Vraag
Reacties
Oplossing
ArijJJ
Level 1

Onze excuses, chromecast is niet beschikbaar voor deze zender

Sinds een paar dagen kan ik geen enkele zender meer via chromecast vanuit de ziggo go app afspelen. Dit zijn dus niet een paar "kleinere" kanalen maar letterlijk alle kanalen. De foutmelding is als volgt; "Onze excuses, chromecast is niet beschikbaar voor deze zender". Na wat rondvragen heb ik meerdere mensen met dit probleem gehoord en ik ben benieuwd waar het aan ligt.

Bvd
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gekko
Level 4
Zag elders en had dat ook moeten bedenken dat de app verwijderen en opnieuw installeren wel eens zou kunnen helpen. Dat blijkt juist!

Zeer blij!. Dank u ziggo! En voor de zekerheid ook Samsung bedankt want ik weet niet welke rol het feit speelt dat ik ook een of twee updates voor het android op mijn smartphone (Galaxy J1 2016) ontvangen heb.

Bekijk in context

0 Kudos
10 Reacties 10
Dick64
Level 1
Momenteel heb ik hier ook last van inderdaad. Dit vind ik erg hinderlijk want ik gebruik ziggo go voornamelijke in combinatie met een chromecast. Ik zou snappen dat sommige kanalen niet meer werken maar nu werkt opeens alle zenders niet meer.
Arnoud K
Level 1
Na de laatste update doet de Chromecast niets meer icm ziggo. Er was juist verbetering beloofd.....
0 Kudos
Gooney
Level 1
Bij mij ook. Na meerdere keren de app opnieuw starten doet de zender het soms wel, maar lang niet altijd. Ook storingen tijdens een programma waarna dezelfde foutmelding komt.
0 Kudos
gekko
Level 4
Ik heb hier ook last van. Heel vervelend deze melding "onze excuses, chromecast is niet beschikbaar voor deze zender". Wel moet ik zeggen dat updates van android en/of ziggo go bij mij wel iets vooruitgang hebben gebracht. Eerst kon ik helemaal niets casten maar nu wel ziggo movies en series.

Het zou wel heel fijn zijn als je ook tv kon kijken via casten. Je hebt betaald en de mop van de app is toch vooral dat je ook op je tv op zolder waar je geen kabel hebt en de tv geen wifi heeft, je ook tv kunt kijken.

Is er al nieuws bij de melders van de laatste dagen?
0 Kudos
gekko
Level 4
Zag elders en had dat ook moeten bedenken dat de app verwijderen en opnieuw installeren wel eens zou kunnen helpen. Dat blijkt juist!

Zeer blij!. Dank u ziggo! En voor de zekerheid ook Samsung bedankt want ik weet niet welke rol het feit speelt dat ik ook een of twee updates voor het android op mijn smartphone (Galaxy J1 2016) ontvangen heb.
0 Kudos
rikrijnten
Level 1
Fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden!

Vaak helpt het inderdaad om de applicatie opnieuw te installeren of om het desbetreffende apparaat opnieuw op te starten.
0 Kudos
gekko
Level 4
Helaas. Ik heb te vroeg gejuigd. Een dag later was het cast icoontje wel zichtbaar maar vaag grijs en moest je er een paar keer op klikken of wachten en werd het na een paar seconden hel wit (aan dus) en dan kon je de zender gaan casten. Nog weer een dag later blijft het cast icoontje wel zichtbaar maar vaag grijs en komt bij klikken steeds weer die vermaledijde melding "sorry voor het ongemak maar deze video kan niet bekeken worden. Was dus blij met een dode mus.

Wat mij betreft zou mijn advies aan ziggo zijn: "Als je iets doet doe het dan goed en als dat niet kan doe dan (in godsnaam) niks".

Als ziggo denkt dat ik om de andere dag het ziggo appje wil weggooien en weer opnieuw wil installeren zeg ik nou nee dank u.
0 Kudos
gekko
Level 4
Toch weer iets blijer en wijzer. Als ik na starten van de app een tv zender kies, start deze vrijwel onmiddellijk en vanzelf in de fullscreen modus (liggend) op mijn smartphone. Het cast icoontje is er maar is grijs en dood. De melding "sorry voor het ongemak etc" verschijnt bij tappen van het icoontje.

Wat blijkt? Als ik de smartphone op staand beeld zet (na selectie van een tv zender) zie ik op mijn smartphone onder het (bewegende/sprekende beeldje van de zender) een witte, ronde zandloper doldraaien. Het kan een poosje duren, nl 5 tot 15 seconden maar dan wordt de zandloper vervangen door tekst met info over het programma dat op dat moment op die zender te zien is. Meteen wordt daarbij het cast icoontje hel verlicht en werkt !!!

Voor mij dus voorlopig: even geduld hebben bij tv kijken.

Voor ziggo: mij lijkt dat dit te veranderen/verbeteren is. De zender/programma info vind ik een extra maar niet nodig. Je ziet in het zender menu al de titel van het programma dat er loopt. Bovendien zie en hoor je het beeld. Waarom duurt het zo lang eer die info verschijnt?? Kan het cast icoontje niet alvast oplichten voordat die info (helemaal) gedownload is. Doe u best maar als het slechter wordt doe dan maar niks. Ik kan hier denk ik wel mee leven.
0 Kudos
gekko
Level 4
Op gevaar af dat ik met mezelf praat, nog een bijdrage:
Gisteren was er weer een update van mijn android smartphone Samsung Galaxy J1 (1916).
Daarna werkte ziggo go helemaal soepel. TV zenders verschijnen onmiddellijk met alle info onder het beeld op je smarphone en het cast icoontje is onmiddellijk zichtbaar. En dus kan er uiteraard onmiddellijk gecast worden. Was al tevreden, nu nog tevredener.

Het enige wat me nog stoort is dat ik niet begrijp hoe het allemaal zit en precies werkt of niet werkt.
Nou ja, daar is mee te leven 😉
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Oeps, dit is inderdaad wel een éénzijdig topic :grimacing:
In ieder geval fijn dat het nu weer gewoon netjes werkt en top dat je het deelt! Hopelijk blijft het ook voor de lange termijn werken! 🙂

Helaas kan ik je ook niet uitleggen hoe het allemaal precies zit, zelf heb ik namelijk geen Chromecast en heb er ook nog niet mee gespeeld. :sob: :wink:
Wel weet ik dat software schrijven gewoon enorm lastig is en dat je daardoor snel fouten maakt en die fouten kunnen dan op een heel andere plek zitten dan je denkt waardoor het oplossen langer kan duren. Hoort natuurlijk niet, maar ja, waar mensen zijn, worden fouten gemaakt.

Voor nu in ieder geval veel plezier weer met je chromecast! 🙂
0 Kudos