1
Vraag
2
Reageer en help mee
Callahan2

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Probleem Ziggo Go versie 2.3.55 Prod (22400), haperende stream (beeld) in combinatie met bluetooth.

Sinds week week 50?

Probleem Ziggo Go versie 2.3.55 Prod (22400), haperende stream (beeld) in combinatie met bluetooth.

 

Getest,

Wiffi, signal strenght -35 dBm  5GHz

afstand tablet tot router 4 meter wand gips.

afstandtablet tot  bluetooth 1 meter

 

Ziggo Go

 Geen bluetooth geen haperend beeld.

Met bluetooth haperend beeld.

 

Netflix

Geen bluetooth geen haperend beeld.

Met bluetooth GEEN haperend beeld.

 

Lijkt mij iets als probleem met de app Ziggo Go

14 Reacties 14
Callahan2
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

 

Slechte wifi- of Bluetooth-verbinding bij gelijktijdig gebruik van wifi- en Bluetooth-functies

Probleem:

Wanneer de gebruiker op Huawei MediaPad M5 tegelijkertijd wifi- en Bluetooth-functies gebruikt, maakt de telefoon geen verbinding met een wifinetwerk, vertraagt de netwerksnelheid of wordt het Bluetooth-gesprek onderbroken.

Oorzaak:

Dit komt omdat de wifi- en Bluetooth-modules van uw telefoon de 2,4 GHz-frequentieband delen en bij gelijktijdig gebruik elkaar kunnen storen.

Oplossing:

Voer de volgende stappen uit om dit probleem op te lossen:

  1. Schakel wifi of Bluetooth uit om storingen te voorkomen:
    • Als de wifiverbinding mislukt, schakelt u Bluetooth uit en opnieuw in nadat uw telefoon verbinding heeft gemaakt met een wifinetwerk.
    • Als de Bluetooth-functie prioriteit heeft, schakelt u Wi-Fi tijdelijk uit.

Alleen vreemd dat dit niet binnen netflex optreed. Treed sinds de melding maximum aantal schermen bereikl verholpen is

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Callahan2 wrote:

 

 

Alleen vreemd dat dit niet binnen netflex optreed. Treed sinds de melding maximum aantal schermen bereikl verholpen is

 

Goed dat je zelf al een antwoord hebt gevonden , ik wist dat ook niet en leer er weer wat van 😉 

Mogelijk dat Netflix minder bandbreedte gebruikt nodig heeft dan de Ziggo go app ? 

Zou je eens kunnen testen met een een of andere app die dat kan ?

Callahan2
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Blijft vreemd dat het nu na maanden optreed.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Callahan2 wrote:

Blijft vreemd dat het nu na maanden optreed.

 

 

Ja klopt maar mogelijk is het wel dat de Ziggo go app onder de motorkap de nodige aanpassingen heeft ondergaan ? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Callahan2,

Goed dat je inderdaad zelf ook even bent gaan testen en zoeken, dit is waardevolle informatie! Je gaf aan dat het probleem bestaat sinds het oplossen van ‘maximum aantal schermen bereikt’. Die melding had op de achtergrond diverse oorzaken, waarvan randapparatuur mogelijk aan één was gekoppeld. Het is dus inderdaad goed mogelijk dat er sindsdien iets is aangepast.

Elders lees ik net als jij dat de Mediapad M5 wat problemen kan hebben met zowel Bluetooth als Wifi ingeschakeld. De reden dat je dit met Netflix minder hebt, is mogelijk omdat deze vooruit kan laden. Als je bijvoorbeeld Live TV kijkt, kan dat niet, hij moet dan een meer constante verbinding hebben. Wellicht heb je er dus wel last van met Netflix, maar merk je dit minder.

Ik ga het uiteraard ook met de ontwikkelaars delen!

Callahan2
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Op magische wijze is het probleem zoals gekomen is weer verdwenen. Kunnen er externe invloeden de oorzaak zijn geweest?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dat is helemaal goed nieuws! Het is zeker mogelijk, in principe kunnen er ontzettend veel oorzaken zijn. Wellicht heeft je device een update gehad, of was er inderdaad een stoorzender op het gebied draadloos internet.

Gerard1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is dus eigenlijk niets op gelost.

De problemen komen mij bekend voor. Het elke keer controleren of ik wel mag kijken en de bluetooth verbinding. De problemen zijn er nog steeds. Even een oud tabletje gepakt met de oude app. Die liep een stuk beter. Er is kennelijk te veel aan de app toegevoegd waardoor er dingen fout gaan. Het personeel van de helpdesk (chat) begrepen het hele probleem niet eens. Dus het zou mij niet verbazen als er vele mensen zijn met dit probleem. 

Soms treed er enige verbetering op, maar de app en bluetooth is een drama. 

Het probleem is er nog steeds 14 Januari 2021.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Gerard1, goed dat je je hier meldt!

Begrijp ik goed dat je exact hetzelfde probleem ervaart? En dus géén problemen als Bluetooth uitstaat bijvoorbeeld?

Dit gebeurt op specifieke apparaten, we hebben het in onderzoek maar het is niet duidelijk in hoeverre wij dit kunnen aanpassen/verbeteren. Zoals gezegd lijkt het namelijk vooral mis te gaan bij wifi icm Bluetooth. Ook al werkt het voor jou in een eerder versie beter.

Gerard1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is natuurlijk een beetje vreemd dat het probleem alleen optreed bij de Ziggo app.

Alle andere software Netflix, Amazone en Youtube hebben er geen last van.

De app kan soms echt blijven hangen, minuten lang. Als het alleen aan de wifi/Bluetooth lag zouden er meer software programma's  problemen mee hebben, maar dat is niet zo.

Dat bepaalde tablet en telefoons niet optimaal werken als wifi en bluetooth aan staat is bekend. 

Er spelen meerdere dingen mee, bijvoorbeeld het 100 keer per seconde checken of iemand wel gebruik mag maken van de app. De nieuwe dingen die aan de app zijn toegevoegd de af gelopen jaren. De app is een beetje zwaar geworden en daarmee complex.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Het is natuurlijk een beetje vreemd dat het probleem alleen optreed bij de Ziggo app.

Alle andere software Netflix, Amazone en Youtube hebben er geen last van.

De app kan soms echt blijven hangen, minuten lang. Als het alleen aan de wifi/Bluetooth lag zouden er meer software programma's  problemen mee hebben, maar dat is niet zo.

Helder, maar dan ervaar je dus een ander probleem dan tot dusver in het topic beschreven. Bij sommige modellen (eerder besproken: Huawei MediaPad M5) lijkt Bluetooth niet goed te functioneren icm Wifi. Dat staat dus ook los van Ziggo GO, maar kan er wel invloed op hebben. Op basis van jouw berichten gaat het om andere zaken en kunnen er weer heel veel verschillende oorzaken zijn.

Callahan2
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bij mij is probleem weer op getreden. Met een wifi  analyzerr kwam ik er achter dat mijn connectbox op kanaal 6 met ander Ziggo klanten interfereert.

Ondanks dat connectbox op Automatisch en smart wiffi aanstaat. Blijf het wifi kanaal op 6. Nadat ik het kanaal handmatig op 9 heb gezet was probleem van haperend beeld weg.

Kan toeval zijn, of is dit een probleem van de laatste firmware update van de connectbox? Kan namelijk onder Ziggo Smart Wifi, Kanaal optimalisatie niet wijzigen. Staat vast op aan.

 

Gerard1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De wifi is niet het probleem, zelf op de slechtste plek in huis, doet de oude Ziggo app het op mijn oude tablet. Gebruik geen troep in mijn huis. 2 grote access point van Unifi. Dat is niet het probleem. Het probleem is bluetooth en de Ziggo app. En zijn veel tablet die hier problemen mee hebben. Neflix, Amazone video hebben alle geen problemen. 

Het is alleen de Ziggo app die ergens over struikeld.

Callahan2
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Denk dat je gelijk hebt. Het probleem is nog steeds aanwezig.

Alleen valt het me op dat in mijn omgeving een  ziggo... router staat welke op de analyzer als dichterbij (4 meter), dan mijn eigen ziggo... router(5 meter). Mijn Wifi punt geeft 45 dBm. Het andere wifi punt fluxueerd van 80 naar 50 dBm. Kan de nieuwe "SmartWiffi(mesh)" hiermee van doen hebben?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic