Marcov020

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Nieuwe Ziggo GO app: Apple TV en geluid via HomePods werkt niet

Na de update van de app op Apple TV kan ik geen geluid meer afspelen via mijn HomePods omdat AirPlay niet wordt ondersteund. Heel erg jammer. Hoop dat wordt opgelost 

172 Reacties 172
IschaBvW

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bij deze ultieme workaround hoort dan ook een door Ziggo beschikbaar gestelde device. Uiteraard totdat dit (best simpel op te lossen) probleem gefixed is 😀

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Met het recente uitlogprobleem opgelost is dit het enige wat nog echt het gebruik van de Ziggo GO app belemmert. @Alex @Paul Zou hier aub met hogere prioriteit naar gekeken kunnen worden? Ik zou ook tijdelijk mijn Apple TV en HomePod set willen doneren als jullie het niet zelf hebben bij het software development team. Ik wil gewoon heel graag dat het werkt..

pjotr_j

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb dit probleem ook, maar dan met een andere speaker dan een HomePod. De workaround werkt bij mij ook niet. Ik wil met dit bericht alleen duidelijk maken dat ook ik het heel graag opgelost zie. Het lukte me eerst niet om hier te reageren, omdat ik me niet kon aanmelden op het forum.  Totdat ik in dit topic las dat e-mail van ziggo naar iCloud niet werkt. Dat bedenk je niet… 

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Ik heb maar mijn HomePods verkocht..

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Ik heb de oplossing gevonden. Wat ik zou doen is Ziggo GO opzeggen en een NLZIET abonnement afsluiten. Ben je per maand evenveel uit, kan je pauzeren, terug (en vooruit!) kijken bij elke zender, zonder reclames tussendoor én werken de HomePods perfect 👍

SebastiaanWes

Level 4
  • 30Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Nog steeds niet opgelost ? Een beetje gênant is het wel ondertussen. Over een paar maanden loopt m’n contract af, en het feit dat ik al maanden niet normaal tv kan kijken zorgt er helaas wel voor dat ik verder ga kijken naar andere aanbieders 

pgovers

Level 6
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes

Bedankt voor het geduld? het probleem is opgelost …, nou echt niet dus 

deze melding mag dus nog gesloten worden en na een half jaar nog steeds niets opgelost !

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ik ga even iets proberen volgende week, want dit probleem betreft AirPlay, er is een (wat duurdere) oplossing naar mijn idee en dat is het aanschaffen van een nieuwere Apple TV, dan hoeft men de HomePod niet via AirPlay te verbinden en kun je hem als standaard uitvoer selecteren, want met AirPlay kan je alleen dingen doorsturen, als de A-TV en HomePod aan elkaar gekoppeld zijn en de HomePod dus  NIET via AirPlay wordt verbonden, maar als standaard luidspreker, dan zal de Ziggo GO app wel moeten werken, weet niet of iemand dit al getest heeft, maar ik ga die poging wagen

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

@PascalM Ik heb de nieuwste Apple TV met twee HomePod Mini's en ervaar nog steeds hetzelfde probleem. Ja ze kunnen als standaard output worden gekozen voor de Apple TV en TV (via HDMI ARC), maar dit gaat nog steeds via AirPlay.

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Test het eens uit zou ik zeggen, we weten dat het probleem in AirPlay zit en als je dat niet nodig hebt, zou ik hem lekker omzetten naar die standaard variant, overigens zie ik Apple op hun supportpagina niet praten over HDMI ARC om een recente A-TV 4K te koppelen met een HomePod (mini), dus daar vraag ik me af waar je die vandaan hebt

SjoerdA

Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nee dit werkt ook niet. Ik heb de nieuwe ATV icm 2x HomePod met standaard uitvoer. Werkelijk waar gaan alle apps hier perfect mee om, zelfs Steam Link en Moonlight waar je real-time game streaming hebt maar Ziggo niet. Daarbij werkt AirPlay wel vanaf de Ziggo Go app van je telefoon naar de ATV, ook op die manier komt het geluid door de Honepods. 

We kunnen blijven zoeken naar wat wel en niet werkt de conclusie is dat Ziggo er geen bal aan doet. 

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

@PascalM Ik snap niet waar je het over hebt met de 'standaard variant'. De HomePod Mini's zijn aangesloten als Standaard Uitvoer van de Apple TV, niet handmatig gekozen via het AirPlay menu. Alle output van de Apple TV gaat standaard naar de HomePod Mini's.

 

Het is ook mogelijk om de geluidsuitvoer van de TV (ja, niet de Apple TV), de TV, via HDMI ARC naar de Apple TV te sturen, die het dan weer doorstuurt naar de HomePod Mini's. Zo kan je dus kabel TV kijken met het geluid op de HomePod Mini's.

 

Het onderliggende protocol voor het verbinden van de Apple TV met de HomePod Mini's is altijd AirPlay.

 

Hier heb ik voor je het eerste Google resultaat voor "homepod hdmi arc": https://support.apple.com/nl-nl/HT207117

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@org ik heb het over de standaard TV uitvoer doorsturen via ARC, want dan kan je de standaard TV uitvoer zoals die navigatietikjes wel naar de HomePod zetten en dat gaat dus niet via AirPlay.

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

@PascalM Hoe verbindt de Apple TV met de HomePod Mini's volgens jou? Welk protocol?

 

En lees je nu deze support pagina? Met de navigatiekliks? Ik dacht dat we het hadden over het geluid van de lineaire TV via HDMI en niet over de navigatiekliks van de Apple TV.

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Die supportpagina bedoel ik ja, wat is daar vreend aan volgens jou? Er zit toch HDMI aansluiting op de HomePod, of ik moet gek zijn, maar ik heb dat niet in ieder geval, het enige wat ik weet is dat dit niet via AirPlay is

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Nee er zit geen HDMI poort of welke andere poort ook op alle HomePods. Ze verbinden alleen via Wi-Fi met je thuisnetwerk, waar je Apple TV op zit. En de Apple TV gebruikt dan het AirPlay protocol om geluid door te sturen naar deze HomePods. Ja, ook als je de "standaard uitvoer" optie gebruikt op de Apple TV wordt onderliggend nog steeds het AirPlay protocol gebruikt om het geluid te sturen en te synchroniseren.

Henkdekist

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het probleem is nog steeds niet verholpen. Niet OK dit. 

Het zou fijn zijn als er in ieder geval zicht komt op het moment waarop er aan gewerkt wordt. Graag een reactie. 

 

De workaround is ABSOLUUT geen goed alternatief. En dus geen excuus om het probleem niet asap te verhelpen!

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

@Henkdekist Dit is nu al 9 maanden zo en er lijkt totaal geen prioriteit bij Ziggo aan gegeven te worden. Wat ik heb gedaan is overstappen naar NLZIET en Ziggo omgezet naar Internet Only. Kom je op ongeveer even veel uit per maand maar heb je TV in 1080p in plaats van 720p van Ziggo, kan je elk kanaal doorspoelen, terugkijken én werken de HomePods!

geerten

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe hard werkt het team hier echt aan? Of is er totaal geen prioriteit? Het is inmiddels 7 maanden verder namelijk... 

robertveringa89

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Werkt hier ook nog steeds niet. Misschien binnenkort toch maar eens overstappen...

Uitgelicht topic