1
Vraag
2
Reageer en help mee
Alphons93

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onscherpte Ziggo Go app

Sinds de update naar IOS 15.1 is het beeld van alle zenders op de Ziggo Go app onscherp op mijn Ipad.

Uitloggen, de app verwijderen en opnieuw installeren heeft geen effect.

Moet er een update van de Ziggo Go app komen?

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Ziggo Go app zit op 720p en zou op je iPad scherp moeten zijn.

Hoe is de download snelheid op je iPad? Speedtest - Internetsnelheid | Ziggo

Alphons93
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hoi Bert,
De speedtest laat een download snelheid van 79,5 Mbps zien

groet Alphons 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat zou genoeg moeten zijn voor een scherpe Ziggo Go app.

 

Mogelijk kan @EnergieBoy je verder helpen met de iPad, hij weet hier meer van.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Alphons93 
Sorry, wat het hele weekend niet online. Maar het mag niet zomaar anders zijn door de iOS update. Heb zelf ook een iPad en daar heb ik geen last van een onscherp beeld, na de update. Wel heel vreemd want je hebt een goede snelheid. Misschien dat je eens kan proberen om 2,5GHz ipv 5GHz of net andersom. Zorg in ieder geval dat je deze twee verschillende namen hebt gegeven want Apple producten en Ziggo zijn niet echt vriendjes met elkaar, zeker de modem niet. 

Alphons93
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi EnergieBoy,

Ik heb een Technicolor TC7200 modem (nog uit 2014 vlgs mij van UPC) en heb dit netwerk destijds uitgebreid met een Airport Time Machine van Apple met de frequentie 2,5 en 5 GHz.

De speedtest heb ik voor draadloze verbinding opnieuw gedaan voor respectievelijk het Ziggo modem en voor de 2,5 GHz en 5 GHz Time Machine. De upload snelheid ligt voor alle 3 tussen 12-15 Mbps, maar de download snelheid verschilt sterk: resp 20 Mbps voor het Ziggo modem (en gisteren was dat 79), 75 Mbps voor de 2,5 GHz van de Time Machine en 150 Mbps voor de 5 GHz van de Time machine.

Opvallend is altijd al voor de Ziggo Go app geweest, dat als je een zender selecteert het beeld eerst enkele seconden onscherp is en dan pas scherp wordt. Deze enkele seconden zijn nu onder 5 GHz een minuut geworden en voor de 2,5 GHz veel langer (wordt soms scherp), en met het Ziggo modem wordt het beeld uberhaupt niet scherp.

Zou het probleem in het Ziggo modem kunnen zitten? IK heb de stroom er al een keer afgehaald en weer opgezet zonder resultaat.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Alphons93 slecht beeld via de Ziggo Go app is natuurlijk irritant. Goed dat je het aangeeft, zoals je merkt zijn er al aardig wat tips gestuurd.

 

Waar ik benieuwd naar ben: draaien bijvoorbeeld Youtube filmpjes wel naar behoren? Kan je daarnaast eens een rechtstreeks (lees: bekabelde) verbinding direct van je modem naar bijvoorbeeld een laptop of pc koppelen en dan eens via de browservariant ZiggoGo bekijken? Hoe gaat het dan?
 

Alphons93
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Jacob,

YouTube draait naar behoren en de browservariant ZiggoGo werkt zowel bedraad als op wifi goed. Wel, zoals ik altijd ook al van de ZiggoGo app gewend was, bij selecteren van een zender eerst kort onscherp beeld en dan pas scherpte.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Alphons93 duidelijk, dankje. Maar na het ''onscherpe'' moment volgt dus uiteindelijk wel goed (scherp) beeld? Ervaar je dit ook op andere draadloze apparaten? 

Ik ben nog eens gaan zoeken en vond via deze link onder het kopje 'Het beeld hapert, geeft blokjes of valt weg' nog eens zes stappen/adviezen voor verbetering van het beeld. Kan je daar iets mee? 

Alphons93
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Jacob,

idd op alle draadloze apparatuur volgt na een onscherp moment scherpte en goed beeld. In de link vond ik helaas geen item over de onscherpte van het beeld.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Alphons93 Dit is heel normaal, in het begin is nog niet genoeg informatie beschikbaar om een scherp beeld te geven, hoe snel het beeld wel goed is verder van veel factoren afhankelijk . (verbinding en apparatuur)

 

Soms zie je dit effect zelfs bij stilstaande plaatjes, zeker bij hoge resolutie foto's

 

Alphons93
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vreemd is dan wel, dat tot voor de update naar IOS 15, op alle draadloze apparatuur, onafhankelijk van de frequentie waarop in mijn draadloze netwerk (Time Machine met 2,5 en 5 GHz en het Ziggo modem) verbinding was, deze delay tot een scherp beeld slechts 15-30 seconden bedroeg en na de update meerdere minuten.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Alphons93, aah oké! Het is inderdaad wel gek. Heb je nog meer apparaten thuis waarop je de Ziggo Go app hebt? Ervaar je daar dit probleem ook op? En als je het eens via een andere verbinding test? Bijvoorbeeld bij vrienden of familie, is de scherpte dan beter? Of maakt een ander netwerk geen verschil?

Maarten Verreck

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Zowel op de Ipad als de Iphone. Soms als ik en zender meerdere keren aan / uitzet en de app opnieuw start springt het beeld weer goed. Netflix, Disney+ en Apple TV werken helemaal goed. 

Ook internet werkt goed. Downloadsnelheid op WiFi staat op 110 Mbps. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Maarten Verreck frappant zeg! En dan zowel via de App als de browservariant? Bijzonder dat het dus om Apple apparatuur gaat. Ervaar je dit ook via bijvoorbeeld een laptop of pc?

Maarten Verreck

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jacob Op mijn macbook heb ik het niet, of in ieder geval vrijwel nooit. 
Ik heb ook nog even getest met een Ipad Air 2020 en daar herpakt het beeld vrij snel.
Dus het is wazig en als ik dan even opnieuw de zender selecteer wordt het weer scherp een tijdje.
De Ipad die ik normaal gebruik voor Ziggo is een Ipad 2017.

Alle apparatuur is volledig geupdate. Zowel netwerkonderdelen als laptop, ipads en iphone en ik heb een 700Mbps abbo die bij de bekabelde test rond de 550 tot 600 zit.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Maarten Verreck bedankt voor de toelichting. Het is wel vreemd, andere apparaten hebben er dus duidelijk geen last van.

Wie weet hebben @EnergieBoy en/of Steefb nog een gouden idee?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic