LoekV

Level 2
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ondertiteling voor slechthorenden (Ziggo GO)

Ik kan niet vinden hoe ik ondertiteling voor slechthorenden kan inschakelen voor de series op Ziggo GO. Is dit mogelijk?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo LoekV,

Welkom op de Ziggo Community,
De ondertitel instellingen voor movies & series neemt hij over van je ingestelde taal, helaas is daar (nog) niet een optie voor slechthorenden bij inbegrepen.

Gr,

Bekijk in context

11 Reacties 11
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo LoekV,

Welkom op de Ziggo Community,
De ondertitel instellingen voor movies & series neemt hij over van je ingestelde taal, helaas is daar (nog) niet een optie voor slechthorenden bij inbegrepen.

Gr,
LoekV
Topicstarter
Level 2
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Ronald, bedankt voor je antwoord. Hopelijk komt er snel een optie voor de slechthorenden in Nederland.
rosa65

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
De next geeft ook geen ondertiteling op opgenomen programmas
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat is een erkend probleem van de Next. Daarvoor loopt een grootscheepse Upgrade van het systeem voor ondertiteling van het Cloud Video Platform waar de Opnames klaar worden gezet. Omdat dit een grote operatie is, kan het helaas een flinke tijd gaan duren alvorens dit klaar is.
Zie ondermeer:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-bij-opnames-...
Marij.B

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
er is ook geen slechthorende ondertiteling op RTL 4 en RTL 5.. en de opgenomen programma,s ook niet.
ik weet dat dit vóór de vorige grote update wel beter was.
Marij.B

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
en we het nu over de vorige grote Update hadden... er is nog meer niet meer te herstellen. De alles in één knop aan en uitzetten op je afstandbediening.. was voorheen bij de next prima..na de update niks meer ..wat ik ook probeer !
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Marij.B,

Wil je eens checken onder Instellingen - Beeld en geluid of de optie alles in 1 knop aan- en uitzetten op aan staat. Even ter check hoor.
Markv70

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Waardeloos ondertiteling voorheen in elk geval alles ondertiteld op 1-2-3 nu nauwelijks daarnaast als je opneemt geen ondertiteling.
Ik ben zeer slechthorend en heb groot probleem nu
JeanPi

Level 6
  • 127Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes
Ondertiteling doet het wel en dan weer niet van moment tot moment. Gisteren wel vandaag weer niet. Had dit ook op het forum gemeld met als voorbeeld BBC 1 niet BBC 2 wel . (daar was het zelf ondertiteling zonder zwarte balken) gevraagd bij onderzoek BBC 2 niet uit te zetten. EN ja een dag later daar ook geen ondertiteling meer ondanks daar wel icoontje en op BBC 1 niet. Erg onstabiel deze (momenteel NON) service.
JeanPi

Level 6
  • 127Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes
Val in herhaling : maar kan NPO 1 Extra via ziggo go van ondertiteling voorzien worden , NPO2 Extra heeft dit wel op 1 extra geen icoontje......
Kwant5962

Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Ondertitelingsprobleem voor een groot deel opgelost.
Echter bij alle RTL zenders is de ondertiteling alleen oproepbaar via teletekst 888 en niet via de ondertitelingsknop! Bij mij als zeer slechthorende staat deze standaard OVERAL aan!, echter bij RTL doet deze dat dus niet! Dan kan dit alleen via teletekst. Dit werkt alleen bij live programma's, maar bij bewaarde programma's (wat ik meestal doe!) werkt dit dus niet!!!

Dan nog een ander probleem. Bij SBS6 bij gecombineerde programma's zoals bijvoorbeeld The Secret Life of the Zoo komt er bij het Engels wel ondertiteling, maar bij de Nederlandse voice-over niet! Dit is ook niet aan te zetten! Aangezien ik dit altijd opneem, kan ik ook niet uitproberen of dit via teletekst wel werkt trouwens.

Zeer irritant als je hiervan afhankelijk bent als slechthorende!!

Wanneer lossen jullie als Ziggo dit nu eindelijk eens helemaal op? Het duurt nu al giga lang en wij slechthorenden worden hier op zijn zachts gezegd erg ongedurig door.

Groetjes,
Gerda

Uitgelicht topic