Marcov020

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Nieuwe Ziggo GO app: Apple TV en geluid via HomePods werkt niet

Na de update van de app op Apple TV kan ik geen geluid meer afspelen via mijn HomePods omdat AirPlay niet wordt ondersteund. Heel erg jammer. Hoop dat wordt opgelost 

172 Reacties 172
PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Wacht ff, lees ik dit nou goed, er is geen enkele update over de voortgang ten opzichte van jou vorige bericht @Alex, waar zijn die omtwikkelaars dan meebezig geweest? Dit moeten ze eens als eerste oplossen voordat ze echt weer aan nieuwe dingen gaan werken voor de app, ik mocht ook niet lekker luieren toen ik op de opleiding Applicatieontwikkeling zat, ik deed dat ook te veel, dus werd ik de laan uit gestuurd, door notabene school (Ok, daar gaat ook een voorgeschiedenis aangepaard, die op het moment niet noemenswaardig is), maar goed, dit is ee wel weer echt weer een van de lange adem bij Ziggo…, ik zal maar weer geduldig wachten, ben wel benieuwd of die workaround ook echt werkt, heb dat nog nooit geprobeerd, terwijl het wel schijnt te lukken op die manier, ik hier nog op terug

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ik zou nog op terugkomen, maar @JoAnd, dit werkt dus niet voor die voor mij, zowel via het snelmenu als via Instellingen krijg ik alsnog dezelfde melding als altijd: Niet beschikbaar, Airplay niet toegestaan. Nou is mijn vraag, geldt dit voor alle Apple TV’s met een App Store (dus ook de ATV HD) of geldt dit alleen voor de ATV 4K variant, mijn ATV is namelijk een HD variant, draaiend op tvOS 16.0.2

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Dat zou jammer zijn zeg. Ik heb een Apple TV 4K op tvOS 16.0

 

Die stapjes moet je echt zorgvuldig doen, anders pakt de app het niet. Je moet ook die HomePods even de tijd geven om te activeren. 

Dus eerst ATV op gewone speakers zetten, dan Ziggo starten en een kanaal kiezen, dan eruit naar de instellingen, dan de audio op HomePods zetten (geduld!! Kan even duren totdat ze geactiveerd zijn) en pas dan weer naar die Ziggo app en dan zou het moeten werken. 

Gio9

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels zijn we maanden verder. Ziggo heeft nog geen oplossing voor het probleem. Er zijn toch voldoende klanten die daar dringend om vragen. 
Het lijkt me dat er op korte termijn een oplossing moet komen, want luisteren via de tv speakers terwijl je dure randapparatuur hebt, die het eerst wel deed maar later niet meer kan natuurlijk niet. Dit is echt niet meer van deze tijd. Ziggo: de HomePods werkten eerder wel prima. Zet de oude instellingen terug zou ik zeggen. 

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dat gaat niet gebeuren, ookal zijn er genoeg mensen die willen dat het wel gebeurd, Zigfo geeft aan de ene kant al geen termijn, dat betekent dat het er een van de lange adem wordt, geduld dus, maar naar de oude instellingen kan ook niet, dat systeem is vervangen voor het nieuwe, dat is oude systeem is weg, bestaat niet meer en dus kan men ook niet meer terug, hoe spijtig dat ook is en ja, ik weet het, ik vind het ook doodirritant dat er nog geen oplossing is en dat Ziggo niet met een termijn komt, alleen schijnt het een ingewikkelde kwestie te zijn

smits.smit

Level 5
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Oplossing is simpel, NLZIET abonnement en afmelden bij ziggotv.  Nergens last meer van. 

SebastiaanWes

Level 4
  • 30Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Ik ben bang dat ik nog 9 maanden aan m’n contract met tv vast zit helaas

IschaBvW

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Afgelopen weekend heb ik mijn TV audio ervaring verrijkt met de Homepods als stereopaar, een aanrader.

Ook ik liep tegen dit probleem aan en werd door @Alex gewezen op dit draadje. De workaround is niet werkbaar en ik blijf hopen op een oplossing.

 

Bij mij heb ik dit probleem alleen op een 2021 ATV HD, mijn oudere 2017 ATV HD geeft geen Airplay error en werkt ZiggoGO prima.

Misschien is dat een aanwijzing voor de ontwikkelaar(s)? Zo’n probleem moet toch snel te vinden zijn?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @IschaBvW, we hebben elkaar inderdaad ook in je eigen topic al even gesproken. Daar gaf ik 'issue' aan, maar eigenlijk is er sprake van volledige ondersteuning inbouwen, die er nog niet is. Het is dus niet zo dat we op zoek zijn naar een bug. Dat is ook de reden dat het helaas al even duurt, zie ook mijn uitgelichte reactie op pagina 1.

geerten

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb geen inhoudelijke bijdrage maar wil wel even aangeven dat ik ook al maanden op een update wacht om dit probleem te verhelpen. Ik kan nu pas reageren omdat de verificatiemails van mijn account niet aankomen bij een apple e-mailadres met achtervoeging me.com of iCloud.com en nu ik heb dus maar een ander mailadres gebruikt om toch even mijn onvrede te kunnen uiten.

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Dat probleem met die registratie had ik ook. Verificatie e-mails komen gewoon niet aan. Later met een Gmail adres wel. Ik heb het niet eens gemeld. Heeft geen enkele zin. 

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Dat die workaround niet werkbaar is, bestrijd ik. Zodra de ziggo app op die manier ‘gefopt’ is, blijft het zo werken, totdat de app zichzelf weer initialiseert. En dat is sporadisch. Zelfs als je de ATV uit hebt gezet, dan is de kans groot dat de app nog steeds niet beseft dat het via de HomePods werkt en werkt het nog steeds. Dus wel degelijk ‘werkbaar’. Handig is wat anders, mee eens. 

JeeAre

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Top goede tip. Ongelooflijk dat Ziggo zolang nodig heeft om dit op te lossen. Maar deze workaround werkt prima. 

Gerarddvb

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

8 juni 2022 is dit topic gestart.

Sindsdien zijn ontwikkelaars druk bezig met een oplossing.

Nu zijn we 4 maanden verder zonder oplossing.

Het argument dat dit probleem complex zou zijn is totaal belachelijk.

Er is hier iets anders aan de hand.

 

Ik heb nu al 2 maanden NLZIET op de AppleTV en kan het iedereen hier aanraden.

Er zijn geen problemen meer met HomePods, beeldkwaliteit is 1080p i.p.v. de kansloze 720p bij ziggo.

Ook is de gebruikersinterface meer volgens de TvOS richtlijnen.

 

Ik heb mijn abonnement om laten zetten Internet Only bij ziggo.

Voor mij is het totaal inclusief NLZIET nu €2,00 duurder per maand.

Maar ik ben wel van deze maandenlange treurigheid af.

Tevens wordt er momenteel glasvezel in mijn buurt aangelegd.

Met een beetje mazzel kan ik voor het eind van het jaar afscheid nemen van het klantvriendelijke ziggo.

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Van wat ik ervan heb begrepen, is juist het ‘complexe’ van het geheel, dat men is afgestapt van die tvOS richtlijn en zich is gaan conformeren aan de interface zoals je die op die Ziggo boxen hebt. Men heeft zich hierin verslikt, door in het ontwerp geen rekening te houden met apparatuur, zoals AirPods, die ook aanwezig kan zijn. 

Stefro

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik wil hierbij graag aangeven dat de voorgestelde workaround niet werkt. Ik heb een AppleTV 4K en een HomePod mini. 
Telkens als ik de Ziggo App opnieuw opstart krijg ik het ziggo logo in beeld waardoor ik vermoed dat de app dus opnieuw een initialization doet waarmee de blokkade weer opnieuw is ingesteld. 

Ik ben echt enorm teleurgesteld dat Ziggo geen termijn kan geven waarin dit probleem wordt opgelost. 

JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Vervelend dat het bij jou niet werkt. Vele anderen hebben er wel succes mee. 

Je schrijft dat die app telkens zichzelf initialiseert. Ja, dan ben je de aansluiting helaas weer kwijt. Wel vreemd, want bij velen blijft die app een hele tijd goed, zelfs na switchen na bijvoorbeeld Netflix en NLZiet. 

 

Op welke tvOS zit je momenteel en hoeveel geheugen heeft jouw Apple TV box?

 

PascalM

Level 4
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ook ik heb nog steeds de melding, ook als ik de workaround gebruikt, gebruik tvOS 16.0 en HomePod software 16.0.

 

Overigens heb ik opgemerkt dat AirPlay ook niet meer werkt vanuit iOS en iPadOS, dit issue is dus niet alleen Apple TV gerelateerd meer

smits.smit

Level 5
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik heb het ook een paar keer gezegd. De NLZIET workaround is perfect. Beter beeld, een duidelijke userinterface maar vooral geen vage problemen die de ziggo app continu heeft.  

smits.smit

Level 5
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Gewoon NLZIET nemen ben je van het hele gedoe af. Airplay, hoge resolutie beeld en vooral geen vage 'bugs'. 

Uitgelicht topic