1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
pruijters

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ontbrekend kanaal in Ziggo GO: Paramount

label "smart home" is niet correct voor dit bericht ... zou moeten zijn: ziggo GO (niet kiesbaar!!)

Hallo,

Ik heb een Paramount serie direct via next box gepland voor opname. Omdat ik een aflevering al eerder gezien had, heb ik deze geplande opname in de lijst van geplande opnamen via ziggo go op mobieltje verwijderd via het verwijder icoontje. Nu blijkt dat bij verwijderen van één enkele geplande aflevering maar liefst alle geplande opnamen van deze serie worden verwijderd. En in tegenstelling met verwijderen via de nextbox wordt er géén waarschuwing gegeven. Dat vind ik niet alleen zeer vervelend, maar is alles behalve wat ik wilde, namelijk slechts één enkele geplande opname uit de serie verwijderen met behoud van de rest. Want nu kan ik de opnamen opnieuw gaan plannen.
Echter nu blijkt dat het kanaal Paramount helemaal niet voorkomt in Ziggo Go, zowel in de mobiele app als windows desktop applicatie. Aangezien ik op vakantie ben kan mis ik dus aaneengesloten opnamen.

Dus:
- waarom kan ik niet één enkele geplande opname uit een serie verwijderen,

- en waarom krijg ik met ziggo Go niet alle kanalen die ik met de Next box thuis wel krijg: paramount kanaal ontbreekt in ieder geval!

- En waarom kan ik geen "Ziggo Go" label toevoegen... geen van de weergegeven labels is hier van toepassing

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24827Posts
  • 1073Oplossingen
  • 8097Likes

De Paramount Kanaal komt wel voor in de Ziggo Go App

Schermafbeelding 2023-08-17 om 07.23.01.png

Hij zit op kanaal 16.

Label toevoegen snap ik niet geheel, wel kan je de kanalen in je favorieten lijst toevoegen, dan heb je alle kanalen en hoef je niet meer te Zappen.

Ziggo Go is Ziggo Go en daar kan je niks aan veranderen, alleen aan de Next kan je een Naam geven Next 1 of 2 of Mini 1 of 2 maar Ziggo Go is een Web versie deze werkt anders dan de Ziggo Go App.

Bij het verwijderen ga je op de aflevering staan en selecteer deze dan via de Prullenbak kan je 1 aflevering per keer of in sommige gevallen kiezen voor alles, maar dan zou er een 2e optie moeten zijn dat je hem als nog per aflevering uit je lijst kan halen, dit gaat via het Web https://www.ziggogo.tv/nl.html zo als via de Next of de Next Mini.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24827Posts
  • 1073Oplossingen
  • 8097Likes

De Paramount Kanaal komt wel voor in de Ziggo Go App

Schermafbeelding 2023-08-17 om 07.23.01.png

Hij zit op kanaal 16.

Label toevoegen snap ik niet geheel, wel kan je de kanalen in je favorieten lijst toevoegen, dan heb je alle kanalen en hoef je niet meer te Zappen.

Ziggo Go is Ziggo Go en daar kan je niks aan veranderen, alleen aan de Next kan je een Naam geven Next 1 of 2 of Mini 1 of 2 maar Ziggo Go is een Web versie deze werkt anders dan de Ziggo Go App.

Bij het verwijderen ga je op de aflevering staan en selecteer deze dan via de Prullenbak kan je 1 aflevering per keer of in sommige gevallen kiezen voor alles, maar dan zou er een 2e optie moeten zijn dat je hem als nog per aflevering uit je lijst kan halen, dit gaat via het Web https://www.ziggogo.tv/nl.html zo als via de Next of de Next Mini.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2181Posts
  • 200Oplossingen
  • 1528Likes

Hi @pruijters, ik hoop dat je ondertussen fijn aan het genieten bent van je vakantie!

Ik heb je topic in de juiste categorie geplaatst, deze stond niet goed waardoor het 'Ziggo GO' label ook niet toegevoegd kon worden. Als je klikt op 'TV Kijken' en je scrollt door naar zender 016 wordt deze in zijn geheel overgeslagen? Of als je rechtsboven het vergrootglas aantikt en je toetst Paramount in wordt er ook niets meer gevonden?

Op het moment dat je een opname wil verwijderen, wordt er een vraag gesteld of je het zeker weet. Dit dien je dan nogmaals te bevestigen. 
Is het voor jou mogelijk om een screenshot te sturen, zodat ik zie hoe je dit precies hebt gedaan? Ook ben ik benieuwd wat voor mobiele telefoon je hebt, kan je dit ook aan ons doorgeven?

Garihd

Level 17
  • 3604Posts
  • 116Oplossingen
  • 1983Likes

@pruijters mogelijk kunt u inderdaad via de favorieten of mijn zenders dit kanaal zichtbaar maken. Het lijkt erop dat deze verborgen staat in de diverse Ziggo Go platformen. Veranderingen in de app wat betreft de favorieten synchroniseren met de website. 

pruijters
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alvast korte reactie:

"Als je klikt op 'TV Kijken' en je scrollt door naar zender 016 wordt deze in zijn geheel overgeslagen?" -> Ja, in zowel app als web versie.

"Of als je rechtsboven het vergrootglas aantikt en je toetst Paramount in wordt er ook niets meer gevonden?" -> Ja, inderdaad... 'paramount' als zoekwoord levert een oplossing en toont een zender icoon van het kanaal als resultaat. Deze selecteren zorgt voor aanwezigheid van het kanaal gedurende de sessie, maar is weer verdwenen.

Bij refreshen van de webpagina blijft deze zichtbaar. Bij opnieuw opstarten webpagina is "paramount" verdwenen. Idem voor de mobile app: bij opnieuw opstarten is de zender verdwenen.

pruijters
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inderdaad, via favouriten kan ik de zender snel zichtbaar krijgen. Dit is een prima tussenoplossing die vriendelijk werkt.

pruijters
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

"Ook ben ik benieuwd wat voor mobiele telefoon je hebt, kan je dit ook aan ons doorgeven?" -> Mobieltje is Galaxy A40, Android versie 11

Algemeen geldt dat bij web en mobile apps geplande opnamen NIET individueel kunnen worden verwijderd. Indien alsnog verwijderen wordt bevestigd, geldt dit voor de gehele planning van de gehele serie, dus alle seizoenen.

Ander opvallend issue:

Wat de verschillende teksten en mogelijk functies en opties betreft verschillen deze binnen de apps en next box. Testje met opnemen "peppi en kokki" en de opties bij verwijderen bij bestaande(is niet geplande) opname:
- nextbox zegt (1)Verwijder je opname (2)Verwijder alles & annuleer opnames;
- web app zegt (1) Verwijder opname (2)Verwijder en annuleer toekomstige opnames.
De mobile app tekst is hier gelijk aan web app tekst.
Dit verschijnsel van verschillende teksten voor wellicht hetzelfde doet mij sterk vermoeden dat er geen "standaard" is. Waardoor diverse opties iets anders doen vermoeden. Want wat betekent nu eigenlijk "Verwijder alles & annuleer geplande opnames" ... alles is alles dus ook geplande opnames en alle seizoenen, lijkt mij. Dat hoeft dan niet extra vermeld te worden. Maar is dit ook zo…. Onduidelijk dus.
En wat moet ik in dit opzicht denken bij " Verwijder en annuleer toekomstige opnames " . Is dit een andere betekenis? Hier krijg ik stellig de indruk dat ik de huidig geplande opname en toekomstige verwijder. Dus opnamen voorafgaand blijven behouden.

Enfin… ik snap dat het wennen is en er de nodige trucjes bestaan om problemen te omzeilen, maar zoals gezegd zou tenminste eenduidigheid in functie en tekst mogen bestaan. Ik ben nog vrij nieuw in het gebruik van deze software omdat ik tot voor kort de oude UPCmedia box gewend was. En ik moet daarom ook zeggen dat heel veel aan de user interface en gebruikersvriendelijkheid verbeterd is. Maar ik zie toch nog aardig wat ruimte voor verbetering.