1
Vraag
2
Reacties
KevB

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Opnames streamen via Ziggo GO

Hallo, 

Ik had even een vraagje. Nu las ik op het forum al wel dat replay tv via de ziggo go app en een chromecast streamen niet mogelijk is. Maar nu was mijn vraag wat er wel gestreamd kan worden? Is het wel mogelijk om programma's te streamen die zelf zijn opgenomen of is dit ook niet mogelijk, aangezien ziggo geen 2e next box levert voor een 2e tv op de slaapkamer. De ci+ module bied hier helaas ook weinig mogelijlheden mee. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5940Posts
  • 700Oplossingen
  • 2504Likes

Goedemiddag @KevB 

Top dat je zelf al online een hoop hebt opgezocht. Wat je zegt, klopt helemaal. Replay TV streamen naar een Chromecast is vanwege uitzendrechten niet mogelijk. Maar, opnames kunnen wel worden gestreamd als je in het bezit bent van de Mediabox Next. Gezien jij die in bezit hebt, ga jij je vriendin erg blij maken met Goede tijden Slechte tijden 😉
Al adviseer ik wel om af en toe nog even gezellig samen een filmpje te doen, in plaats van jij beneden en zij boven! ❤️ Quality time is key!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

Waar lees je dat @KevB , daar staat vast ook wat er wel kan ? Hoe dan ook , Live TV en eigen opnames kun je streamen. Gehuurde films en Replay TV kun je niet streamen.

KevB
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Rene F wrote:

Waar lees je dat @KevB , daar staat vast ook wat er wel kan ? Hoe dan ook , Live TV en eigen opnames kun je streamen. Gehuurde films en Replay TV kun je niet streamen.

Lees in verschillende topics dat replay tv niet gestreamd kan worden. Het gaat me inderdaad meer op de zelf ingeplande opnames zodat me vriendin bijvoorbeeld goede tijden die ze die avond heeft opgenomen boven in de slaapkamer naar de tv kan streamen ( hier staat geen next box ) 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5940Posts
  • 700Oplossingen
  • 2504Likes

Goedemiddag @KevB 

Top dat je zelf al online een hoop hebt opgezocht. Wat je zegt, klopt helemaal. Replay TV streamen naar een Chromecast is vanwege uitzendrechten niet mogelijk. Maar, opnames kunnen wel worden gestreamd als je in het bezit bent van de Mediabox Next. Gezien jij die in bezit hebt, ga jij je vriendin erg blij maken met Goede tijden Slechte tijden 😉
Al adviseer ik wel om af en toe nog even gezellig samen een filmpje te doen, in plaats van jij beneden en zij boven! ❤️ Quality time is key!

KevB
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jamyla Ziggo wrote:

Goedemiddag @KevB 

Quality time komt zeker goed. We hebben inderdaad de next box voor de tv beneden en een ci+ module voor boven, maar aangezien je daar alleen live tv mee kan kijken zou het kijken van opgenomen programma's moeilijk worden. Replay tv niet kunnen kijken is opzich niet erg. Gaat er inderdaad vooral om dat opgenomen programma's die beneden met de next box worden opgenomen boven gestreamd kunnen worden via chromecast en ziggo go. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5940Posts
  • 700Oplossingen
  • 2504Likes

Dat moet met de Ziggo GO app en de Chromecast zeker gaan lukken. Installeer de Chromecast boven voor je vriendin zodat zij daar ongestoord Goede tijden Slechte tijden kan volgen 😉 Veel kijkplezier jullie beide!

KevB
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jamyla Ziggo wrote:

Dat moet met de Ziggo GO app en de Chromecast zeker gaan lukken. Installeer de Chromecast boven voor je vriendin zodat zij daar ongestoord Goede tijden Slechte tijden kan volgen 😉 Veel kijkplezier jullie beide!

Gaat vast goed komen. Toch voor de zekerheid nog een laatste vraag. Als ik het via chromecast en ziggo go wil streamen is het dan wel nodig om de ci+ module te installeren? 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5940Posts
  • 700Oplossingen
  • 2504Likes

De CI+ module gebruik je in principe gewoon voor Live TV. Maar als je de Chromecast geïnstalleerd laat op de TV, kun je ook Live TV / Opnames streamen naar de Chromecast. De CI+ module is dan eigenlijk overbodig. @KevB 

KevB
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jamyla Ziggo wrote:

De CI+ module gebruik je in principe gewoon voor Live TV. Maar als je de Chromecast geïnstalleerd laat op de TV, kun je ook Live TV / Opnames streamen naar de Chromecast. De CI+ module is dan eigenlijk overbodig. @KevB 

Top! Anders zou ik eerst nog een kabel naar boven moeten trekken, maar dat is dan niet gelijk nodig. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic