1
Vraag
2
Reacties
Kilianvalkhof

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Pakket in Ziggo go zónder bijbehorend TV pakket

Ik kijk nooit TV via de kabel. Oneindig reclame, vastzitten aan tijden, niet zelf kunnen kiezen... het is niet meer van deze tijd. Daarom heb ik sinds kort geen "TV Start" meer maar gewoon "kabel tv". Mediabox weg, lekker opgeruimd, hoppa.

 

Wel kijk ik heel vaak naar Netflix, Disney+ en, tot voor kort, HBO via de Ziggo Go app. Heerlijk. Kijken wanneer ik wil, geen reclames en voor series die al afgelopen zijn, lekker doorkijken. HBO heb ik via de Ziggo Go app als deal omdat ik een telefoonabonnement bij Vodafone heb. Goede deal!

 

Alleen... nu ik geen "TV Start" meer heb, mag ik ook geen HBO meer kijken via de app? Dat is jammer! Volgens mij is er geen reden waarom on-demand HBO kijken via de app gekoppelt moet zijn aan een tv abonnement?

 

Dus daarom mijn vraag: Kan dat niet anders? Waarom kan ik niet een pakket via de app "ontvangen" zonder dat ik ook via een mediabox lineare TV moet ontvangen? Dat kan vast beter!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Kilianvalkhof

 

Ik snap je heel goed, en eigenlijk is het ook een beetje onlogisch. 

Maar technisch gezien is het alleen nog mogelijk om de extra zenderpakketten te activeren op een Digitale ontvanger, waardoor deze automatisch ook beschikbaar komt in Ziggo GO.

Hoe dat precies zit, durf ik ook niet te zeggen. Maar ik ben wel van mening, net als jij en @RoWi. dat het zeker een verbeterpunt is voor in de toekomst. 

Ik heb hierover de nodige feedback ingediend, maar zo'n wijziging vind niet op korte termijn plaats. Voor nu heb je er dus vrij weinig aan, maar wie weet kun je in de toekomst weer genieten van zenders als HBO.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hoe staat één en ander in je Mijn Ziggo, als het één en ander veranderd is, kant tot 2 dagen duren voor alles weer in de achtergrond is bijgesteld voor Mijn Ziggo en Ziggo Go.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Kilianvalkhof
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit is al een tijd langer. Het was volgende de klantenservice niet mogelijk omdat de rechten in de Ziggo Go app gekoppelt zijn aan je TV abonnement. Ik werd geadviseerd om in de community te posten in de hoop dat het aangepast kon worden door het betreffende product team.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

om gebruik te kunnen maken van extra tv pakketten zoals movies en series l xl ziggo sport etc is minimaal een tv start abonnement vereist

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Movies & Series L is speciaal voor klanten met een Vodafone abonnement én Internet & Digitale TV van Ziggo. Je activeert dit gratis extra tv-pakket in Mijn Ziggo.

https://www.ziggo.nl/vodafone/gratis-extras/movies-series-l

 

 

Waar Digitale TV staat wordt eigenlijk Interactieve TV bedoeld(Start,Compleet,Max), zoals hiervoor al aangegeven klopt het dat je dit niet meer via de app kan en mag zien.

 

Kan het anders, want dat is de vraag, ja dat kan vast wel echter is dat momenteel niet het geval. Dat zal een beleidsverandering inhouden. Omdat Kabel TV ook Digitaal is kunnen we strikt genomen door de tekst op de movies en series L pagina wel verwachten dat ook KabelTV klanten toegang zou moeten houden.

 

Kortom werk aan de winkel om hier en daar wat teksten aan te passen of het beleid te wijzigen. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Kilianvalkhof

 

Ik snap je heel goed, en eigenlijk is het ook een beetje onlogisch. 

Maar technisch gezien is het alleen nog mogelijk om de extra zenderpakketten te activeren op een Digitale ontvanger, waardoor deze automatisch ook beschikbaar komt in Ziggo GO.

Hoe dat precies zit, durf ik ook niet te zeggen. Maar ik ben wel van mening, net als jij en @RoWi. dat het zeker een verbeterpunt is voor in de toekomst. 

Ik heb hierover de nodige feedback ingediend, maar zo'n wijziging vind niet op korte termijn plaats. Voor nu heb je er dus vrij weinig aan, maar wie weet kun je in de toekomst weer genieten van zenders als HBO.

Kilianvalkhof
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankje @RoWi. en @Jamyla! Ik snap dat dat niet zo maar aangepast kan worden, maar fijn dat het in ieder geval op de radar staat 🙂

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die net als ik vrijwel alles via apps kijken en dat ook zeker wel via de Ziggo Go app willen doen terwijl ze echt geen traditionele tv-kanalen hoeven te ontvangen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kilianvalkhof  schreef:

Dankje @RoWi. en @Jamyla! Ik snap dat dat niet zo maar aangepast kan worden, maar fijn dat het in ieder geval op de radar staat 🙂

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die net als ik vrijwel alles via apps kijken en dat ook zeker wel via de Ziggo Go app willen doen terwijl ze echt geen traditionele tv-kanalen hoeven te ontvangen.


De Ziggo Go app is verbonden aan het type abonnement je kan via de app ook de traditionele TV kanalen zien. Wat Het stukje Movies en Series L, de extra tv pakketten zijn zover ik het begrijp gekoppeld aan de serienummers van de mediaboxen of smartcards, niet aan Mijn Ziggo. 

Naast beleid zal er mogelijk meer moeten veranderen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic