Marcov020

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Nieuwe Ziggo GO app: Apple TV en geluid via HomePods werkt niet

Na de update van de app op Apple TV kan ik geen geluid meer afspelen via mijn HomePods omdat AirPlay niet wordt ondersteund. Heel erg jammer. Hoop dat wordt opgelost 

172 Reacties 172
JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Alhoewel ik mijzelf beloofd had niet meer terug te keren op dit onderwerp, omdat Ziggo er een rommeltje van maakt en we geen enkele invloed hierop hebben, wil ik toch even reageren, met name omdat mijn ‘stappenplan’ van vorig(!) jaar gewoon niet goed (meer) werkt. Zelfs mijn systeem accepteert het niet meer, zoals geschetst. Alsof er actief gecontroleerd wordt op die AirPods en dat het dan hard gecodeerd afgewezen wordt. Wat het ook moge zijn, het is natuurlijk een grote schande dat Ziggo dit maar laat aanslepen. Doet mijn vertrouwen in dit bedrijf geen goed, zeg ik maar heel voorzichtig.  

@Alex : alsjeblieft doe dat bericht niet meer uitlichten. Het is inmiddels misleidend. Ik zou het graag verwijderd zien, maar ik kan dat zelf niet. 

 

 

Dank. 

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Ik ben het met jou eens, Henk. Die workaround is van vorig jaar en toen werkte het wel degelijk. Diverse updates later, hebben dat weer verziekt, want ook bij mij weigert de AppleTV app nu consistent de airplay. Ik heb die @Alex gevraagd dat bericht te verwijderen. 

MatK

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen discovery channel 

MatK

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe hard werkt het team hier echt aan?

 

niet

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @JoAnd , die Alex heeft je bericht zojuist niet meer laten uitlichten. Jammer dat het niet meer werkt, maar dank voor de update.

Ik heb opnieuw navraag gedaan naar de laatste stand van zaken.

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Vriendelijk dank 👍 

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Oh en by the way, excuus voor het gebruik van het woordje “die” voor jouw naam, @Alex . Het was absoluut niet denigrerend bedoeld. Het was slechts een verwijzing naar jou, als Ziggo medewerker, en terug lezend, zie ik de lompheid hiervan. Sorry 😣 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Geen probleem, @JoAnd ! Kon er de humor wel van inzien 🙂

--

 

@ Iedereen - Ik hoop volgende week meer informatie te hebben over de implementatie.

Henkdekist

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex bedankt voor je reactie. Het zou fijn zijn als Ziggo hierin wat vaker van zich zou laten horen. 

Goed om te horen dat er aan het probleem wordt gewerkt en dat er een update volgt over de implementatie. Suggereert het woord implementatie mogelijk dat er een oplossing is? 

Henkdekist

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@org Bedankt voor je reactie en de tip, maar ik ben toch echt op zoek naar een oplossing van Ziggo. Al overweeg ik wel een overstap te maken als dit nog langer aanhoudt. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Henkdekist  schreef:

@org Bedankt voor je reactie en de tip, maar ik ben toch echt op zoek naar een oplossing van Ziggo. Al overweeg ik wel een overstap te maken als dit nog langer aanhoudt. 


Op de achtergrond wordt elk apparaat en elke app voortdurend getest en dan blijken er tóch nog bepaalde aan te sluiten apparaten zoals HomePods niet te werken en dat is ontzettend balen. Maar voordat u overstapt zoek eerst uit of uw HomePods bij een andere provider wel zullen werken. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Het zou fijn zijn als Ziggo hierin wat vaker van zich zou laten horen. 

Goed om te horen dat er aan het probleem wordt gewerkt en dat er een update volgt over de implementatie. Suggereert het woord implementatie mogelijk dat er een oplossing is? 

@Henkdekist - Goed punt! Tot nu toe was er helaas niets te melden en bleef de uitgelichte reactie de meest recente update, maar ik snap dat deze radiostilte wel erg lang duurde. Ik wilde met implementatie meer benadrukken dat het geen bug is, helaas nog niets over een verwachting.

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Beste @Wim C. Ik heb de apps getest van alle streamers op Apple TV die ik ken, en geen van hen heeft problemen met AirPlay. Tot nu toe is het slechts de Ziggo app die dit niet ondersteunt. Het blijft een groot raadsel, want “het is ingewikkeld” is natuurlijk geen excuus om het - inmiddels - bijna een jaar te laten voortslepen. Dan lijkt er iets anders aan de hand, maar hoe mensen zoals @Alex hun best ook doen, helemaal transparant is Ziggo er niet over. Dat is nog het meest frustrerende. 

Henkdekist

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helemaal eens met jouw beschrijving van de manier waarop Ziggo hiermee omgaat. 

 

Naast dat het, in het algemeen, fijn zou zijn als Ziggo wat vaker van zich laat horen, wil ik inmiddels wel gewoon eens weten waar we aan toe zijn. Wanneer wordt dit opgepakt? Hoe wordt dit opgepakt? En wanneer is er een oplossing (verwacht)?
Uiteraard begrijp ik dat er meerdere issues zullen spelen met elk hun eigen prioriteit. Maar geef dan in ieder geval aan wat de prioriteit is van dit issue. 
Hopelijk kan @Alex hier binnenkort meer over kwijt? 

MatK

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Natuurlijk is het niet ingewikkeld, wel als je incapabele dev hebt.

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

@MatK Ik denk niet dat men niet ‘capabel’ is, want ze hebben een hele aardige app in elkaar gestoken. Ik denk dat het een bewuste ontwerp keuze is geweest en dat men het gebruik van AirPlay heeft onderschat. De berichten die we van Ziggo krijgen zijn natuurlijk zo vaag mogelijk, want helemaal transparant zullen ze er helaas nooit over zijn. Daar kunnen mensen zoals @Alex niets aan doen, want die kunnen ook niet anders dan de berichtgeving vanuit de devs gemodereerd aan dit forum doorgeleiden. 

davidleseman

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kreeg deze respons op basis van m'n review in de App Store, waarin in het missen van HomePod support aanhaalde:

 

"He, officieel kon dit ook niet met ons voorgaande app platform ondanks dat het wel kon. We weten van deze wens, hoe is je ervaring met de nieuwe update?"

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

@davidleseman 
Mijn eerste reactie op dergelijke antwoorden is “als je niks fatsoenlijks te zeggen hebt, zeg dan niks”. Maar dat is typisch, met die app reacties. Hebben ze zelf niet door dat dergelijke reacties behoorlijk suf over komen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er zullen twee zaken spelen hoeveel moet Ziggo (lees Liberty Global) aan Apple betalen om de Airplay techniek hiervoor (geluid via Homepods afspelen) te mogen gebruiken? Of is dit puur een kwestie van programmeren?

 

Een andere vraag is distributie afspraken met content leveranciers. Het is natuurlijk vreemd dat via Airplay naar een TV streamen wel mag als men live kijkt maar nog niet via Replay een zelfde situatie zal hier mee spelen en helaas zal over de precieze reden nooit duidelijkheid worden verschaft.

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

@RoWi.  Ik bouw zelf apps en de APIs die Apple beschikbaar stelt zijn open voor iedereen. Streamen via AirPlay is geen hogere wiskunde, want die APIs kauwen alles voor je voor. 

Dat er een verschil zou worden betracht tussen ‘live’ en ‘opnames’, zoals jij noemt, met betrekking tot het gebruik van die HomePods, is pure speculatie. Het is niets anders dan het door geleiden van het geluid naar een koptelefoon. Technisch anders, natuurlijk, maar op zijn minst vergelijkbaar. Voor de API is het niets anders dan het geluid via een andere speaker hoorbaar maken. 

Dus de officiële reactie van Ziggo, dat het “ingewikkeld” is, is op zijn minst onbevredigend te noemen. 

Het zou Ziggo sieren om hierover, voor de verandering, eens transparant te zijn. 

Uitgelicht topic