Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Opname "Niet beschikbaar (500)" op Ziggo GO App

3 van mijn opnames (allen Ziggo Sport) geven bij afspelen op Ziggo GO Android (zowel Android 8 tablet als Android 12 phone): "Niet beschikbaar / Deze video kan niet worden afgespeeld. 500".  Maar deze opnames zijn wel gewoon af te spelen in de Ziggo GO web app (in Chrome) en via de Next box.

 

Alle andere opnames die ik probeer kan ik prima met Ziggo GO op deze beide Android devices afspelen, alleen (vooralsnog) deze 3 geven deze foutmelding.

 

Wat kan hier aan de hand zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik ben er even ingedoken en ben er achter gekomen dat dit eigenlijk altijd met de resolutie te maken heeft. Stom, maar de uitzending is dan gedaan in een resolutie die niet opgepakt wordt in de Android app, terwijl het op de andere devices wel werkt. Gebeurt (gelukkig niet op grote schaal) enkel met Ziggo Sport opnames. 

Gelukkig is het wel gelukt om de opnames op een ander device te kijken. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jos_V. Wat een frappante situatie. Zeker omdat de op andere devices wel af te spelen zijn. Op zich fijn, maar wel vreemd. Om wat voor opnames/programma's gaat het? 

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

@Lycke  Het gaat om 3 afleveringen van Race Cafe van Ziggo Sport (sep/okt 2022).  Ik heb ze nog steeds en het is nog steeds geheel reproduceerbaar.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik ben er even ingedoken en ben er achter gekomen dat dit eigenlijk altijd met de resolutie te maken heeft. Stom, maar de uitzending is dan gedaan in een resolutie die niet opgepakt wordt in de Android app, terwijl het op de andere devices wel werkt. Gebeurt (gelukkig niet op grote schaal) enkel met Ziggo Sport opnames. 

Gelukkig is het wel gelukt om de opnames op een ander device te kijken. 

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

@Lycke Bedankt voor het uitzoeken, maar ik zie deze stap als een analyse van het probleem, niet als een oplossing.  De uitspraak "een resolutie die niet opgepakt wordt in de Android app" zie ik als de beschrijving van een bug, waarvan ik hoop dat deze nu wordt opgelost.  Te vaak worden gerapporteerde issues in de community afgedaan met een workaround of (zoals hier) vaststellen dat het probleem bestaat, zonder dat het duidelijk is dat het wordt opgepakt om te fixen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1323Posts
  • 203Oplossingen
  • 664Likes

@Jos_V daar heb je een goed punt, ik snap dat je dit gevoel krijgt dat er niets gedaan wordt als er een workaround bekend is. Toch wordt er veel WEL uitgezocht of melding van gemaakt. Helaas is het bij opnames niet te herstellen en willen we natuurlijk wel dit soort problemen analyseren en voorkomen. Heb je hier de datum + zender en tijdstip originele uitzending van? Alvast dank!

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

@Jos @Lycke  Eigenlijk dacht ik niet aan het "herstellen van opnames" (ik begrijp dat opnames niet meer gewijzigd worden), maar meer aan het oplossen van het blijkbaar bestaande probleem dat de Android app niet met alle resoluties van opnames kan omgaan.  Het lijkt me dat dat het probleem is dat eigenlijk opgelost moet worden.

 

De opname die ik nog even had bewaard als "bewijs" is Race Cafe, Ziggo Sport, 9 okt 2022 16:00-17:00 uur.  Maar ik zie het nu ook nog af en toe bij opnames van "The Inside Line" (ook Ziggo Sport): de meesten werken wel, heel soms geeft een opname dezelfde fout.  Omdat deze serie steeds tig keer wordt herhaald en alle herhalingen ook weer worden opgenomen (dat is een EPG-fout neem ik aan, omdat er steeds geen aflevering bij staat, ik zal hier ook nog een keer een topic voor aanmaken) heb ik hier verder weinig last van.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je feedback @Jos_V. Natuurlijk wil je uiteindelijk dat de opnames beschikbaar zijn op alle apparaten. Ook bedankt voor de voorbeelden! 

Uitgelicht topic