1
Vraag
2
Reacties
Trakai

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opnemen op afstand werkt niet via de Horizon Go app

Vandaag de Horizon Mediabox succesvol geïnstalleerd. Na (her)installatie van de Horizon Go app op m'n iPad (succesvol ingelogd met m'n Ziggo-account) zie ik in de TV-gids van de app echter geen rood opname-icoontje/knopje bij de programma's staan om de programma's op afstand op te kunnen nemen. Dit was één van de belangrijkste reden om over te stappen naar de Horizon Mediabox. Iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden? Het is momenteel erg druk bij de Ziggo helpdesk. Ik ben overigens woonachtig in het oude Ziggo-gebied, mocht dit een rol spelen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul.Niezing

Level 13
  • 895Posts
  • 46Oplossingen
  • 58Likes
Als iets nieuw wordt geplaatst duurt het altijd enige tijd voordat alle achterliggende systemen dit hebben verwerkt. Reken hiervoor het gemak 48 uur voor dat zou het weer moeten werken.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Vlindertje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Trakai wrote:
Vandaag de Horizon Mediabox succesvol geïnstalleerd. Na (her)installatie van de Horizon Go app op m'n iPad (succesvol ingelogd met m'n Ziggo-account) zie ik in de TV-gids van de app echter geen rood opname-icoontje/knopje bij de programma's staan om de programma's op afstand op te kunnen nemen. Dit was één van de belangrijkste reden om over te stappen naar de Horizon Mediabox. Iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden? Het is momenteel erg druk bij de Ziggo helpdesk. Ik ben overigens woonachtig in het oude Ziggo-gebied, mocht dit een rol spelen.


Hier precies hetzelfde , vandaag een nieuwe box ontvangen omdat de oude kapot was.
Kan nu niet meer opnemen via de app!! Rode icoontje ontbreekt!!??
Paul.Niezing

Level 13
  • 895Posts
  • 46Oplossingen
  • 58Likes
Als iets nieuw wordt geplaatst duurt het altijd enige tijd voordat alle achterliggende systemen dit hebben verwerkt. Reken hiervoor het gemak 48 uur voor dat zou het weer moeten werken.
Trakai
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je Paul. Ik zal nog even wachten. Ik ben benieuwd...
Vlindertje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt!! Hij doet het sinds vandaag idd weer 🙂
Theo_R

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ben ook benieuwd hoe ik e.e.a. moet oplossen.
Opnemen "op afstand" buiten mijn eigen WiFi netwerk kan dat niet? Vreemd daar is deze app toch voor bedoeld?
Hiervoor had ik de oude UPC Philips mediabox en dat gaf geen problemen, zelfs vanuit Spanje kon ik gewoon opnamen instellen.
Waarom werkt dat niet (meer)???:?
Minke Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1526Posts
  • 78Oplossingen
  • 14Likes
Hoi Theo_R, staat je Horizon gewoon standby wanneer je dit probeert? Het kan soms zijn dat je een melding krijgt, maar dat het met de tweede poging wel lukt? Heb je ook al geprobeerd om de app opnieuw te koppelen aan je Horizon?
Trakai
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Minke. Bij mij werkt het nog steeds niet. Hoe koppel ik de Ziggo app aan de Horizon?
Theo_R

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Theo_R wrote:
Ben ook benieuwd hoe ik e.e.a. moet oplossen.
Opnemen "op afstand" buiten mijn eigen WiFi netwerk kan dat niet? Vreemd daar is deze app toch voor bedoeld?
Hiervoor had ik de oude UPC Philips mediabox en dat gaf geen problemen, zelfs vanuit Spanje kon ik gewoon opnamen instellen.
Waarom werkt dat niet (meer)???:?


Het gekke is dat er een melding verschijnt in de Ziggo Go app: "Je Horizion Mediabox kan niet in dit netwerk worden gevonden. Hierdoor kan je je Horizon Mediabox niet op afstand bedienen en geen live TV zenders en On Demand video's van deze app naar je Horizon Mediabox sturen. (meer...).
Het gekke is dat hij wél opneemt wanneer ik op 4G zit of op een ander WiFi netwerk, beetje verwarrend niet?:?

Deze melding heb ik nooit met mijn oude UPC (Philips) mediabox gehad, zelfs niet in het buitenland ook daar kon ik gewoon programma's (laten) opnemen.
Minke Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1526Posts
  • 78Oplossingen
  • 14Likes
Wat vreemd, Theo_R. Hebben jullie de app al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Heb je de vernieuwde app er al opgezet? https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/app/
Theo_R

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Minke Ziggo wrote:
Wat vreemd, Theo_R. Hebben jullie de app al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Heb je de vernieuwde app er al opgezet? https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/app/

Opnemen gaat inderdaad wel! Verschillende malen uitgeprobeerd, en het werkt inderdaad.
Alleen is de melding (zie mijn afbeelding in mijn vorige reactie) nogal verwarrend, je moet er gewoon dus niet naar kijken en er wat van aantrekken. De melding is dus alleen bedoeld om te waarschuwen dat de remote-control niet werkt en speellijsten en zo niet naar je Mediabox kan sturen. Alleen wanneer je in je eigen netwerk zit, is eigenlijk wel logisch.
Voor mij discussie gesloten.
Dank voor het meedenken en alle reacties!
Fijne feestdagen met al het moois wat de Mediabox ons voor tovert!:$
Trakai
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het opnemen op afstand werkt eindelijk. Ik had de Horizon Mediabox niet aangesloten op mijn thuisnetwerk. Om dit te bewerkstelligen, voer het volgende uit via de afstandsbediening van de Horizon Mediabox:

- Menu
- Opties
- Mijn thuisnetwerk
- Instellen thuisnetwerk
- Kiezen voor "Op de mediabox" of "Op het modem" (Ik heb de laatste optie gekozen. Je hebt het wachtwoord van de modem dan wel nodig)
- Volg de instructies op het scherm (een voortgangsbalk verschijnt en de mediabox wordt opnieuw opgestart)

Vervolgens de Ziggo Go app opnieuw installeren (melding ingesloten screenshot verschijnt dan bij het opstarten). De optie "Opnemen", rode knop bij het op te nemen programma in de TV Gids, verschijnt dan in de app.

Tevens zie je inderdaad via de instellingen van Ziggo Go app de menu-optie "Mijn mediaboxen".

Veel succes voor personen die nog steeds niet kunnen opnemen via de Ziggo Go app!
Myquai

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi, ik kan nog steeds niet opnemen op afstand. Al een aantal keer verbonden met het thuisnetwerk, ziggo app opnieuw geinstalleerd en drie telefoontjes met de klantenservice hebben niets opgeleverd. Mijn horizon go mediabox is 2 weken geleden door de monteur geinstalleerd.

Erg vervelend dat deze optie niet werkt en dat klantenservice mij niet verder kan helpen.

John
:@:@:@
Naj

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, volgens Paul Niezing moet je 48 uur wachten.
Ik moest 3 x 48 uur wachten.
Wel wat lang, vinden jullie ook niet? Maar als het werkt is het prima toch!!
Heb geduld dus.......
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Hai Naj, je reageert op een topic met als laatste antwoord 3 maanden geleden, ik hoop dat het inmiddels is opgelost.:D
Naj

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bert
Het is allemaal opgelost.
Het moet automatisch gaan met opnemen.
Dus geen thuisnetwerk etc.
Ik moest wél met een weekend ertussen wat langer wachten.
Oh ja....ik heb nu pas een horizon....mijn HUMAX is vanavond verkocht op marktplaats...::)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic