Aankondigingen
Problemen sinds de laatste update van Ziggo GO? Bekijk hier het overzicht voor de laatste updates.
1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hilly1

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ondertiteling op Nederlands springt telkens aan

Om mijn Samsung tablet in de Ziggo Go app kijk ik als slechtziende tv met gesproken ondertitels. Dit ingesteld op NPO 1,2 en 3 via het icoontje rechtsboven tijdens het tv kijken. Sinds kort staat hier nu ineens ook de ondertiteling op Nederlands (waarbij dus altijd ondertiteling in beeld is als er Nederlands gesproken wordt) wat heel erg vervelend is. De instelling hoort op 'Uit' te staan maar springt dus telkens weer terug naar 'Nederlands'. Hopelijk is dit weer te verhelpen. 

4 Reacties 4
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 6066Posts
  • 674Oplossingen
  • 2357Likes

Hi @Hilly1, welkom op de Ziggo Community!

 

Wat irritant dat hij telkens terugspringt. Sinds de update werkt het aanpassen hiervan iets anders; als je deze instelling rechtsboven aanpast, moet je eerst op 'gereed' drukken en dan pas slaat hij de instelling op. Als je hem aanpast en daarna op het scherm klikt, gebeurt er inderdaad niets. Lukt het daarmee wel of gaat het dan nog steeds fout?

Hilly1
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas lost dat het probleem niet op. We hebben Gereed al gebruikt maar de instelling springt steeds terug zodat altijd nederlands ondertiteling AAN staat. Heel vervelend. Dit was eerder niet zo maar sinds kort dus wel. 

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 6620Posts
  • 573Oplossingen
  • 2984Likes

Hi Hilly1, 

dit lijkt mij erg hinderlijk. De taalinstelling van de app en die van je apparaat zijn leidend voor Ziggo GO. Ik leg je probleem graag neer bij de ontwikkelaars, maar het lukt mij niet om je ervaring te reproduceren. Daarom wat vragen.

 

  1. Ervaar je de problemen met ondertiteling nu nog?
     
  2. Wat is het model van de Samsung tablet die je gebruikt?
     
  3. Welke versie van Android gebruik je?
    Optioneel
     
  4. Welke Ziggo GO app versie gebruik je?
    Het versienummer van Ziggo GO vind je terug in de app onder Profiel (linksboven) > instellingen > Scroll naar beneden, het versienummer staat nu boven de copyright
     
  5. Staat je Samsung tablet ingesteld op het Nederlands of een andere taal?
Hilly1
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem is deels opgelost omdat de audio alleen de ondertitels uitspreekt als er geen nederlands gesproken wordt. Wonderbaarlijk maar waar. Het uitzetten van ondertitels (is meer een optie voor doven) lukt niet als de gesproken ondertiteling audio aanstaat. Omdat de nederlandse ondertiteling (ook bij nederlandse programma's) niet standaard uitgezet kon worden en eerst ook uitgesproken werd, was dat een probleem omdat je dan 2 x de tekst hoort (1 x live en 1x computerstem). Nu is het enige ding nog dat de nederlandse ondertiteling standaard staat maar daar is mee te leven.  

Samsung Galaxy Tab S7+ op nederlands, Ziggo app versie 4.41.46+1286 prod  2022

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Over de update van Ziggo GO

Update: 5 augustus 2022 10:50 door Ziggo Laatste versie 4.41.4622 beschikbaar in de bekende app stores Deze bevat onder andere: Android TV/Fire TV traagheid in het algemeen wordt verbeterd Onterechte ...

Geplaatst in Ziggo Updates