Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Schoone
Level 7

Onderzoek meerwaarde Ziggo Apps

In de appstore van ziggo staan diverse kansloze "bagger apps" waarvan ik mij niet kan voorstellen dat deze populair zijn bij de abonnees.

Zou er  eens een enquete door Ziggo  gehouden kunnen worden onder de abonnees waardoor inzicht verkregen wordt wat de klanten echt willen.

Uit nieuwsgierigheid zou ik willen weten wie verantwoordelijk is voor de inhoud van de  ziggo appstore., ma.w. waarom er "bagger apps"in de store zijn geplaatst

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.
Level 20

https://www.ziggo.nl/televisie/tv-apps

Afgaande op dit lijstje zijn het niet allemaal 'bagger' apps te noemen eerder voor elke groep een optie.

Een echte store (winkel) is het uiteraard niet meer een vaste bibliotheek. 

Voor een deel waar het puur op Nederland gerichte apps betreft is VodafoneZiggo verantwoordelijk en voor een deel zal Liberty Global het moeder bedrijf en ontwikkelaar van de boxen verantwoordelijk zijn. Verder leveren de app leveranciers de app aan die kunnen bij Liberty Global een development kit vragen.

Dus zelfs al vragen de klanten om app x of y als een streamingdienst bijvoorbeeld geen noodzaak ziet komt die app er niet.

Daarnaast speelt mogelijk de beperkte opslag een rol dus zal er altijd een keuze gemaakt moeten worden.

Ik snap de wens maar vanuit meerdere perspectieven gezien zeg ik dan toch nee, apps horen niet thuis op een TV ontvanger.

Er zijn al diverse topics waar diverse apps worden genoemd maar een echte keuze lijst is een idee, maar aan het eind zullen er klanten worden teleurgesteld als hun voorkeur app het niet haalt.

*Aanvullend met de apps is het net als met de TV kanalen daarvan zal de een deze ook 'bagger' vinden en voor een andere klant wellicht de enige reden om klant te blijven of te worden bij Ziggo.

De kracht van zoals dat heet 'niche' kanalen moet niet worden onderschat.

Bekijk in context

Ga naar reactie
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Pasi
Level 19

Hallo,

geen idee welke apps Ziggo levert en welke u 'bagger apps' noemt. Maar m.i. mist u het Ziggo standpunt, namelijk dat Ziggo in haar reclame nu wel kan melden dat ze natuurlijk ook eigen apps heeft. Want die hebben haar concurrenten natuurlijk ook, dus moet Ziggo ze ook hebben.

Of de Ziggo apps wel/niet werken en/of er ook wat zinnige/goede opties in zitten, dat vindt Ziggo waarschijnlijk minder belangrijk, want dát was het uitgangspunt namelijk niet.

Als we b.v. naar ZiggoGo.Tv ( en ZiggoGo app ) kijken, dan wordt gelijk duidelijk, wat Ziggo het belangrijkste vindt en bedoelt met "...de beste kijkervaring voor de klant...", namelijk het best mogelijke SD 😮 beeld, terwijl we al jaren wachten op een HD versie en ondertussen zelfs al een 4K tv thuis hebben.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

https://www.ziggo.nl/televisie/tv-apps

Afgaande op dit lijstje zijn het niet allemaal 'bagger' apps te noemen eerder voor elke groep een optie.

Een echte store (winkel) is het uiteraard niet meer een vaste bibliotheek. 

Voor een deel waar het puur op Nederland gerichte apps betreft is VodafoneZiggo verantwoordelijk en voor een deel zal Liberty Global het moeder bedrijf en ontwikkelaar van de boxen verantwoordelijk zijn. Verder leveren de app leveranciers de app aan die kunnen bij Liberty Global een development kit vragen.

Dus zelfs al vragen de klanten om app x of y als een streamingdienst bijvoorbeeld geen noodzaak ziet komt die app er niet.

Daarnaast speelt mogelijk de beperkte opslag een rol dus zal er altijd een keuze gemaakt moeten worden.

Ik snap de wens maar vanuit meerdere perspectieven gezien zeg ik dan toch nee, apps horen niet thuis op een TV ontvanger.

Er zijn al diverse topics waar diverse apps worden genoemd maar een echte keuze lijst is een idee, maar aan het eind zullen er klanten worden teleurgesteld als hun voorkeur app het niet haalt.

*Aanvullend met de apps is het net als met de TV kanalen daarvan zal de een deze ook 'bagger' vinden en voor een andere klant wellicht de enige reden om klant te blijven of te worden bij Ziggo.

De kracht van zoals dat heet 'niche' kanalen moet niet worden onderschat.

Ga naar reactie