kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de klantenservice zelf! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic