Marcov020

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Nieuwe Ziggo GO app: Apple TV en geluid via HomePods werkt niet

Na de update van de app op Apple TV kan ik geen geluid meer afspelen via mijn HomePods omdat AirPlay niet wordt ondersteund. Heel erg jammer. Hoop dat wordt opgelost 

172 Reacties 172
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat er een verschil zou worden betracht tussen ‘live’ en ‘opnames’, zoals jij noemt, met betrekking tot het gebruik van die HomePods, is pure speculatie.

 

Dat betreft niet het gebruik van de Homepods, maar het terugkijken via Replay op zichzelf. Nog geen jaar geleden was Replay via de Chromecast ook niet toegestaan. Dit is verder geen speculatie maar de info vanuit Ziggo zelf.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@RoWi.  Airplay is ook tijdje off geweest en die hebben ze weer toegang gegeven. Er werd eerst gefocust de problemen van de Ziggo Go op te lossen en daarbij is Airplay en Stream via Google even on Hold gezet.

 

Nu kan beiden streamen via Airplay en ook Casten Replay en Live TV Ziggo Go via de Chromecast. Alleen niet alles is nog te casten, want sommige uitzendrechten zijn bij de zender gebleven en dan krijgen Casten niet mogelijk.

 

Even voor je info om weer bij te zijn.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik kreeg deze respons op basis van m'n review in de App Store, waarin in het missen van HomePod support aanhaalde:

 

"He, officieel kon dit ook niet met ons voorgaande app platform ondanks dat het wel kon. We weten van deze wens, hoe is je ervaring met de nieuwe update?"

@davidleseman , @JoAnd 

 

Deze reactie is gebaseerd op andere reacties van klanten, waarbij het gebruik van HomePods weer werkt sinds de laatste update. Deze update is gisteren voor iedereen verschenen (4.46.6215). Wees er ook zeker van dat je de laatste OS gebruikt.

We kunnen het helaas nog steeds niet garanderen, maar mogelijk ervaren jullie wel verbetering.

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Ik kan bevestigen dat met app versie 4.46.6215+4166 in combinatie met tvOS 16.3.2 de HomePod Mini's weer werken tijdens het TV kijken 👍

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

@Alex @org @RoWi. @Dave! 

 

Ook ik kan bevestigen dat de HomePods weer werken op de AppleTV app. 

Ik heb de instelling gezet op “default output” -> HomePods. Alle apps output gaat nu altijd naar mijn twee HomePod bollekes. 

tvOS 16.3.1 (20K661)

 

Dank voor deze update!

 

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

YES! Ook hier de bevestiging, tvOS 16.3.2 en HomePodOS 16.3.2! 

SebastiaanWes

Level 4
  • 30Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Is het per ongeluk opgelost?  Wel heel fijn ! 

geerten

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Krijg nou wat, het werkt weer! Fijn!

RoBink

Level 6
  • 97Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

ik volg dit topic al enige tijd met belangstelling aangezien ik tegenwoordig steeds vaker TV kijk via de Go app die op mijn Apple TV staat geïnstalleerd.

Ondanks allerlei Apple apparatuur in huis heb ik het geluid niet via Homepods maar via Sonos ONE speakers. Het viel mij op dat de Apple TV het geluid niet wilde doorsturen naar die speakers. Sterker nog, de hele Go app werkte niet meer toen ik de Sonos speakers selecteerde in plaats van het geluid via de Philips TV. Alles teruggezet naar de TV speakers en de Go app werkte weer.

 

Na een nieuwe update heb ik onlangs dezelfde truc met audio uitvoer maar weer eens gedaan in de Apple TV. Wat blijkt: nu kan ik het geluid uit de Go app wel afspelen via de Sonos One speakers. 

 

Voor klanten die dus geen Homepod hebben maar Sonos speakers is het dus wel degelijk mogelijk om het geluid van de Go app via airplay van een Apple TV naar de Sonos One te sturen. Ik heb dus geen Beam of Arc die met een HDMI op de TV aangesloten zit, maar een One die via airplay wordt aangestuurd.

 

Ik moet alleen nog een makkelijke manier vinden om het geluidsvolume harder en zachter te zetten met 1 afstandsbediening. Het gaat nu nog via een omweg, maar dat wordt mijn volgende uitdaging.

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

@RoBink Misschien is het beter om voor dit onderwerp een nieuwe thread te maken? Deze gaat expliciet over de problemen met de HomePods, welke nu opgelost lijken te zijn. 

Gio9

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met dezelfde update via de HomePods (niet de mini’s) werkt het bij mij (nog?) niet. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@Gio9 Heb je nu een maand later na je bericht nog problemen hiermee? Misschien was het namelijk een kwestie van je HomePod/Apple TV die niet geüpdatet was.

 

Ondertussen lijkt het erop dat er volledige ondersteuning in de app zit, want ik hoef het audiomenu van de Apple TV niet meer in om het geluid harder of zachter te zetten, hij werkt helemaal zoals hij moet werken en dat na, wat is het 7 maanden getouwtrek om het actief te krijgen, maar wel ben er wel heel erg blij mee. Ik wil @Alex bedanken voor zijn medewerking om het probleem te verhelpen

 

Mijn huidige versies zijn:

Ziggo Go TV app: 4.46.6215

tvOS: 16.4

HomePodOS: 16.4

Gio9

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het werkt inmiddels gelukkig naar behoren. Ben nog steeds wel wat pissed naar Ziggo dat het zo lang op zich heeft moeten duren. 

Uitgelicht topic