Vraag
Reacties
Denys
Level 6

Offline downloads Ziggo GO op een Chromebook

Goedemiddag,

Ik ben weer thuis van mijn wintervakantie uit Portugal.Hier had ik offline problemen met ziggo go op mijn chromebook waar ik thuis vooraf wat films had gedownload om deze dus onderweg en op vakantie adres offline te kunnen kijken. Dit doe ik al een aantal jaren.

Nu thuis ziggogo offline uitgetest en ook nu moet ik zgn. inloggen .Dit is dus niet oke.

Wie weet hier raad me en wie lost deze software fout op.

De kracht van ziggo go was om ook offline downloads te kunnen bekijken.

0 Kudos
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Hi @Denys,

Ik hoop het toch nog wat te kunnen verduidelijken: De Ziggo GO app ondersteunen we niet voor Chromebooks. Dat hoeft niet te betekenen dat het niet werkt, of altijd goed is gegaan, alleen dat de app hier niet voor wordt ontwikkeld. Dat betekent ook dat we bij problemen helaas niet zoveel kunnen betekenen, zoals nu het geval is. We ondersteunen Chromebooks alleen voor de browser-variant, waar downloaden helaas niet mogelijk is.

Ik zie ook nog wat onduidelijkheid over het downloaden in het algemeen, want ook @RoWi. leek tegen problemen aan te lopen. Als je downloads op een apparaat hebt, moet de app nog ingelogd zijn, wil je hier gebruik van kunnen maken. Het maakt niet heel veel uit of er daadwerkelijk een download is of niet, maar hij zal je hier wel normaal naar toe verwijzen. Als je op wat voor manier bent uitgelogd, kun je er geen gebruik van maken. We moeten namelijk weten aan welk account het is gekoppeld, de downloads worden niet zonder restrictie lokaal opgeslagen. De knop 'sla inloggen over' is niet bedoeld voor downloads, dus jouw omschreven gedrag klinkt zoals het hoort @RoWi.; ook daar is een verbinding voor nodig.

Wat dus ook de crux van het probleem lijkt te zijn, is dat de Chromebook je automatisch uitlogt uit de app zodra jij geen verbinding meer hebt. En dan komen we terug bij het eerste deel van het verhaal: Helaas kunnen we dat verder niet onderzoeken. Ik heb het voor de zekerheid hier op wat mobiele apparaten getest, waar het zonder problemen werkt.

1 Kudos
Ga naar reactie
15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
RoWi.
Level 20

Voor de achtergrond.

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/ZiggoGO-Offline-kijken-niet-mogelijk-in-Portugal/td-p/1103393

Zoals in dat topic al aangegeven is dit enkel op te lossen door een update dit is puur het vreemde gedrag van de app zelf. 

In dat Topic is ook aangegeven dat in ieder geval bij 1 andere gebruiker niet om een wachtwoord wordt gevraagd als er een ongekeken download aanwezig is.

0 Kudos
Denys
Level 6
Topicstarter

Allemaal leuk doch ik zit ermee.

Wie gaat deze update regelen? Vlg. mij wordt de ziggo go veel gebruikt offline anders zou ziggo hier ook geen reclame voor hoeven te maken.

Dus ben benieuwd.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Ik heb echt geen idee of dat soort opties veel wordt gebruikt bijna elke streamdienst heeft dit wel ik gebruik dit zelf nooit. Vakantie is voor mij vakantie er gaat een goed boek mee voor een regenachtige dag.

Die update moet vanuit Ziggo of eigenlijk Liberty Global komen dat is de maker/opdrachtgever van deze app. Ik heb nergens echt reclame voor deze mogelijkheid gezien, althans niet via de media.

Het staat en valt natuurlijk met de mobiele internet bundel die iemand heeft met een ruime databundel of een goede wifi verbinding op het vakantie adres is deze functie minder noodzakelijk.

0 Kudos
Denys
Level 6
Topicstarter

Dit is een heel erge subjectieve reactie. Offline Ziggo Go diensten is / was gewoon een feit en beschikbaar.

0 Kudos
Denys
Level 6
Topicstarter

Aanvulling wij lezen extreem veel doch het gaat dus om het gegeven dat de mogelijkheden van offline zijn verdwenen zoals er wel meer zaken verdwijnen als Ziggo weer iets update .Zie aankomende update media next.Bij alleen kabelgebruik gaat deze straks op zwart.Dus wel gaarne objectief blijven aub.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Ik reageer op de uitspraak of de download optie wel of  niet veel wordt gebruikt. Dat deze optie aanwezig is zegt niks over het punt of dit veel wordt gebruikt.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat je de inlog alleen kan overslaan als het toestel is verbonden met het internet. Zoals in het andere topic is aangegeven zou het niet uit mogen maken of er wel of geen download aanwezig is.

Wat bijzonder is ik heb met onder andere Skyshowtime dezelfde test gedaan de app geopend zonder een internet verbinding. 

Deze opent meteen in de download map waar bij mij niks in zit.

Dat bevestigd voor mij persoonlijk dat dit toch echt in de software van de Ziggo app zit.

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Denys ik snap je punt dat het irritant is, echter, nergens wordt aangegeven dat de App totaal niét werkt op de Chromebook. Het gaat om de ondersteuning, die we daarop niet bieden. 

Ik kan er echt niks anders van maken, sorry. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Jacob ik vermoed dat je het eigenlijke probleem over het hoofd ziet. Het niet offline kunnen kijken speelt ook op wel ondersteunde hardware.

Ongeacht het systeem waar de app op draait kan de inlog niet worden overgeslagen als er geen verbinding is. Zie ook mijn eerdere reactie hierover.

Dat zit puur in de Ziggo Go app dat staat volledig los van de Chromebook en de ondersteuning van de hardware.

Klopt wat Youriy schreef dat de Ziggo Go app de inlog overslaat als er een download aanwezig is en nog gekeken moet worden?

0 Kudos
Denys
Level 6
Topicstarter

Ik snap deze reactie ook niet ik heb al een aantal jaren Ziggo op mijn Chromebook en dit werkte prima totdat het ineens fout ging.Dit heeft dus niets vandoen met mijn Chromebook daar het jaren goed heeft gefunctioneerd.

0 Kudos
Denys
Level 6
Topicstarter

Ik stop met deze discussie die lijdt tot niets ,alleen ergernis/ misverstanden/en Ziggo komt er mee weg.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Denys,

Ik hoop het toch nog wat te kunnen verduidelijken: De Ziggo GO app ondersteunen we niet voor Chromebooks. Dat hoeft niet te betekenen dat het niet werkt, of altijd goed is gegaan, alleen dat de app hier niet voor wordt ontwikkeld. Dat betekent ook dat we bij problemen helaas niet zoveel kunnen betekenen, zoals nu het geval is. We ondersteunen Chromebooks alleen voor de browser-variant, waar downloaden helaas niet mogelijk is.

Ik zie ook nog wat onduidelijkheid over het downloaden in het algemeen, want ook @RoWi. leek tegen problemen aan te lopen. Als je downloads op een apparaat hebt, moet de app nog ingelogd zijn, wil je hier gebruik van kunnen maken. Het maakt niet heel veel uit of er daadwerkelijk een download is of niet, maar hij zal je hier wel normaal naar toe verwijzen. Als je op wat voor manier bent uitgelogd, kun je er geen gebruik van maken. We moeten namelijk weten aan welk account het is gekoppeld, de downloads worden niet zonder restrictie lokaal opgeslagen. De knop 'sla inloggen over' is niet bedoeld voor downloads, dus jouw omschreven gedrag klinkt zoals het hoort @RoWi.; ook daar is een verbinding voor nodig.

Wat dus ook de crux van het probleem lijkt te zijn, is dat de Chromebook je automatisch uitlogt uit de app zodra jij geen verbinding meer hebt. En dan komen we terug bij het eerste deel van het verhaal: Helaas kunnen we dat verder niet onderzoeken. Ik heb het voor de zekerheid hier op wat mobiele apparaten getest, waar het zonder problemen werkt.

Denys
Level 6
Topicstarter

Een te lange logica.Ik heb voor mijn vakantie vier films gedownload.In de vakantie offline twee films gekeken (zonder uiteraard in loggen) en toen was het gedaan.Dus geen ander zaken erbij halen het is wat het is.

RoWi.
Level 20

@Alex mogelijk mis ik dan de logica van dat overslaan. 

Als ik je reactie goed begrijp moet er dan in de app worden aangegeven om ingelogd te blijven. 

Dan zou je zonder een verbinding wel in de download map terechtkomen.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

mogelijk mis ik dan de logica van dat overslaan. 

Het overslaan is bedoeld om bijvoorbeeld het aanbod te kunnen bekijken (zowel de gids als Movies & Series kun je inzien) en in sommige gevallen een trailer van een film.

Als ik je reactie goed begrijp moet er dan in de app worden aangegeven om ingelogd te blijven. 

Dan zou je zonder een verbinding wel in de download map terechtkomen.

Yes, klopt! In principe logt een apparaat je niet zomaar uit als je alleen de app afsluit. Alleen bij specifieke situaties, bijvoorbeeld bij een hele lange periode zonder activiteit of andere software wat er op van invloed kan zijn, kan zoiets gebeuren.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dat komt wel overeen met mijn ervaring ik heb in twee jaar tijd bijna nooit ingelogd.

En inderdaad met een verbinding maar zonder aan te melden is inderdaad het aanbod te zien.

Vertaald naar de oorspronkelijke vraag van @Denys daar is dan ongemerkt uitgelogd met dit gevolg.

0 Kudos