Marcov020

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Nieuwe Ziggo GO app: Apple TV en geluid via HomePods werkt niet

Na de update van de app op Apple TV kan ik geen geluid meer afspelen via mijn HomePods omdat AirPlay niet wordt ondersteund. Heel erg jammer. Hoop dat wordt opgelost 

172 Reacties 172
Stefro

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@JoAnd tvOS 16.0 en ik heb een AppleTV 4K met 128GB. En ik heb uiteraard de laatste versie van de Ziggo Go App. 

@Alex  Ik vind dat Ziggo duidelijk moet weten EN vermelden dat de workaround niet bij iedereen werkt. Doordat Ziggo denkt dat deze workaround goed werkt zal de urgentie er namelijk wel door beïnvloed worden. 

 

@smits.smit top dat dit voor jou een goede oplossing is. Voor mij echter niet. Ik maak veel gebruik van het opnemen van programma’s en ook van zenders die niet op de NLziet dienst zitten. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Alex  Ik vind dat Ziggo duidelijk moet weten EN vermelden dat de workaround niet bij iedereen werkt. Doordat Ziggo denkt dat deze workaround goed werkt zal de urgentie er namelijk wel door beïnvloed worden. 

Hi @Stefro - De workaround (en of het al dan niet werkt) heeft in zijn geheel geen invloed op de urgentie.

Stefro

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi @Alex bedankt, dat is fijn om te weten. Is er wel ergens bekend wanneer we een oplossing kunnen verwachten?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Nee, helaas is daar nog geen informatie over 😞

MacQ

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vind het onvoorstelbaar dat dit probleem nu al 4 maanden speelt (sinds juni althans op dit forum) en er nog steeds geen oplossing is. Alle streaming diensten werken uitstekend met de HomePods en AppleTV samen, behalve ZiggoGo. 

IschaBvW

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ook bij mij werkt de beschreven workaround niet op een ATV 4K 2021… Ook de beta audio uitvoer instelling om HDMI ARC te gebruiken geeft de error dat Airplay niet is toegestaan.

 

Maar, wat bij mij wel werkt is om te kiezen voor een tijdelijke audio uitvoer naar de Homepod speaker paar. Wellicht kan ik met deze bevinding iemand blij maken.

 

Volgend weekend komt mn nieuwe ATV 4K 2022, maar ook daar zal de ZiggoGo app zich op dezelfde firmware zich vast ook zo gedragen.

 

Update: dat werkt totdat je van zender veranderd… Resultaat ‘Deze video kan niet worden afgespeeld 1003’, weer iets anders


Jammer dat de ZiggoGo app zoveel kuren heeft

Gerlo

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We zijn een half jaar verder. En nog steeds niet mogelijk om AirPlay te gebruiken. 

IschaBvW

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Die 1003 error was een Ziggo globale storing.

 

Ik heb de ATV 4K 2021 nu al 48 uur op tijdelijke uitvoer naar de Homepod speakers, werkt zoals het zou moeten. 
De permanente audio uitvoer naar de Homepod speaker paar werkt NOOIT.

IschaBvW

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Kies voor tijdelijke audio uitvoer naar de HomePod speakers, daar mee fop je de Ziggo GO app, lijkt het….

RicoK

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik vond het ook wel een behoorlijke tegenvaller/afknapper. Niet dat ik zoveel TV keek met het geluid over mijn stereo-installatie, maar dat het in eens niet meer mogelijk was, was toch wel een domper.

 

Een week of twee had ik mijn Marantz stereoreceiver vervangen door een paar Homepod Mini's met in gedachten dat ik dan wel via de Ziggo Go app op mijn Apple TV zou gaan kijken als ik per sé geluid over de speakers wilde horen. Maar die vlieger gaat mooi niet op dus, helaas. Ik hoop dat er spoedig een update komt.

En als Ziggo er dan toch mee aan de gang gaat, kunnen ze misschien tevens de Next Mini geschikt maken om te gaan AirPlayen naar de Homepod Mini's..... 🙄😁. Ik ben mij tenslotte aan het oriënteren naar een nieuw abonnement met de Next Mini.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen allemaal,

Achter de schermen werken wij nog hard aan diverse verbeteringen m.b.t. de Ziggo GO (TV) app voor o.a. Apple TV. Het probleem i.c.m. is helaas nog niet verholpen maar is wel iets waar op dit moment naar gekeken wordt. Daarnaast is er sinds gisteren weer een nieuwe Ziggo GO (TV) app versie live gegaan waarin diverse verbeteringen zijn doorgevoerd. Al jullie input en feedback is van grote waarde en we nemen dit mee ten behoeve van de continue verbetering van de Ziggo GO App en het implementeren van nieuwe versie releases.

IschaBvW

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

De standaard uitvoer naar Homepod (mini) paar werkt, zoals verwacht, ook niet na deze update.


Tijdelijke uitvoer werkt wel, bij mij enige dagen…

(getest op laatste ATV-HD-2022)

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Ook die tijdelijke uitvoer is uiterst instabiel. Ik heb het opgegeven en zal in dit forum draadje niet meer terug komen. Wat een tranendal. Succes iedereen. 

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Bij mij werkt het ook niet. Heel vervelend dit. Enige update van Ziggo? Het is al 5 maanden bekend.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Gerlo  schreef:

We zijn een half jaar verder. En nog steeds niet mogelijk om AirPlay te gebruiken. 


Airplay en Airdrop werkt wel degelijk, laatst nog getest, maar je moet wel in je AppleTV de Airplay goed instellen en je telefoon en dan casten met Ziggo Go App van je Telefoon, werkt met Airplay, nog niet alles maar meeste werkt. 

 

Zie onderstaande foto's van me AppleTV vanavond genomen en gecast met de Ziggo Go App vanaf de iPhone12 IOS 16.3 beta

 

Afbeeldingen:

Lees meer

 

IMG_5637.jpgIMG_5638.jpgIMG_5639.jpgIMG_5640.jpgIMG_5641.jpgIMG_5642.jpgIMG_5644.jpgIMG_5645.jpgiPhone12 Algemeen-InstellingeniPhone12 Algemeen-InstellingenIMG_5647.jpgIMG_5648.jpgIMG_5652.jpgIMG_5653.jpgIMG_5654.jpgIMG_5655.jpgIMG_5656.jpg

Stefro

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi @Dave! 

Hartelijk dank voor je uitvoerige beschrijving! Maar wat je omschrijft is niet het probleem waar dit topic over gaat. Het gaat erom dat we de Apple TV versie van de Ziggo Go app niet kunnen gebruiken als je HomePods hebt aangesloten op je Apple TV. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Stefro Je hebt helemaal gelijk 😊

 

maar zag reactie @Gerlo  dat Airplay niet werkt en had niet op de titel gelet, sorry daarvoor. 🙈

Stefro

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Geen probleem @Dave! !

In elk geval al heel tot dat je de moeite neemt om  uitvoerig te reageren. 
Fijn weekend!

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Nou, wat @Dave! hier als oplossing geeft werkt dus wel, als je de Ziggo GO app opent op een iPhone, iPad of MacBook en die met AirPlay aan een Apple TV koppelt en dan het geluid van de Apple TV via AirPlay naar de HomePod schakelt, dan blijft de stream werken. Ik denk dat dit de ultieme workaround is, totdat het probleem opgelost wordt

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dank je wel @Stefro  en probeer mee te denken en Apple blijft een issue maar als het werkt zou het moeten blijven werken daar zal iedereen het mee eens zijn. Home Pods heb ik niet, ik ga vreemd met de Nest voor de rest is alles Apple. Nest gekregen die werkt ook.

 

@PascalM  dank je wel heb het geprobeerd en werkt, hopelijk komt de officiële werking weer terug, weet dat Ziggo er druk mee bezig is, maar zolang als deze werkt dan hebben we al iets, de rest zal hopelijk voor iedereen snel volgen.

Uitgelicht topic